Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

11 hours ago, opeth84 said:

Snakket med verksted og der sa de at det slo ut en feilkode på airbagen. At det var airbag på passasjersetet fremme. Jeg sa at dette gir null mening da airbagsensor i Bmw kom først på E39. Så dette skal ikke være noe problem på min E34 tds :)

Faktisk mulig de har rett her.

På min står det en AirBag sensor midt under baksetet.

Har lest at over tid så vil kondensatorne i denne feile, og det gir utslag i Airbag lampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Faktisk mulig de har rett her.

På min står det en AirBag sensor midt under baksetet.

Har lest at over tid så vil kondensatorne i denne feile, og det gir utslag i Airbag lampe.

Åh, så pass. Men tviler min har feilet her da denne lampa først kom på etter at forrige verksted bytta ratt til originalt med airbag. Har mistanke at de byttet dette mens batteriet var tilkoblet 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, opeth84 skrev:

Åh, så pass. Men tviler min har feilet her da denne lampa først kom på etter at forrige verksted bytta ratt til originalt med airbag. Har mistanke at de byttet dette mens batteriet var tilkoblet 🙄

Da får du lampe med en gang .

Skal ratt av ,må du av med pol på batteri og vente minst 15 min .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Da får du lampe med en gang .

Skal ratt av ,må du av med pol på batteri og vente minst 15 min .

Jepp, jeg vet :) Men forrige verksted gjorde som sagt mye rart. Bl.a bremserør som var ganske farlig bend på og koblet til baklys så de lyser konstant istedenfor å faktisk sjekke og finne ut at baklyktene hadde utslitte pakninger i samt vann inni.

Jeg har en sak fra Ebay som sletter varsel for airbag. Får se om dette fikser problemet. Om ikke, må det nok være passasjersetet som Morten nevner samt verkstedet. Kan ikke se for meg at det er dyre saken å fikse iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er henta og godkjent for 2 nye år :grin::bounce: Skal få tatt flere bilder av den senere. Ble å ta seg en etterlengta tur etter veldig mange måneder uten.

Merka det verkstedet hadde nevnt, for plutselig oppførte speedometeret seg rart. Turtallet gikk til 5000 og deretter gikk alle nålene på 0 selv om man gav gass. Skjedde heldigvis bare en gang og oppførte seg helt fint resten av turen, som ingenting gale var skjedd.20221109_184853.thumb.png.6315c875348c0902ee0c8036d2e5226c.png20221109_184910.thumb.png.9988d57f07029ca8979563c4726ee939.png

Bilen rykker litt i 3.gir ved ca 1500 rpm men regner med det vil gi seg etter mer kjøring :)

Sideskjermene er godt lakkert og jeg klarer ikke å se særlig til fargeforskjell.20221109_162323.thumb.jpg.28cca8f2b6c987c2addaf4230eb9ad56.jpg20221109_174532.thumb.jpg.a9fcc1e1281dac774de68401214c9cdd.jpg

Har bedt om å få kjøpe to lakkbokser som vil gå til M5 fangerene pluss etter diverse rustrep på dører bl.a.20221109_162308.thumb.jpg.9f5d16b28f0c093146efd0bd86fb4cca.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)! Tdsen godkjent for 2 nye år!

Snapchat-1142424488.thumb.jpg.91e2a48b44c5776e274946da7c36f3a1.jpgTok bilen til jobb i dag. Ingen feilmelding på speedometeret under hele turen. Har googlet litt og det er ikke dyre og vanskelige jobben. Er 5 kondensatorer som slutter å fungere etter hvert.

Var en fryd å sette seg inn i bilen i dag og kjøre. Lukter friskt og behagelig av interiøret o.l samt bilen går som den skal bortsett fra litt jukking i 3.gir som det virker blir mindre og mindre av 😊 Parkert ved siden av kollegas nyere Bmw. Artig at det kun var Bmw å se på parkeringsplassen 🤣20221110_145252.thumb.jpg.3a33fdd02504733c4444500ee9a0aed5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mortenej skrev:

Godt å lese at den funker :)

Ja, den funker som bare det! Har stoppet opp et par ganger ved oppstart men tenker det er pga bilen har stått i ca 10 måneder. Skjer ikke så mye nå etter noen dagers bruk sammenhengende. Litt jukking i 3.gir men tror det vil hjelpe med nytt oljefilter og diverse annet tlc. Har kjørt den litt på høyt turtall når motor har vært varm for å blåse den rent og føler det har hjulpet på. Er digg å kjøre TDS igjen. Stor forskjell i moment fra dette i forhold til 520'en under flat pedal 😅 Men er sykt glad for at jeg kjøpte touringen også. Ikke minst den fine fargen den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket i dag under kjøring og nedbremsing at det klakker litt i understell. Ikke like ille som touringen men tror det kommer bak en plass. Sikkert ikke vanskelige greiene å fikse men etter tips fra andre at diverse kan sitte bom fast, vurderer jeg å få et verksted til å se på det eller gi meg tips så jeg kanskje får fikset dette selv. Jeg mangler iallefall verktøy nå for denne type jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk foringene på stabstaget, disse bytter du veldig enkelt selv, med helt std verktøy, samme med brilleforinga.

Sjekk også innfestinga av traversen, under dørene, Greit å eliminiere det enkle først.

Det som krever noe mere verktøy er traversforing og foringa på svingarmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mortenej skrev:

Sjekk foringene på stabstaget, disse bytter du veldig enkelt selv, med helt std verktøy, samme med brilleforinga.

Sjekk også innfestinga av traversen, under dørene, Greit å eliminiere det enkle først.

Det som krever noe mere verktøy er traversforing og foringa på svingarmene.

Ah takk for tips! Ja dette må jeg vel klare å fikse selv om det er noen av desse tingene som er synderen.

Godt å kunne bruke bilen hver dag for tiden og vinteren er ikke akkurat på anmars om dagene. Noen som vet om det er lov å kjøre med sommerdekk nå? Er jo noe som heter å kjøre etter forholdene. Litt unødvendig å slite ut både pigger og veibane når det er mellom 11-15 plussgrader om dagen og kvelden.

Etter å ha tenkt meg mer om, så blir det ikke å gå over til E28 eller noe annet. Blir bare mer og mer glad i denne Tds'en :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eystein Ose skrev:

Gratulerer med å få tilbake bilen! Det var jaggu påtide.

Er det touringen din som står ned me gamle Rema 1000?

Kan jeg få spørre hva prisen ble etter en del måneder på verksted?

Takker! Godt å ha den tilbake igjen :)

Det er touringen min ja. Hatt den knapt i 2 uker før noen kontakter meg og vil kjøpe 😅

De var veldig greie og slo av mange timer, så det kom på ca 22 000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...