Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Blir kjøpt inn skiltholder til touring som fyller ut ved baklysene. Ikke helt slik jeg såg etter; men får se hvordan det blir. Mulig jeg lakker den i dyp rødfarge og eventuelt svak sotfilm eller noe så det passer mer til lyktene bak.

Screenshot_20170824-131746.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen ferdig!:D Blir å hente den denne uka på prøveskilt og få kjørt litt. Spent på hvordan det vil gå! Muligens få den på eu godkjenning i neste uke og se hva som må gjøres. Vil iallefall få tatt meg firhjulskontroll og godkjenne senkesettet i vognkortet:) Blir noen tusenlapper fattigere denne uken ja;)

Deilig å endelig se fronten sin skikkelig uten noe rør som stikker ut!

20170828_182057.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått mer ting i postkassa. Skiltholder for touring som følger baklyktene mer enn vanlig. Meget skitten da den ble pakket opp,så trengte en god vask!

Fikk også henta Bmwen etter ombygg og diverse reperasjoner. Veldig rotete innvendig,men får rydde og vaske den skikkelig senere. Kjekt å ha bil som går både fremover og bakover igjen! Men den går som et dass,så må få sjekket ut hva som er årsaken til det. Oppfører seg på samme måte som da automatkassa mi var i nødmodus,så ingen effekt omtrent i litt bakker og med flat gasspedal. Mulig hjerna fortsatt sier bilen er i nødmodus eller sensor i motoren. Fylte på med diesel injection cleaner også,siden det står veldig gammel diesel i tanken nå (ca 20 liter igjen). Han som bygde om,sa sin bil tok litt tid fra ombygg til manuell på sin, så kan jo hende den kommer seg. Vil iallefall ta den på diagnose og se om det kommer opp noe,samt stramme styresnekka.

20170901_015930.jpg

20170901_020940.jpg

20170901_165256.jpg

20170901_165339.jpg

20170901_201552.jpg

20170901_201546.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig å se denne er oppe å går gjenn :) angående nødmodus må muligens feilkode slettes, men disse funker ikke før godt over 2000rpm ;)

Kompis chippa sin nå nettopp å fikk vistnokk en heeeelt annen bil etter det

Gleder meg på oppdateringer fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, viggo E34 skrev:

Hærlig å se denne er oppe å går gjenn :) angående nødmodus må muligens feilkode slettes, men disse funker ikke før godt over 2000rpm ;)

Kompis chippa sin nå nettopp å fikk vistnokk en heeeelt annen bil etter det

Gleder meg på oppdateringer fremover :D

Takk! Ja, er det jeg mistenker selv. Derfor jeg tenker å få tatt diagnose på den. Eventuelt muligens dårlige slanger på turbo mot innsug,har jeg også fått tips om å sjekke.

Ja,mulig det, men her var det så dødt som det går an, og den var ikke SÅÅÅ seig da jeg kjøpte bilen:P Har lyst på chip ja eller få tatt tuning på den. Hørt det blir som natt og dag etterpå!:D

Skal bli endel poster fremover nå! Blir opptatt i morgen ,ellers hadde jeg begynt å rydde bilen grundig og få demontert resten av fremsetene. Det får komme senere:) Bare sykt glad at bilen går igjen!:D Tror bremsene fint går an å redde også,for de gikk relativt greit å bremse med. Så sparer meg noen lapper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka blir det å få rydda i bilen og få tatt en grundig vask innvendig etter den har stått så lenge. Om været er bra,få demontert fremsetene og satt i de grå. Får se om den skiltholderen passer touringen,som selger opplyste. Må få satt i resterende interiørdeler som er blitt pusset ned og farget opp i grått også :)

Fått kontakt med en som skal hjelpe meg å finne løsning på hvorfor bilen min går så dårlig,så satser og tror det skal ordne seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, viggo E34 skrev:

Nei, har ikke det. Jeg klarte ikke å se feilkoden de refererte til i videoen under (1221). Men skal ringe han som vil hjelpe meg over tlf senere denne uka og høre hva han sier :) Spørs om jeg får lest av noen koder,da mi linje der er mørk (mistenker gåen pære).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Dette er bra vettu .

Den kommer seg nok nå sånn at du kan få brukt den.:)

Skal ikke ta motet fra deg ,men den skiltholderen passer ikke Touring .

De har ikke kommet med sånn og skal du ha den på,må du modde den .

Da har selgeren løyet til meg altså,som jeg mistenkte. 600 kr rett i dass. Får vel ha den til senere,for blir sikkert flere E34 fremover.

Takk! Håper på det! Tror bare det er en bagatell som gjør at den går dårlig. Sjekka litt slanger rundt turboen,og kunne ikke finne noen løse eller ødelagte slanger,så tror ikke det ligger der iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med mer deler. Splitter nye tåkelys. Pene og mørke!^^ Greit med noe nytt også og ikke bare brukte ting. Det høyre tåkelyset som står på,har sett bedre dager. Pakninga er slitt og mye kondens og til og med litt antydning til mose inni! Så var på høy tid:P

20170906_220028.jpg

20170906_220034.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt smått i dag i regnværet. Fremetene får bli en annen gang når været er bedre. Har rydda litt smått i bilen og testa bilen litt i gata her bare. Har ikke gjort noe med den siden jeg parkerte den etter den ble henta. Men virker som den er litt friskere nå og gir mer respons. Turte ikke teste i bakkene her,siden det ikke er skilt på. Bilen er veldig lettstarta og trenger ikke gløde mer enn normalt,så kjekt å se dette. Samt bilen dør ikke på tomgang mer!:D

Fikk satt på litt interiør og eksteriørdeler. Plata bak virker modifisert fra sedan,da den ikke har helt rette linjer i kantene, og litt rar rundt nøkkelhull. Men kommer fint til knappene i luka og for nøkkel. Tenker å legge noe svart rundt nøkkelhullet,så det ikke ser så dumt ut rundt der:p

Rominndeleren passet dessverre dårlig pga girstanga mi går litt rart. Litt dumt,men får vel finne en bedre stang til tds på sikt.

Girkule skal på,men har ikke kommet så langt enda.Blir den nye med lys i.Skal tilpasse og kobles til via sigarettholderen.

20170907_195606.jpg

20170907_195616.jpg

20170907_193809.jpg

20170907_193855.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bra å sjå at du får orden på touringen. Dette blir bra.

Ser nesten ut som girstang står feil vei. Kan snu den 180grader rundt. da blir knekken andre vei og den kommer ikkje så langt frem.  Kan også vere feil gearstang. Har montert feil vei seiv etter bytte av gearkasse.

Endret av oledra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...