Gå til innhold

E34 525tdsa solgt


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Motoren på denne har vel så vidt runda 200k nå om jeg ikke husker feil? Jeg satte inn en byttemotor med 128k bak seg på km.stand 317k tror jeg det var. Merka ikke noe nedgang på forbruket da. Den brukte nesten literen på småkjøring. Men litt senere satte jeg inn nyoverhalt pumpe og tima den riktig med måleur. Det ble ny bil det!  Da brukte den plutselig bare 0,73 eller noe slikt på samme småkjøringa til og fra jobb :) lettstarta ble den og. Tror nok mange kjører rundt med feiljusterte og/eller slitne pumper...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det vet du ja. Mulig du nevnte det da jeg handla den og at det er gått i glemmeboka :) men kjekt å vite uansett, da er det kanskje derfor den går så fint bra som den gjør :D da har nokk motor gått ca 202k da :) er utrolig lettstarta kald som varm :D

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viggo?:)

Tar det offentlig isteden for pm,gidder du å sjekke den slangen som går fra turbo og opp til filteret?

Om der skal stå en klemme rundt slangen inn på turbo.

Der er ingen hos meg og virker som den er litt slakk,mulig den skal være sånn.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten bestilling gos gs idag, nytt drivstoffilter, pipecross luftfilter og ny bremselysbryter da den har fått heng... Dette kommer forhåpentligvis før helga da det ble sendt idag så da får jeg kanskje liv i cruise control gjenn :)

Har og en litt sær feil, vinduspusserne funker fint men har en del slakke i mekanismen denne blir bytta nå en av di nermeste dagene da jeg har fått taki ny/brukt. Men altså, pusserne funker normalt på alle intervall osv. Men når jeg bruker spylerne så henger det seg opp å jeg må av med tenning for å få stoppet sekvensen... Noen andre som har hatt samme problem? Blir å feilsøke litt på dette fremover men regner med det er nå releefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å prøvde å feilsøke litt på denne feilen med at spylerne henger på når di brukes. Egentlig nesten litt flaut...

Uansett fikk en kompis innom å fikk han til kjøre spyler mens jeg var frammi sikringsboksen og hørte og kjente på releer, fant fort releet det klikket i. Nappet det ut og alt fungerer som det skal gjenn... Tenkte jeg måtte prøve ett annet likt relee men fikk samme feil på ny. Da husker jeg tilbake, fader satte ikke jeg inn dette releet tidligere da jeg antok at det manglet ett relee der[-X så dette var kun en egenskyldig feil da jeg antok at det skulle stått ett relee der...DSC_1146.thumb.JPG.d945e58c21f45297bcffeb560ed729ab.JPGDSC_1145.thumb.JPG.a5301b11b3892a75dc1e5509f6f1d629.JPGDSC_1147.thumb.JPG.847aeff42cb07751aa058f60876a182d.JPG

Men nå fungerer det ialefall som det skal :) så i morgen er planen å bytte pussermekkanisme, bremselysbryter, dieselfilter og luftfilter :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort å gå på en liten smell av og til :).

Du har slark i mekanismen ?

Det er litt jobb men nydelig å slippe slakke og dunking i panser .:)

Du må gjerne oppdatere litt med bilder når su skal til med dieselfilter ,da jeg skal snart til med det samme .

Og hvis du husker det,kan du ta noen bilder rundt turbo ,sånn at jeg får se hva av klemmer jeg mangler på Mini sin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæhæ, ja fort gjort å gå på en smell der ja :stupid:

Var en del slark i mekanismen ja, men har fått montert den nye(brukte) mekanismen i dag å nå er den perfekt :) null slakke og fungerer strøken :) ka som du sier er det litt jobb men resultatet er absolutt verdt det.

Var også å rota neddi fothuset og bytta bremselysbryter så nå fungerer bremselys som det skal gjenn :) meen CC uteble :-k så må feilsøke litt mer der...

Også ble det nytt luftfilter og diselfilter

Dieselfilteret på denne var enkelt å bytte, grep bare tak irundt det med nevene å skrudde det ut. I ettertid så kan jeg si at, hadde jeg vist bedre hedde jeg nokk hatt ei bøtte eller ett kar under filteret da det ble litt søl...#-o lett å være etterpå klok :bmw: ble dårlig med bilder i det heletatt...

Meen husket å ta bilder av grisete turbo for deg @sveigis;):beer:

DSC_1150.thumb.JPG.ddb4d797868490495dde70b266dd60e4.JPGDSC_1152.thumb.JPG.5facdeb54ccca1eaac71d05560918808.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...