Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Herlig med rapporter fra bilturer.

Ser at forbruket ditt er omtrent det som vi har på konas bil. Ligger en del høyere enn tilsvarende F1x, men det skyldes vel større luftmotstand vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skulebollen skrev:

Av nysjerrighet, er raskeste vei fra Trondheim til Karmøy via Oslo? Er det evt. Mye tid tapt og kjøre langs "kysten"? Alså forbi Bergen osv.

Det tror jeg nok det er. Det er også mange ferger om man kjører "yttersia". Det er derimot finest å kjøre ved kysten. Eksempelvis så tar det Molde - Bergen ca. 9 timer og 48 mil, mens Molde - Oslo ca. 7 timer og 50 mil. Man passerer Molde ved å kjøre kystvegen, mens innlandet peiser man forbi "innkjøringen" til M&R fylke ved Oppdal og sparer masse tid. :) Kjører man kystvegen tar man vel av på Klettkrysset ved Trondheim og kjører Orkanger, Valsøyfjorden, Krifast, Molde osv. nedover. Anbefales om man har god tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny rød bil, kjekt at noen velger friske farger. Går ut i fra at denne blir lett å oppdage i karmøytrafikken. :-D

Hva synes du om denne fargen i forhold til Imola, som vel ikke er metallic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, danskiii skrev:

Pen bil dette ja! Spennende og se hva du gjør med den videre :)

Takk for det. :) Håper (og tror) den blir holdt hovedsakelig slik den er. :)

2 timer siden, ogee1 skrev:

Herlig med rapporter fra bilturer.

Ser at forbruket ditt er omtrent det som vi har på konas bil. Ligger en del høyere enn tilsvarende F1x, men det skyldes vel større luftmotstand vil jeg tro.

For min del er jo dette en stor forbedring fra e61-en, men firehjulstrekk, store hjul og høyere bil er nok ingen fordel nei.

1 time siden, Skulebollen skrev:

Av nysjerrighet, er raskeste vei fra Trondheim til Karmøy via Oslo? Er det evt. Mye tid tapt og kjøre langs "kysten"? Alså forbi Bergen osv.

I følge Google Maps er raskeste vei via Beitostølen, og så E16 videre vestover. Alternativt ta av ved Lillehammer, og så over Hardangervidda. For vår del ble det uansett for langt å ta det i en etappe, så overnatting måtte til uansett så da passet det greit å ta det i Oslo. I tillegg er jo E6 ganske bra fra Lillehammer og sørover, så spørs om det var så veldig mye omvei. Jeg har kjørt kysten før (fra Kristiansund vel og merke), og det er en fin tur det, men det går mye tid og penger i ferjer. I tillegg har jeg ikke kjørt E6 før, noe jeg også ønsket.

46 minutter siden, E.H.D skrev:

Gratulerer med ny rød bil, kjekt at noen velger friske farger. Går ut i fra at denne blir lett å oppdage i karmøytrafikken. :-D

Hva synes du om denne fargen i forhold til Imola, som vel ikke er metallic?

Ja, den bør ihvertfall være det. :D

Jeg liker bedre Imola tror jeg, men forskjellen er jo ikke enorm. Jeg synes Melbourne går en tanke for mye mot oransje.

29 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer med flott bil og fint reisebrev.

Er spenstig at noen går uten de tradisjonelle fargene :).

Takk for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende valg fra en E61, men jeg liker tanken. Som deg var jeg også skeptisk til et nøktern interiør, men det er betydelig bedre enn ryktet/bilder skal ha det til. Fargen gjør prikken over i'en! Gratulerer med flott bil med rett motor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en kjempekul bil :) Dette må jeg si at er en verdig arvtager til E61en, også med helt riktig motor da. Jeg liker også stilen, at du kjører videre på rød bil. Blitt varemerket ditt det nå ;) 

Støtter rutevalget ditt ifra Trondheim ja, høres litt ulogisk ut men. Som du sier så har man faktisk firefelts motorvei fra Lillehammer til Kristiansand i grove trekk. Enkelte strekker i Telemark og Aust Agder med tofelts. Uansett er veistandarden bedre og mer effektiv, slipper ikke minst venting på ferger og styr. Litt vittig at det for meg i Arendal er kjappere å kjøre til Hamburg enn å kjøre til Bergen :P 

