Gå til innhold

"Take off" i 2.gir på automatgir?


LTBR
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Når man setter spaken i D, er det da meningen at bilen skal ta ivei i 2. giret? Min gjør iallefall ikke det, 525d, 2007. Blir av og til et kraftig rykk akkurat når den girer opp til 2., og likens ved bremsing da hugger den til når den girer ned til 1. Skal på gs og flushe girkassa nå på fredagen. Har lest litt om flere med lignende symptomer, de har blitt helt kvitt dette ved oppdatering av softwaren på bilen/kassa. Noen som har erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tar aldri løs i 2.gir. Jeg har aldri opplevd det ihvertfall.

Rykk og napp kan nok skje i ny og ne. Men ikke voldsomt. Disse girkassene er ikke perfekt mht skiftkvalitet of du vil merke det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang ta løs i 2.gir. Jeg blander sikkert sammen nå, hadde e36 for mange år siden, der var det et valg/program som het w(winter?), når man  brukte dette så startet den i 2. innbiller jeg meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min ble laget i januar 2007, ser det står at faceliften startet produksjon i mars 2007. Hvis det er er solenoids eller mechatronix som er gåen, snakker vi da om 10tusenvis i rep kostnader? Håper flushing og evt ny software gjør underverker 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemer på min. Feil på preface automatene er desverre vanlig. Det lønner seg ikke å bytte 1 solenoid, men heller bytte "alt". Det er også en pakning mellom styreenheten og hydraulikken som kan lekke. Alt må byttes. Sier ikke dette er feilen, men som oftest er det det. Kostnad på 20.000kr

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tilføye at for tre dager siden prøvde jeg å resette girkassa med en metode som noen sier funker, og andre ikke. Satte på tenningen og holdt inne gasspedalen i ca 1 minutt. Slo av og startet igjen. Ved kjøring merket jeg ingen forskjell. Men igår og idag begynte den og gire bedre, nå girer den silkemykt 😇 Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men noe har iallefall skjedd, håper bare det varer 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LTBR skrev:

Kan tilføye at for tre dager siden prøvde jeg å resette girkassa med en metode som noen sier funker, og andre ikke. Satte på tenningen og holdt inne gasspedalen i ca 1 minutt. Slo av og startet igjen. Ved kjøring merket jeg ingen forskjell. Men igår og idag begynte den og gire bedre, nå girer den silkemykt 😇 Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men noe har iallefall skjedd, håper bare det varer 😉

Lurt å få tatt ett skikkelig oljeskift på kassen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.6.2017 at 19.24, LTBR skrev:

Ang ta løs i 2.gir. Jeg blander sikkert sammen nå, hadde e36 for mange år siden, der var det et valg/program som het w(winter?), når man  brukte dette så startet den i 2. innbiller jeg meg. 

Stemmer det, 5HP18 i E36 starter i 2. gir når den er i snømodus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...