Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Denne tråden er skilt ut fra "garasjetråden" min, da den plutselig ble bildeløs, og det gir litt lite mening å ha en tråd uten noen bilder...

På grunn av utskillingen er muligens noen av de første innleggene litt ulogiske.

------

 

Nesten, men ikke helt.

Planen er å fly til Trondheim i kveld, og hente denne i morgen:

60_2108008070.jpg

Her tilfeldigvis avbildet ved siden av tidligere "eier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Nesten, men ikke helt.

Planen er å fly til Trondheim i kveld, og hente denne i morgen:

60_2108008070.jpg

Her tilfeldigvis avbildet ved siden av tidligere "eier".

Ahh, hvordan kunne jeg glemme den? Gratulerer! Skal si, den såg ikke verst ut. Godt du holder deg til rød bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, flobben skrev:

Siden det er 211hk versjonen er det vel mulighet for litt doping uten skandaler også. I følge ogee er det en av de bedre investeringene han har gjort.

Jeg har alltid hatt inntrykk av at awt er en fornuftig person, så jeg tar det som en selvfølge at han monterer Power Kit. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! Og med mye flott utstyr!

Tar det som en selvfølge at du monterer Power Kit. Men hva er planene med tanke på hjul og senk?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde du kom til å bytte merke..

Grattis med snasen X4! 

Kjørt en X4 (M40i) og den var meget god å kjøre! Liker X4 bedre enn X3, litt mer sporty og sjelden. Meget bra motorisering også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord. Det er  jo i utgangspunktet en ganske spesiell og sær bil, så jeg har full forståelse om den ikke faller i smak også. :)

Skal prøver å skriver litt om dette valget, så beklager om det blir noe langt.

Som @E.H.D er inne på, så er ikke dette en typisk familebil. Jeg har lenge tenkt på hva som skulle komme etter e61-en, og det naturlige svaret her er nok F11. Jeg har ingenting i mot F11, og jeg tviler ikke på de er fantastiske, men jeg synes likevel det blir litt likt e61-en, og rent praktisk er jeg ikke hva en F11 kan som e61-en ikke kan (nå kan jo det argumentet brukes mot det meste, men likevel).

På grunn av dette hadde jeg lyst å prøve noe litt annet når jeg først skulle bytte. Det meste ble vurdert, inkl. 3GT, 4GC, 5GT, e70 og F15. 3GT er en bil jeg faktisk kunne tenkt meg (tror ikke @Gorg gjorde et dumt valg der :)), men i likhet med 4GC (som ble for liten) har disse begrenset hengervekt, og et av mine krav var at denne skulle være minst 2000kg. Derfor ble dessverre disse uaktuelle. 5GT har jeg lenge prøvd å like, og jeg er ikke i tvil om at det er en fantastisk bil, men jeg klarer ikke å like utseendet på den uansett hvordan jeg prøver. e70 ble rett og slett for gammel, og skal man ha facelift og litt utstyr er de jo ikke direkte gratis... F15 synes jeg blir noe for stor som nevnt, i tillegg til at disse også koster naturligvis.

Uansett, X4 har også lenge vært en bil jeg har hatt sansen for. Jeg har alltid likt X6 også slik det er sagt, men i dette tilfellet blir e71 for gammel rent teknologisk/utstyrsmessig, og F16 blir noen hakk for dyr (i tillegg er den også stor). X4 er sånn sett et greit kompromiss, men da den faktisk er hakket mindre enn e61-en har den aldri blitt seriøst vurdert. Jeg har likevel fulgt litt med på X4-"markedet" en god stund, og for noen uker siden dukket det opp en hvit 30d hos min lokale Bavaria. Denne var kjørt relativt langt, og første kjøper hadde ikke akkurat tatt helt av på utstyrslisten (den manglet bl.a. fjernlysassistent, noe som kostet 1100,-(!)). Likevel så ble jeg litt nyskjerrig på denne bilen, da den var pent priset, så jeg tok turen opp og kikket på den.