Men nok om det, flott bil og flott at du velger bil med skikkelig motor. Alt for mange downsizer om dagen, det går ikke an. Selv om dette er 211 hestern så anbefaler jeg virkelig ett Power kit. Det vil du ikke angre på, særlig du som tar deg en tur nedover Danmark og Tyskland av og til :) 

Og til slutt så må jeg bare fortelle en snodig ting. Før du kjøpte E61en så husker jeg at jeg kikka på den på Finn, ikke for å kjøpe men bare surfet. Husker jeg la merke til den uvanlige fargekombinasjonen, manuell gir og den fine bensinmotoren. Sto den ikke til salgs på det indre østland tro? Men iallfall, så kjøpte du den og det synes jeg var litt kult siden jeg hadde lagt merke til den selv. Så, for ett par måneder siden så surfet jeg over denne X4en du har nå, tenkte først at det var tøft at Johaug (som jeg støtter i den tullete doping saken) hadde hatt den. Så tenkte jeg at fargen var kul og at motoren var riktig. Så tenkte jeg ikke noe mer over det også dukker du opp med bilen nok en gang ;) 

Lykke til i ny bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med en kjempekul bil :) Dette må jeg si at er en verdig arvtager til E61en, også med helt riktig motor da. Jeg liker også stilen, at du kjører videre på rød bil. Blitt varemerket ditt det nå ;) 

Støtter rutevalget ditt ifra Trondheim ja, høres litt ulogisk ut men. Som du sier så har man faktisk firefelts motorvei fra Lillehammer til Kristiansand i grove trekk. Enkelte strekker i Telemark og Aust Agder med tofelts. Uansett er veistandarden bedre og mer effektiv, slipper ikke minst venting på ferger og styr. Litt vittig at det for meg i Arendal er kjappere å kjøre til Hamburg enn å kjøre til Bergen :P 

Men nok om det, flott bil og flott at du velger bil med skikkelig motor. Alt for mange downsizer om dagen, det går ikke an. Selv om dette er 211 hestern så anbefaler jeg virkelig ett Power kit. Det vil du ikke angre på, særlig du som tar deg en tur nedover Danmark og Tyskland av og til :) 

Og til slutt så må jeg bare fortelle en snodig ting. Før du kjøpte E61en så husker jeg at jeg kikka på den på Finn, ikke for å kjøpe men bare surfet. Husker jeg la merke til den uvanlige fargekombinasjonen, manuell gir og den fine bensinmotoren. Sto den ikke til salgs på det indre østland tro? Men iallfall, så kjøpte du den og det synes jeg var litt kult siden jeg hadde lagt merke til den selv. Så, for ett par måneder siden så surfet jeg over denne X4en du har nå, tenkte først at det var tøft at Johaug (som jeg støtter i den tullete doping saken) hadde hatt den. Så tenkte jeg at fargen var kul og at motoren var riktig. Så tenkte jeg ikke noe mer over det også dukker du opp med bilen nok en gang ;) 

Lykke til i ny bil :) 

Bare for å rette på deg. Så er det firefelts fra sør for Hamar. Ikke fra Lillehammer. Men firefelts til Lillehammer kommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.4.2017 at 20.59, Ron Jeremy skrev:

Spennende valg fra en E61, men jeg liker tanken. Som deg var jeg også skeptisk til et nøktern interiør, men det er betydelig bedre enn ryktet/bilder skal ha det til. Fargen gjør prikken over i'en! Gratulerer med flott bil med rett motor!

Ja, det er vel kanskje ikke det mest logiske valget, og jeg skal ærlig talt innrømme at jeg er litt spent selv på hvordan dette vil gå... Takk skal du ha ihvertfall. :)

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med en kjempekul bil :) Dette må jeg si at er en verdig arvtager til E61en, også med helt riktig motor da. Jeg liker også stilen, at du kjører videre på rød bil. Blitt varemerket ditt det nå ;) 

Men nok om det, flott bil og flott at du velger bil med skikkelig motor. Alt for mange downsizer om dagen, det går ikke an. Selv om dette er 211 hestern så anbefaler jeg virkelig ett Power kit. Det vil du ikke angre på, særlig du som tar deg en tur nedover Danmark og Tyskland av og til :) 

