Gå til innhold

min e36 320i touring


Anbefalte innlegg

Tenkte å begynne å lage en liten tråd på min e36 da jeg skal begynne så smått å få den i god stand og trenger litt tips og triks på veien. Litt historie om bilen: i 2002 da jeg var 5 år gammel skulle fattern ha seg en ny bil, og valget gikk jo selvfølgelig for en bmw, så meg og han reiste ned til tyskland og hentet denne e36-en. Tidligere hadde den gått som firma bil i tyskland. Kan forsatt huske store deler av turen den dag idag. Etter mange gode år på bilturer med den har den idag fått en kilometerstand 430.000km og den begynner å bære preg av dette. Heldigvis ingen rust på kanaler, de er nokså strøkne, men hjulbuer og motor derimot begynner å bli sletent. Motor har det aldri vært noe problemer med, aldri vært byttet turbo eller toppakning og tikker og går idag, men dieselpumpen lekker litt og den svetter litt olje. Har altså gjort en del med interiøret på denne bilen etter jeg overtok den fra min far da han fikk seg merce (50 års krisen hehe :P). Utenom interiøret har jeg ikke gjort så mye med den annet en m-tech for en god stund siden, men det ble litt for kjedelig så jeg satt den tilbake igjen i orginal stand.

Planer for bilen:

sveise inn nye hjulbuer bak

helakkere bilen i samme farge (swartz 2)

nye dører, bakluke, sideskjermer, grillramme osv

helt nytt senkesett/senkefjører

noen fine felger, helst orginale som m-parallel, style 32 eller noe i den duren

2,5 tds motor

 

Ting kommer nok til å gå sakte fremover da lommeboken ikke er helt ening med mine planer. Når du har dame, bikkje og leilighet i en alder av 20 så går ikke alltid bil planene fort framover :P 

Men som sagt, lager denne tråden for å få litt tips, spesielt under ombygging av motor, så hvis noen har gjort dette før så gjerne gi meg litt tips og hva som eventuelt må gjøre for å få dette igjennom :D 

Legger ved litt bilder av skuten :D 

 

slik så bilen ut før jeg gikk amokk på interiøret :P 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Fant også et bilde fra første bilturen i 2002 da den var "ny" :D 

image.jpeg

Endret av kjelljakob97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skuten blir satt i stand igjen :D Rart å tenke på at du antagligvis har tilbrakt 300.000 av de 430.000 kilometerne i baksetet med spying og grining og alt som hører med på tur. Og nå er du "eier" av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, salnes34 skrev:

Godt skuten blir satt i stand igjen :D Rart å tenke på at du antagligvis har tilbrakt 300.000 av de 430.000 kilometerne i baksetet med spying og grining og alt som hører med på tur. Og nå er du "eier" av bilen.

HAHA ja kan trygt meddele at meg å broren min har spydd og grene godt i baksetene der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, BjornarHS skrev:

Svært fan av interiøret i denne! Pent med trelister når man får helheten i det :)

Blir artig å følge med her, da det er mindretall av touring-projekt her inne :)

Kjekt å høre :D planen for interiøret fremover også er å få inn beige skinn seter med svart gulvteppe og svarte detaljer på setene osv :) ja merker det ikke er så veeeldig mye touring for tiden :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med bil som har så stor affeksjonsverdi og har vært i generasjoner i familien 😃 

Den har hevet seg noe estetisk siden 2002, ser bra ut! Godt at den blir tatt vare på i familien 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gorg skrev:

Artig med bil som har så stor affeksjonsverdi og har vært i generasjoner i familien 😃 

Den har hevet seg noe estetisk siden 2002, ser bra ut! Godt at den blir tatt vare på i familien 👍🏻

Ja det er viktig det :) er jo noe jeg aldri vil selge heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Shattered skrev:

Må følge med her! :D Hadde en selv... i ei uke. Men kunne tenkt meg en som bil nr 2 egentlig da de bruker liiite drivstoff!

Ja bruker ekstremt lite drivstoff, men den går jo så som så da, så fristelsen for en 2,5tds eller en m57 3.0 er jo veeeldig stor haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med! Tøft med bil som har vært i familien så lenge, gøy at du opprettholder historien :) Voksen kilometerstand også, men er jo bare å bruke opp motor også slenge i en d25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Gabz skrev:

Her må jeg følge med! Tøft med bil som har vært i familien så lenge, gøy at du opprettholder historien :) Voksen kilometerstand også, men er jo bare å bruke opp motor også slenge i en d25.

Ja motor begynner å bli oppbrukt Hehe, men har noen planer langt bak i hodet om å hente en e46 330D i Sverige. Har hørt at de fleste delene passer rett over fra e46 :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...