Gå til innhold

Feil på alle Glødeplugger BMW X3


curli
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW X3 2,0 D 2006Mod. hvor jeg har problemer med feil på glødeplugger.

Først skiftet de 1 plugg.  Kjørte så ned igjen og fikk konstatert feil på alle 4 neste gang. Da ble alle 4 skiftet. (på garanti) (uten bytte av rele.)  Så etter at det ble feil igjen på alle glødepluggene bytett de rele og mente det var i orden.  Nå er det feil på alle glødepluggene igjen. I tilegg til at det lå inne feil på lambdasonde. (feilkode 447B) (merket "lugging" på kjøringen derfor jeg tok en diagnose sjekk på verkstedet) Alle kodene ble slettet og bilen kjentes mye bedre ut. Skal ned i igjen og ta ny test på fredag. Men er rimelig sikker på at feil kodene på glødepluggene kommer tilbake.

Garanti jobben som de gjorde med å skifte alle 4 fikk jeg beskjed om at de ikke ville få dekket fra leverandør, da alle pluggene de byttet var i orden. 

Noen som har noen tips om hva som kan være feil? Bilen hadde gått 155 000ca da de byttet alle pluggene og releet. Nå er den gått 165 000.

Har lambdasonden noe med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet de strømkabelen som går fra rele til batteri, om den kabelen går til batteriet. Jeg hadde bytte av mine plugger og rele på 150.000, etter 20.000km og noe kjølig ute så gløda ikke bilen lenger, dro tilbake og de bytta strømkabel som hadde smelta kontakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Hei. Har akkurat samme problem på min 2006 X3 2.0 d. Alle glødeplugger byttet, samt rele, men fortsatt feilkode på alle fire glødeplugger. Leser i tråden at kabel også bør byttes og har lyst å teste det. Men hvor kjøper jeg denne kabelen? (Er ny med BMW så er ikke så kjent med delekilder til disse.)

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, bubo75 said:

Hei. Har akkurat samme problem på min 2006 X3 2.0 d. Alle glødeplugger byttet, samt rele, men fortsatt feilkode på alle fire glødeplugger. Leser i tråden at kabel også bør byttes og har lyst å teste det. Men hvor kjøper jeg denne kabelen? (Er ny med BMW så er ikke så kjent med delekilder til disse.)

Takk for hjelp.

www.koed.no eller www.gsbildeler.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Er du sikker på at kabel til relè er skikkelig montert? Den kan være litt vanskelig å se at er plugget helt inn.

Jeg fikk dette utført på verksted (som nå er nedlagt) så man skulle jo tro kontakten satt i, men jeg bør selvsagt forsøke å sjekke det du nevner.

 

Endret av bubo75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...