Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Kom nylig hjem fra tre uker på jobb, så ikke så mye som har skjedd her. Hadde bilen hos Bavaria i dag, for bremsevæskebytte og ekstrem-emblemtrimming.

Når jeg omsider fikk bilen tilbake (tok ikke mindre enn åtte timer...) åpnet jeg panseret og la merke til dette skiltet som var greit nok (noe skjevt montert, og skitten bil).

IMG_4771.jpg

Turen hjemover gikk dessverre stort sett i kø, så fikk ikke testet effekten av klistremerket noe særlig, men når jeg kom hjem la jeg merke til noe jeg absolutt ikke hadde forventet:

IMG_4775.jpg

IMG_4773.jpg

Selvfølgelig på begge sider av bilen for å fullføre det skikkelig. :oops: Det passer jo ikke inn i det hele tatt mot bilens farge, og de kunne jo i det minste spurt meg før de monterte disse.

Jeg kan jo sitere meg selv fra @ogee1s tråd når han ønsket å montere et anonymt lite merke bak:

On 28.2.2017 at 20.28, awt skrev:

Dessverre tror jeg det i praksis blir mer "haha, se en diesel-X3 med M-merke!".

...nå har jeg selv to M-merker på hver side av bilen. :-(

Når det gjelder effekten av merkene gikk det for det meste i kø som nevnt, men det er liten tvil om at bilen er et lite hakk hvassere nå. :D Ser frem til å teste det mer!

I teorien har jeg nå gått fra 211hk og 560Nm til 277hk og 585Nm. Enkelte mener kittet gir mer i praksis. Hadde fått en god del mer om jeg hadde valgt en "vanlig" tuner, men ønsker å beholde garantier, ikke være redd for BMWs datamaskin, samt få det godkjent i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de har bare tatt seg friheten og montert de klistremerkene uten å spørre?Jeg vet ikke med deg men jeg hadde blitt....litt irritert😡

Men du kommer til å bli veldig fornøyd med Kitet, bare vent til du skal til Autobahn. Skyvet er rett og slett vanedannende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kjennern skrev:

Hva er prisen på dette ferdig montert og godkjent? Tar det gjerne på pm om du vil. Frister litt på min om BMW har til den :)

Hvis du som meg har full effekt utgaven (256) så påstås det at det ikke er verdt det. Hadde vært kult å få prøvd en med for å,se på,forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, flobben said:

Hvis du som meg har full effekt utgaven (256) så påstås det at det ikke er verdt det. Hadde vært kult å få prøvd en med for å,se på,forskjellen.

Har 248HK/190KW. Fant ikke noe pris men ser jeg kan få 210KW som blir 281 HK?. Spørs om det er verdt det ja. Men frister jo litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjennern skrev:

Har 248HK/190KW. Fant ikke noe pris men ser jeg kan få 210KW som blir 281 HK?. Spørs om det er verdt det ja. Men frister jo litt..

Vanskelig å si, men en jeg jobber sammen med selger ac schnitzer og har snakket litt med han i forhold tuning av x5n, men han sier vel egentlig rett ut, ikke verdt det. Så jeg har lagt det på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kjennern, prisen her ble 15. En ganske grei pris, etter hva jeg har forstått. Prisen vil varierer fra modell til modell, da noen biler også trenger intercooler, samt at noen i tillegg må ha nye bremser foran. Min trengte ikke noe av dette. Ellers er jeg enig med @flobben at jeg tviler på det er verdt pengene om man har fulleffektutgaven fra før. Jeg hadde nok ikke gjort det selv om jeg hadde hatt de originale 258hk-ene. Ellers er det jo diskutert litt her, og der er prisen også nevnt.

Tenkte jeg skulle ha et i frontruten @papertiger. :D

Stemmer det @Fredrik 90, vet ikke helt om jeg skal le eller grine. Tror ikke jeg gjør så mye utav det, men jeg synes jo det er litt spesielt gjort.

Uansett så ser jeg frem til å prøve det mer, både på autobahn og opp Rennfast (sistnevnte blir nok dessverre der det blir testet mest...). Er også litt småspent hvordan det er med vogn bak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.5.2017 at 20.15, awt skrev:

Kom nylig hjem fra tre uker på jobb, så ikke så mye som har skjedd her. Hadde bilen hos Bavaria i dag, for bremsevæskebytte og ekstrem-emblemtrimming.

Når jeg omsider fikk bilen tilbake (tok ikke mindre enn åtte timer...) åpnet jeg panseret og la merke til dette skiltet som var greit nok (noe skjevt montert, og skitten bil).

IMG_4771.jpg

Turen hjemover gikk dessverre stort sett i kø, så fikk ikke testet effekten av klistremerket noe særlig, men når jeg kom hjem la jeg merke til noe jeg absolutt ikke hadde forventet:

IMG_4775.jpg

IMG_4773.jpg

Selvfølgelig på begge sider av bilen for å fullføre det skikkelig. :oops: Det passer jo ikke inn i det hele tatt mot bilens farge, og de kunne jo i det minste spurt meg før de monterte disse.

Jeg kan jo sitere meg selv fra @ogee1s tråd når han ønsket å montere et anonymt lite merke bak:

...nå har jeg selv to M-merker på hver side av bilen. :-(

Når det gjelder effekten av merkene gikk det for det meste i kø som nevnt, men det er liten tvil om at bilen er et lite hakk hvassere nå. :D Ser frem til å teste det mer!

I teorien har jeg nå gått fra 211hk og 560Nm til 277hk og 585Nm. Enkelte mener kittet gir mer i praksis. Hadde fått en god del mer om jeg hadde valgt en "vanlig" tuner, men ønsker å beholde garantier, ikke være redd for BMWs datamaskin, samt få det godkjent i vognkortet.

Håper du ikke blir fornærmet, men jeg lo godt av det M Performance-merket nede på siden av bilen. Komisk at akkurat du skulle ende opp med sånne på halv tjo langs siden av bilen. Egentlig litt overrasket over at du kjørte hjem uten å plukke det av. Skjønner egentlig ikke hva BMW har tenkt når de har laget de merkene. Ser ut som noe en eller annen kineser har klint sammen i Photoshop for å selge på eBay. Jeg har mine liggende i en skuff på hjemmekontoret.

Blir spennende å se hva du synes når du er ferdig med køkjøringa, da. Tipper du blir fornøyd. Jeg synes at det er spesielt godt samspill mellom motor og girkasse etter vi fikk kitet.

Jeg tror faktisk at den utvidete dreiemomentkurven gjør at kitet er verdt femten lapper for en som har 258 hester også, men det er selvsagt bare basert på synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å le. :D

Hadde jeg i det minste oppdaget de før jeg kjørte hjem, men det slo meg ikke i det hele tatt at noen kunne gjøre noe slik!

Merkelig også, for jeg visste (trodde?) det skulle være noen merker med, så jeg kikket inne i bilen etter de, og konkluderte med at det sikkert ikke skulle være noe. Der tok jeg feil gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahahaha! De der vindskeive merkene på sidene var jo latterlige. Og at det faktisk er Bavaria som har satt de på gjør det ikke akkurat bedre. Jåleri gone bad. Lyser dessverre Ebay lang vei.

Men skulle gjerne hatt det som hører til de merkene da. Men jeg klarer ikke forsvare prisen på slik originalt. Og jeg vil heller ikke la noen andre tukle med bilen så lenge den har nybilgaranti. Få heller snakke med Kvål Auto om to år og få ESSet den opp litt da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...