Gå til innhold

Er det slutt på gamle biler her inne ?


Morty999
 Share

Anbefalte innlegg

etter ha sitti å titta litt her nå i 1 times tid å merker jeg jo att alt eldre enn 2005 er jo som forsvunnet ?

 

ser jo bare en haug med bruksbiler og kjedelig stoff her om dan, så nå må vi med di gode gamle bmwene komme fram igjen snart!

 

legger igjen ett bilde fra jeg var på Ringen i fjor med "M5n" og ett av gode turboøsa som skal voldtas i sommer

 

 

13680710_10157148640415274_4024156508509012275_n.jpg

18403147_10158661088075274_627175814961724379_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo isåfall synd, men det har kanskje med å gjøre at de som har de bilene kanskje bruker andre sosiale medier nå. Mange som bruker bare instagram feks

Følger blant annet denne karen, som har to nydelige gamle bmwer, nordmann som bor i SF.

http://instagram.com/bengt.kolnes

Ellers er jo @sveigis og @Fredrik90 aktive med sine 5-serier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har gamle BMW'er her inne og kanskje enda flere som interesserer seg for disse bilene, men som ikke selv er så heldige å ha en (ennå). Jeg elsker 80-talls BMW'ene (og biler fra 80-tallet generelt), men jeg har hverken tid eller ordentlig lyst på en "mekkebil" nå. Det er imidlertid veldig artig å følge dere som har en slik bil her inne og ikke minst spottetråden er spennende (det er heldigvis et par profiler i den tråden som har fokus på eldre biler)... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del prioriterer jeg ikke egen tråd på e30en. Jeg har ikke så mye tid til overs mellom familiesysler og oppussing, og den tiden jeg har, brukes enten til skruing eller andre hobbyer.

Litt dumt egentlig, men sånn er det blitt. Ellers forsvant vel de fleste som skrur e30 og annet gammelt ræl samt lager tråd til bimmeren i sin tid uten å komme tilbake.

I tillegg er det ikke så mange nye medlemmer med prosjektdilla som det var før. 336mik, rayman, pedi, andrem3, dirtydicky, m3yngve osv ser jeg lite av her inne og det kommer ingen nye. Ikke engang en 19åring med planer om s62 i en e30.. Alle har vel sine grunner, men det virker som om det er mer populært for ungdommene å kjøre show n shine på insta fremfor 670hk i en m20 som det var før.. og da er det vel og mer hensiktemessig med e90 enn e28, hvor man trenger betydelig med kunnskap og verktøy for alt som skal gjøres.

Det er vel også stadig færre ungdommer som husker disse bilene i gatebildet, og sånnsett heller ikke forstår helt sjarmen. Omtrent som jeg enda ikke har forstått pappa sin fasinasjon for volvo pv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 første prosjektene i prosjektdelen for meg er jo biler fra før 2003, så synest nå ikke det er så galt akkurat der selv. Er jo mange som skrur enda, men veldig mange forsvant til bimmeren, lagde bra tråder der men så ble jo det stengt på en litt talentløs måte som medførte at trådene forsvant. Er jo ikke bare infoen man selv legger inn som lager en bra tråd, så er jo liksom ikke bare å flytte.

Synest selv aktiviteten på bimmers er grei i år kontra tidligere år. Flere bra byggetråder nå synest jeg rundt bl.a e34 s54, m10 turboer, e9 restaureringer og andre bra bygg med en del customarbeid og bra upløyde og selvtenkte løsninger. Virker som ting er på veg bittelitt oppover på akkurat den biten av forumet.

 Synest selv det er kjekt med tråd for å se at det faktisk har skjedd noe og hva som har skjedd over åra. Har også lært vanvittig mye av alle kombinerte DIY/prosjekttrådene, der er Facebook og instagram rett og slett en vits for alle som har teknisk interesse og kun 2 tommeltotter. Flere bra der det skrives om hva som skjer, men ikke hvordan og hvorfor.

Ellers håper eg du fortsetter å oppdatere Morten, bra tråd. :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gamle (nyere enn E28 vel og merke) biler, men jeg er utrolig dårlig på å oppdatere tråder og har sjeldent noe spennende å skrive :lol:

Men ja, syns til tider det blir litt mye E6x/E9x, F-Modeller og lite gammelt.

Ikke så veldig gammel bil, men får snart 740en min igjen :)

 

20160813_190326.jpg

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke inntrykket av at det er færre gamle biler her inne, jeg synes faktisk det er en veldig passelig blanding av nytt og gammelt. Å drive med gammel BMW er blitt veldig populært de siste årene, man ser stadig flere og flere eldre BMWer på biltreff. I mine øyne er det lite som tilsier at aktiviteten til de med gamle biler skulle avta. Nettforum får selvsagt konkurranse av Facebook og Instagram, men ingenting slår ett godt gammeldags forum. Og jeg må si at Bimmers har klart å holde godt på brukermasse og aktiviteten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt på dette at det virker som om mesteparten av forumet mener jo nyere jo bedre. Ser jo på snapshot of the day tråden, blir det lagt ett bilde av en racerigga e46 m3 feks. Så får den ett par likes. Mens om det kommer ut ett bilde av en tilnermet original f10 m sport ( kjeeeedelig :P )  så er det 15 likes med en gang.  Men for all del. Folk er forskjellige og synes aktiviteten på forumet er generelt bra :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

 Nettforum får selvsagt konkurranse av Facebook og Instagram, men ingenting slår ett godt gammeldags forum. Og jeg må si at Bimmers har klart å holde godt på brukermasse og aktiviteten :) 

Ja imotsetning til bmwccn forumet som vel er så godt som dødt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok tidene og livssituasjonen forandrer seg og mange må prioritere. Mange går for nyere fordi de vil ha noe driftsikkert og bekymringsløst, og som trygg familiebil. Mange også kanskje bare har plass eller økonomi til én bil og må da prioritere nyere bil kontra gammel. Hadde det vært opp til meg hadde jeg fartet rundt i en E36 325i / M3, men med samboer og barn er det litt finesser i en standard E91 som er digg, bl.a. isofix, tryggere bil og flere finesser i den sammenhengen.

Creds til alle med gammel bil, ikke slutt å poste og jeg med fler har mest sansen for de gode gamle :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine innspill her. Det handler vel litt om at folk flest inkludert alle oss Bimmers-brukere blir eldre, og vi må nesten bare takle tidens tann. Man kan ikke forvente at folk født 15 år senere skal interessere seg for de samme bilene og kulturen som man selv gjør/gjorde. Selv har jeg det siste året blitt positivt overrasket over bilmiljøet i min region, og synes det er mer inspirerende og inkluderende enn det var før, mye takket være Facebook. Synes ikke på noen måte at alt var bedre før...

Man kan si hva man vil om Bimmers, men forumet står i motsetning til mange andre bil-relaterte fora her enda tross noen friske vinterstormer opp gjennom årene. Det er kanskje ikke den samme/hyppige posting-aktiviteten som for noen år siden, men det er generelt høy kvalitet fra samtlige brukere. Ser ofte i teknisk at folk ofte får ekstremt raske og korrekte svar på problemene sine, uansett om de er nye eller gamle brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mye ungdom som interesserer seg for gamle BMW også (blant annet meg), men når det er en god blanding av mangel (pga rust, vraking, ihjelkjøring osv) og "overprising" på de populære gamle BMWene (E30) så går de fleste til nærmeste beste som fort kan bli relativt "ny" BMW, selv om de er gamle de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...