Og til slutt så må jeg bare fortelle en snodig ting. Før du kjøpte E61en så husker jeg at jeg kikka på den på Finn, ikke for å kjøpe men bare surfet. Husker jeg la merke til den uvanlige fargekombinasjonen, manuell gir og den fine bensinmotoren. Sto den ikke til salgs på det indre østland tro? Men iallfall, så kjøpte du den og det synes jeg var litt kult siden jeg hadde lagt merke til den selv. Så, for ett par måneder siden så surfet jeg over denne X4en du har nå, tenkte først at det var tøft at Johaug (som jeg støtter i den tullete doping saken) hadde hatt den. Så tenkte jeg at fargen var kul og at motoren var riktig. Så tenkte jeg ikke noe mer over det også dukker du opp med bilen nok en gang ;) 

Lykke til i ny bil :) 

Takk for det. :)

2-literen hadde sikkert gjort jobben for meg den, og vel så det, men 30d er faktisk ikke så veldig mye dyrere, og jeg tror ikke jeg kommer til å angre på akkurat det valget. Er sinnsykt fornøyd med motoren, til tross for "bare" 211hk. Hvorvidt denne får seg en liten justering får vi se, men det blir som nevnt tidligere isåfall BMW sitt Performance kit.

E61-en ble hentet i Hamar, så det stemmer nok det ja. :) Morsom tilfeldighet uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne skrive litt info om bilen (beklager dobbelpost, dere får heller rapportere meg :D).

Som dere sikkert har skjønt er dette en X4 xDrive30d i fargen Melbourne-rød. Videre her den sort Nevada skinninteriør, 19" style 622 felger og sportsautomat (standard med denne motoren). Jeg vil selv påstå at bilen er ganske greit utstyrt:

S223 Electronic Damper Control (EDC)
S302 Alarm system
S319 Integrated universal remote control
S322 Comfort access
P337 M Sports package
S3AC Trailer coupling
S3AG Reversing camera
S3AT Roof rail, aluminum, satin finish
S403 Glass roof, electrical
S420 Sun protection glazing
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior mirror with automatic-dip
S459 Seat adjuster, electric, with memory
S481 Sports seat
S488 Lumbar support, driver and passenger
S493 Storage compartment package
S494 Seat heating driver/passenger
S496 Seat heating, rear
S4AD Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4NG Trim covers, instr. panel, high-gloss
S508 Park Distance Control (PDC)
S534 Automatic air conditioning
S536 Auxiliary heating
S544 Cruise control with brake function
S552 Adaptive LED headlight
S563 Light package
S5A1 LED Fog lights
S5AC High-beam assistant
S5AG Lane-change warning
S5AS Driving Assistant
S5DL Surround View
S609 Navigation system Professional
S610 Head-up display
S654 DAB tuner
S688 Harman/Kardon Surround Sound system
S6AK Connected Drive Services
S6AM Real-Time Traffic Information
S6AP Remote Services
S6AR Internet
S6NS Convenience phone, expanded Smartphone
S6UH Traffic Information
S8TH Road sign detection

Jeg har fjernet endel av "linjefyllet" og uthevet et par ting jeg setter litt ekstra pris på. :)

Av utstyr den mangler er det ikke så veldig mye, men det irriterer meg litt at den bare har driving assistant-pakken, og ikke driving assistant plus som også gir active cruise-kontroll. Jeg tviler sterkt på det blir aktuelt å ettermontere noe slikt, men det er noe jeg gjerne skulle hatt. Ellers så lar ikke oppvarmet ratt seg kombinere med lane departure warning (ganske teit, da BMW klarer dette på andre modeller), så det har den heller ikke. Av andre ting så mangler TV-funksjon og lukeparkeringsassistent (sikkert mer også, men det er dette jeg har lagt merke til).

Ellers har jeg endelig fått vasket den, byttet over til sommerhjul, samt byttet ut skiltplaten bak til en bedre en. Gjenstår fortsatt å fjerne den foran, men litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det der, da jeg helst vil fjerne hele skiltholderen.

IMG_4424.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Nei, har ikke fått testet det enda dessverre. Ønsket å ta en campingtur til Bergen i påsken, men var ingen plasser som hadde åpent...

Får se om det ikke blir noen helgeturer når det blir hakket varmere i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...