Jeg hadde egentlig ikke noe særlig med forventninger, da mitt inntrykk av disse er at de er "gammeldags" innvendig (dashborddesignet er jo ikke noe de har fått direkte skryt av), samt at de muligens er litt båtaktige. Jeg var vel igrunn derfor mest ute etter en bekreftelse på at dette ikke var en bil som vil fungere for oss. Her tok jeg skrekkelig feil. Jeg syntes bilen var helt fantastisk å kjøre, og ble virkelig imponert. Nå hjalp det naturligvis litt at dette var en 30d (211hk her også), men jeg ble likevel litt forelsket i bilen. Dashbordet som jeg hadde bestemt meg for å hate på forhånd tok jeg meg selv i å like, og jeg syntes bilen faktisk var ganske trivelig innvendig...

IMG_4113.thumb.jpg.89866066868cb690ce59fd271497a06d.jpg

Jeg hadde med meg fire(!) barneseter for å teste ut hvordan det gikk med tre i bredden, og jeg skal ikke på noen som helst måte skryte av at det var god plass, men det gikk uten problem, og dermed var det i gang. :?

58ea9b8944888_IMG_4115(1).thumb.jpg.d031cdba8ee19d2f9b5dc612d01ee5c3.jpg

Selv om jeg likte bilen jeg testet fant jeg ut at mangelen på utstyr hadde gjort at jeg bare hadde irritert meg hver gang jeg satt meg inn i den, så den ble fort lagt på is. Samtidig har jeg fulgt med på den røde en stund, og fikk snakket denne noe ned i pris, så da ble det visst kjøp etter (veldig) mye grubling og tenking.

Ideelt sett burde man nok valgt bensin slik tidene er, men utvalget av disse med bensin er ganske fraværende. Det finnes en og annen 28i, men 35i må man til Tyskland for å finne, men det styret det fort kan medføre. Så får vi se om dette var tidenes bomkjøp eller ikke...

Når det gjelder planer så har jeg dessverre ikke noen, hverken når det gjelder felger eller andre ting. Jeg kunne likevel tenkt meg de originale 20"-hjulene man fikk til disse, men de koster jo sitt kan man si, så usikker på om det skjer så mye der.

Når det gjelder power kit er dette noe jeg absolutt ønsker, men det er nok ikke noen hemmelighet at lommeboken er vrengt både en og tre ganger, så jeg får rett og slett se hva det blir til. Prisen jeg har fått antydet hos min lokale Bavaria er langt fra prisen @ogee1 måtte ut med, så får se litt hva de klarer å trylle frem også.

Så får vi se hvordan denne bilen fungerer i praksis for oss. Bagasjerommet er noe mindre enn på e61-en, men faktisk ikke så veldig mye i praksis. Det man taper er stort sett i høyden. Baksetene er noenlunde like, men armlenene på dørene bak er hakket bredere i X4, så det er noe smalere mellom disse. En annen ting er utsikten bakover gjennom bakruten, her tror jeg det fort kan være litt kjeft å få... Får satse på ryggekamera og sourroundview hjelper litt på her. Ellers satser jeg på at 2400kg i hengervekt skal holde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, ikke mange som prøvekjører og har fire barnestoler med på lasset! :D 

Du gikk grundig til verks må jeg si. Selv måtte jeg ta to turer, en for meg selv for å finne ut om den dugde for meg å kjøre med, så med familien. Har du to små?

Godt å se noen andre som skal holde bilen relativt orginal. De er jo fin som de er! Spent på inntrykket ditt

PS, sjekket du hengervekt for 3GT 30d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ! Her skjer det saker og ting ja. Derfor dere er ute på flytur altså :D

 

Gratulerer så mye med ny kjerre @awt. Ble litt skuffet med en gang da jeg gikk inn på tråden og først så den hvite. Men så pustet jeg lettet ut da jeg gikk en side tilbake :P  Går en rød X4 her i distriktet, og må si den kler fargen meget godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...