Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Har skjedd veldig lite i det siste, hovedsaklig pga økonomi. Koster å ha flere biler!

Fått tak i litt mer deler- bl.a et flott sportsratt med airbag til bilen, av denne typen. 
Ellers mangler det litt småtteri før man har alle delene for ombygg til manuell. Blir å kjøpe resten nytt fra Bmw forhandler eller lignende.
Går sakte men sikkert litt fremover.

Burde også få ordne rusten som er igjen (etter dårlig arbeid av han som tok kanalene). Er rusthull i høyre hjulbue/ved døra og veldig lite stål igjen under batteriet ved baksetet. Ellers er det noe rust på bakluka. Får se om det går an å redde den,eller skaffe en ny i lik farge.
Førsteprio blir iallefall å ordne ombygginga tl manuell!

e34 sportsratt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var rattet henta! Litt små slitt men ikke annet å vente mtp alderen. Må si meg veldig fornøyd med dette. Null rift og er kun litt av selve trådene som er litt løse.
Gav det en grundig vask og farge, da midten var mer eller mindre grå. Nå er alt i samme farge og ser mye penere ut!
Legger ved før og etter bilde.

20161114_191340.jpg

20161114_213731.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å kjøpe inn senterlager til manuell og litt bolter, så skal alt være klart for ombygging fra automat til manuell. Blir mest sannsynlig bygd om i januar 2017. Gleder meg vanvittig! Ellers har jeg fått snakket med en god kompis av meg,som tilbyr å ta resten av rusten som jeg har ved høyre bakdør og under batteriet ved baksetet. Ellers blir det å starte på rust på bunnen av dørene, om jeg ikke finner rustfrie dører i samme farge som min. Dørene mine har mest overflate rust,utenom en som er i litt dårligere stand.

Har etter mye leting,fått tak i koppholder til bmw'en min. Denne skal pusses ned og farges opp i samme farge som interiøret mitt. Vurderer å farge den i granitt,slik som setene er blitt farget i. Blir å lage bunn til denne også,da jeg tenker å plassere den fremme ved midtkonsollen på siden, og ikke i selve midtkonsollen,som er opprinnelig plassering.

s-l1600 (1).jpg

s-l1600.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å få demontert fremsetene i morgen,om været tillater det. Få satt i de nyfarga setene samt ta en grundig rens på stoffmatter jeg kjøpte tidligere i år. Ser ikke vits i å vaske bilen innvendig så mye mer foreløbig,da det ligger endel deler i den for ombygg til manuell.

Kjenner det klør i fingrene etter å kjøre bilen igjen. Måtte ombygg skje smertefritt og raskt i januar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes! Da har koppholderen omsider kommet frem! :D Ser bra ut utenom bunnen som ikke er sydd. Sikkert fordi den skal i selve bunnen og blir ikke synlig. Denne skal iallefall pusses ned og farges i enten grått eller granittfargen som er samme farge som interiøret jeg farget. Tenker å montere ved siden av girspak og lage bunn på denne.

20161220_074547.jpg

20161220_074612.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt meg en fin førjulsgave i dag. Denne har jeg leita lenge etter! Skal pusses ned og farges i grått, så det matcher resten av interiøret. Ble handlet av en hyggelig kar og vi ble stående og prate en stund ute i kulden xP

20161223_160328.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom Bmw og lagt igjen en liten handleliste hos de. Mangler å få bestilt noen flere slanger til clutchen over nyttår, så skal alt være i boks! Håper det ikke er for mye ellers som må gjøre for å få den eu godkjent igjen. Hadde hatt store problemer tidligere med all rusten, oljelekkasjen og stygge motorrommet med en redbull flaske i som var full av olje!

Har fortsatt troen på at denne bilen har fortsatt mange år igjen og mye glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt småtteri i det siste,  som å handla inn småting. Venter på noe i posten, som jeg kommer til å poste når det er på bil :)

I dag har jeg pussa ned rrominndeler og hatt på farge lik interiøret jeg fiksa tidligere. Må få kjøpt inn mer farge, da jeg tenker å gi det mer jevn farge samt få farga girkula. Ser ut som den har ledning i opprinnelig for lys. Lurer på om den er vanskelig å skjøte og koble opp så man har lys i den? :)

Før og etter bilde av rominndeler + girkula:

20170109_080054.jpg

20170109_083345.jpg

20170109_080135.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med litt ekstra småtteri til bilen. Kjøpt inn panserbeskyttelse, eller panser bh som de fleste kaller det. Gleder meg til å få satt det på etter å gi det en skikkelig grundig vask og eventuelt rens+farge.

1484722628832.jpg

1484722672105.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update hvordan bilen ser ut nå. Panser beskyttelse (panser bh) er satt på. Får se hvor lenge jeg kommer til å ha det på. Litt usikker om jeg synes det er så gromt xP Tenker å ta en skikkelig rens på stoffmattene og en ekstra omgang med farge på rominndeleren og koppholderen må farges og lages bunn på, da jeg skal ha kassettholder der denne egentlig skal plasseres. Vurderer å farge fremsetene litt ekstra også.

20170209_145039.jpg

20170209_145055.jpg

20170209_145204.jpg

20170209_145215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant budrunde på denne flotte saken i dag. Gleder meg til å få den i hus og installere når ombygginga er ferdig. Sett de går for 1200 og oppover andre plasser. Veldig fornøyd at jeg fikk den til 436 kroner bare:D

illuminated gearknob. kjøpt,436 kr,feb 2017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig tak i baklykter som jeg har hatt lyst på en god stund nå. Kjøpt av en her inne på bimmers. Blir noe helt annet å bytte de ut med slitte gamle lykteglass. Har ikke fått montert på bil enda,pga det har vært storm!;)

,,,M-524td,kjøpt_mars_2017,400kr.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så altfor mye er blitt gjort i det siste, men noe iallefall. Fått bestilt inn mer farge (lik fargen jeg har brukt på skinnsetene), så tenker å få lagt på mer farge på rominndeler rundt girspak og farge min rollo i samme farge. Har også fått tak i nytt skinn rundt girspak,men er i feil gråfarge,så blir å farge den også i granittfarge. Tror jeg vil la midtkonsoll og dørtrekkene være i originalfarge.

Blir å stikke innom BMW delelager i neste uke og bestille inn resterende deler for ombygginga, så blir det å få avtalt med de som hjelper meg med arbeidet. Kanskje denne blir kjørende snart? Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skifta fra de veldig slitte originale baklyktene til nye som jeg fikk kjøpt av en her inne,da de aldri ble brukt. Synes de kledde veldig godt på min bil iallefall! Veldig fornøyd. Muligens blir det å prøve å ta rusta på bakluka selv,eller skaffe en rustfri.

20170403_100235.thumb.jpg.0bc1e14914bd85f8c4be1bd873778b1d.jpg

20170403_121555.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...