Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Fin bil! Jeg har jo også to røde biler, begge med bensin og manuell, så skulle jeg kjøpt E60 ville jeg valgt noe i samme gate...

Enda godt du ikke hørte på de fjøsnissene inne på E60/61-tråden som bastant mente diesel/automat var eneste valg på 5-serie...

Her til lands er biler så kjedelige - alle er jo diesel/automat og grå/svart. Man skal ikke lenger enn til Sverige før det kryr av gromme, 6er og 8er-motoriserte NYE biler med friske farger. Rødt er jo mye mer vanlig i Sverige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er faktisk et bilde av nye F10 i Imola rød, men da er det en individual farge til 4400 euro i Tyskland.

Dette er et bra eksempel på hvordan man skal flå folk og tjene gode penger. Ta 35k for en standard-farge uten metallic :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer og gratulasjoner. :) Ser noen av spørsmålene er spurt flere ganger, så dere får lete litt om jeg ikke quoter dere. :)

Gratulerer! Pen bil med pen farge :D Forblir vel ikke urørt denne, når man ser på tråden om E46'n din?:P

Mnja, vi får se. :)

Skikkelig Ferrari farge kombo dette jo, stilig. :)

Og så synes jeg at sorte nyrer gjør seg perfekt på en rød bil. :wink:

Tror faktisk jeg har sett denne på finn.no, men det var en stund siden, så den har kanskje vært annonsert lenge?

Men det er i alle fall kult at den havnet her på Karmøy.

Det var jo også noe å sammenligne med. :) Den lå på finn.no tidligere i sommer/vår. Jeg kikket litt på den da, men var egentlig på jakt etter sedan, samt at jeg hadde litt større krav til utstyr så det ble med tanken. Tilfeldigvis kom jeg over den utgåtte annonsen for noen uker siden, og noen dager etterpå bestemte fruen i huset at vi ville ha stasjonsvogn likevel, og slik ble det.

Gratulerer!

Fantastisk fin farge kombinasjon!

Ikke ofte man ser e61 i rød.

Nei, jeg har ikke sett noen andre enda, men vet det finnes ihvertfall to til i Norge.

nydelig touring :D elsker den rødfargen der!! villet spandert på de svarte nyer jeg og!

viste ikke at e60/61 kom i 523 forresten. er det slik som på e39 at man kan bytte innsug og frigjøre de siste hk'ene?

Joda, den gjør nok det, men havner ofte i skyggen av 520d/525d. Tror riktignok at det finnes flere 523i enn både 525i og 520i. Jeg vet noe slik er gjort på 525i for å nærme seg 530i, men der er begge 3-litere. Om det er mulig her vet jeg ikke, og kommer nok dessverre ikke til å finne det ut heller. :)

Gratulerer med nydelig bil! 8)

Fargevalget er friskt, men det ser usannsynlig bra ut med rød 5'er, selv om det kanskje ikke er det vanligste man ser. Og etter mine opplevelser med dieselmotor og automatkasse i E61 ville jeg ikke vært i tvil om å kjøpt bensin og manuell :lol:

Hvilke planer har du for bilen? :)

Jeg så på dieselbiler i begynnelsen, men jeg er redd for eventuelle store kostnader, så gikk mer og mer over til bensin. Nå er forsåvidt ikke bensinmotorene skuddsikre heller, men jeg tror likevel man slipper billigere om noe skulle ryke på en bensinmotor. Blir forsåvidt samme historie med automat også, selv om jeg gjerne skulle hatt det, men da helst med en litt større motor enn 523i.

Jeg liker egentlig ikke å ha planer, da jeg liker heller å bare ta småting litt etterhvert, men litt tanker har jeg jo. Jeg har bestilt solskjerming for alle vinduene bak, men det er vel heller en nødvendighet, ellers er det vel noe slik som dette:

- Det er tydeligvis bestemt her at jeg må ha svarte nyrer. :)

- Originale M5-speil

- Sorte sideblinklys?

- Skal montere CIC-navigasjon (den som kom på 2009-modellene). Denne planen har jeg hatt hele tiden, og brydde meg derfor ikke om at bilen ikke hadde navigasjon.

Ting som felger og senk har jeg ikke tatt stilling til enda, men om det dukker opp noen originale Style 172 til en grei pris kan nok det være aktuelt.

Flott bil, fargen er bare fantastisk! Sikker på at det er imolarød og ikke karmensinrot, slik som min e90? Meg forstått ble ikke imolarød levert i 2008? Ihvertfall ikke til e90.

Det er nok Imola-rød. I 2008 ble flere "edition"-modeller lansert av e60/61, deriblandt "edition Sport" som jeg har. Noen av fargevalgene her var bl.a. Imola-rød og Le Mans-blå. Såvidt meg bekjent ble ikke e6x levert i karmesinrot, heller ikke andre "knallrøde" farger. Jeg har riktignok sett en Hellrot til salgs på mobile.de, så det kan jo hendes det finnes en og annen individual-modell.

Fin bil! Jeg har jo også to røde biler, begge med bensin og manuell, så skulle jeg kjøpt E60 ville jeg valgt noe i samme gate...

Enda godt du ikke hørte på de fjøsnissene inne på E60/61-tråden som bastant mente diesel/automat var eneste valg på 5-serie...

Her til lands er biler så kjedelige - alle er jo diesel/automat og grå/svart. Man skal ikke lenger enn til Sverige før det kryr av gromme, 6er og 8er-motoriserte NYE biler med friske farger. Rødt er jo mye mer vanlig i Sverige...

Takk for det. :)

Jeg kjørte til Bergen i dag, og synes absolutt at 5-serie fungerer utmerket med manuell på svingete vestlandsveier. Selv om det er en stor og tung bil synes jeg ikke dette merkes så godt. Dessverre blir det begrenset med "inspirerende kjøring" med barn i baksetet. :(

Her er faktisk et bilde av nye F10 i Imola rød, men da er det en individual farge til 4400 euro i Tyskland.

Har faktisk sett (bilder av) en F11 520d også i samme farge, men tror nok dessverre disse er enda sjeldnere med Imola-rød enn e6x er.

Imolarød er pent uansett :) Dette er vel gromnyansen Imola II også? Ser sånn ut.

Det mest radikale med denne bilen er det beige interiøret.

Det er Imola II ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil! 8)

Fargevalget er friskt, men det ser usannsynlig bra ut med rød 5'er, selv om det kanskje ikke er det vanligste man ser. Og etter mine opplevelser med dieselmotor og automatkasse i E61 ville jeg ikke vært i tvil om å kjøpt bensin og manuell :lol:

Hvilke planer har du for bilen? :)

Jeg så på dieselbiler i begynnelsen, men jeg er redd for eventuelle store kostnader, så gikk mer og mer over til bensin. Nå er forsåvidt ikke bensinmotorene skuddsikre heller, men jeg tror likevel man slipper billigere om noe skulle ryke på en bensinmotor. Blir forsåvidt samme historie med automat også, selv om jeg gjerne skulle hatt det, men da helst med en litt større motor enn 523i.

Jeg liker egentlig ikke å ha planer, da jeg liker heller å bare ta småting litt etterhvert, men litt tanker har jeg jo. Jeg har bestilt solskjerming for alle vinduene bak, men det er vel heller en nødvendighet, ellers er det vel noe slik som dette:

- Det er tydeligvis bestemt her at jeg må ha svarte nyrer. :)

- Originale M5-speil

- Sorte sideblinklys?

- Skal montere CIC-navigasjon (den som kom på 2009-modellene). Denne planen har jeg hatt hele tiden, og brydde meg derfor ikke om at bilen ikke hadde navigasjon.

Ting som felger og senk har jeg ikke tatt stilling til enda, men om det dukker opp noen originale Style 172 til en grei pris kan nok det være aktuelt.

Synes du har fine tanker om bilen. Kan også anbefale deg Hartge senkesett; får bilen litt lavere (senker 30 mm fra originalt, 15 mm mer enn M-sport), og bilen blir faktisk mer (!) komfortabel å kjøre. Dette er en kostnad på ca. 2500 kr.

CIC-navigasjonen er et "must", og har mye bedre brukervennlighet enn den kjipe, lille originalskjermen. Skal visst være en forholdsvis kurrant jobb å bytte også.

I forhold til originale M5 speil så er disse absolutt kledelige, MEN vær obs på at disse - til en viss grad beroende på bilens utstyrsliste - fort kan koste mer enn hva oppgraderingen smaker. Til min tidligere E60 525IA kjøpte jeg originale M5 speil, og siden denne hadde både tilt på speilet, var innfellbare og hadde automatisk avblending så kostet komplette speil ca. 15.000,- før lakk og montering :o Visst var det pent å se på, men i etterpåklokskapens lys lå jeg våken noen netter å tenke på min svært ufornuftige pengebruk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fine tanker om bilen. Kan også anbefale deg Hartge senkesett; får bilen litt lavere (senker 30 mm fra originalt, 15 mm mer enn M-sport), og bilen blir faktisk mer (!) komfortabel å kjøre. Dette er en kostnad på ca. 2500 kr.

Såvidt jeg har fått med meg er dessverre dette gått utav produksjon, så må nok ty til andre fabrikanter når det kommer til senk.

CIC-navigasjonen er et "must", og har mye bedre brukervennlighet enn den kjipe, lille originalskjermen. Skal visst være en forholdsvis kurrant jobb å bytte også.

Ja, tror dette vil være den oppgraderingen jeg får mest igjen får. Det er igrunn den som er høyest på prioriteringslisten også, men det skjer nok ikke helt enda.

forhold til originale M5 speil så er disse absolutt kledelige, MEN vær obs på at disse - til en viss grad beroende på bilens utstyrsliste - fort kan koste mer enn hva oppgraderingen smaker. Til min tidligere E60 525IA kjøpte jeg originale M5 speil, og siden denne hadde både tilt på speilet, var innfellbare og hadde automatisk avblending så kostet komplette speil ca. 15.000,- før lakk og montering :o Visst var det pent å se på, men i etterpåklokskapens lys lå jeg våken noen netter å tenke på min svært ufornuftige pengebruk :lol:

Det blir nok brukte speil på meg når jeg skal handle. :) Mine speil er ikke så veldig velutstyrte, så det går fint å handle noen eldre speil å benytte seg av elektronikken i mine nåværende speil slik jeg har forstått det. Har ikke helt lest meg ferdig på dette enda, men skal nok få til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... dette høres rart ut. Handlet Hartge senkesettet til E61'en jeg hadde senest i mai i år, og vet om flere som har handlet etter meg. Har du snakket med Tom Erik hos Strandveien Auto? Han er utrolig serviceinnstilt og hjelpsom. Uansett har jo både H&R, Eibach osv. gode alternativer. Jeg har forresten liggende to splitter nye stag til nivåreguleringen bak som kan justere bilens høyde dersom det skulle være av interesse?

Kan kanskje være en like grei måte å gjøre det på med M5 speilene. E60/E61 i årsmodellene 2005 - 2007 har minst tre forskjellige typer kontakter til speilene, men siden din er 2008 mod så regner jeg med at denne har en egen canbus-enhet i hvert speil og derfor bare har en enkelt fire-pins kontakt til speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...