Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Syv år med X4 og annet fjas


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med både tur i Ryfylketunnelen og nye navkopper. Jeg klarte å la være å kjøpe noe på GS sin tilbudsuke - heldigvis. Det kunne gått riktig så galt dersom jeg først hadde satt i gang. Kjedelig tunnel, men fantastisk herlig å spare 30-40min på vei innover til Ryfylke. 2 dager i USA, bonuspoeng som måtte brukes opp? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Gammelt innlegg men.. Etter 80k km i vår 13' X3 og 4 år, er det lykter som står for tja, det mest betydelige av feil.

Det skal sies, jeg har aldri hatt en BMW lenger, med mindre feil!

En stk venstre ytre baklykt har tatt kvelden. Nesten samtidig har dekselet av lykten(e) foran forsvunnet, eller ramlet av? Slik at etter en bilvask, ble driveren i lykten brent og de adaptive lysene forsvant, samt et nærlys på høyre siden.

Nå ser jeg mange X3 eiere kjører rundt med tvilsom og mangelfull belysning bak, så disse var vel ikke helt patent..?

Fin tråd, ikke for svulstig og kunstig "mye" innhold!

:-)

Baklyktene på X3 er et forholdsvis kjent problem, men heldigvis også relativt enkle å reparere. Dessverre er ikke dette så godt kjent, så folk kjører rundt med defekte lykter i stedet for å betale noen kroppsdeler til BMW for en ny (forståelig nok).

Ellers er jo kvaliteten på lykter generelt fra BMW for tiden helt på bånn, men her har jeg inntrykk av at bilene produsert i USA er hakket bedre. Mulig en annen leverandør på lykter, uten at jeg egentlig vet.

Ellers har jeg selv ikke hatt noen problemer med bilen de tre årene vi har hatt den, og det eneste som er byttet utover olje og den slags er alle bremsene.

Takk for det. Det blir lite oppdateringer, men i motsetning til tidligere biler har ikke denne fått i nærheten så mye (unødvendige) endringer og "oppgraderinger" heller.

1 time siden, papertiger skrev:

Gratulerer med både tur i Ryfylketunnelen og nye navkopper. Jeg klarte å la være å kjøpe noe på GS sin tilbudsuke - heldigvis. Det kunne gått riktig så galt dersom jeg først hadde satt i gang. Kjedelig tunnel, men fantastisk herlig å spare 30-40min på vei innover til Ryfylke. 2 dager i USA, bonuspoeng som måtte brukes opp? :D

Jotakk. :D Får skylde på at jeg ikke har kjøpt særlig til bilen tidligere (med unntak av fire sett identiske felger... 🙄). Vil tro du merker forskjell der ja, ikke bare for reisetiden isolert sett, men også kø og kaos på utfartsdager og slikt.

Vi var faktisk hele tre dager (eller tre netter i det minste). 🙃 Bonuspoengene sliter jeg med å få brukt opp, men prøver så godt jeg kan. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte oppdateringer her .

Må jo være fint med en rur over til USA og kose seg .😀.

Så bil hadde fått testet seg i skikkelig snøvær og kolonnekjøring og .

Er da man skal være glad man har en trygg og god bil .

Min opplevelse med kolonnekjøring ,var ikke god.

Over Haukeli med Kadett Gsi der vindusviskere stoppet å virke hvert 10ende minutt ,men gikk.

Hvertfall bra oppdatering her .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite (egentlig veldig stort) dilemma.

Fikk M40i-bremsegitterøyenbrynene mine her en dag, og er usikker på hva jeg skal gå for her.

Bilen slik den er nå; altså det meste er sort:

9A7E9D6B-8EF4-44A6-97A0-FB6CEE568032.thumb.jpeg.c46331e58e76232522349f698939fb36.jpeg

M40i i samme farge med originale grå øyenbryn:

2383AD35-5A61-4366-AE69-21A043FC1918.jpeg.789ad228fe9a62537737b449f795c846.jpeg

Grå hos meg:

398E5E3C-C150-4241-AE04-05F775920CBF.thumb.jpeg.9e149d2777ea8a992f96b50ee91e6391.jpeg

(Veldig dårlig folierte) sorte hos meg:

C6173FDA-E1D2-44E6-A314-E5FC528B9269.thumb.jpeg.269bc7c6f51f5b2fa5c207772178553f.jpeg

Ettersom alt annet er sort føler jeg selv sort blir det mest riktige, men så forsvinner de også veldig da, og poenget blir på mange måter borte.

Har også fått tips om bilens farge, så om noen som ser dette vet opp-ned på Photoshop, så føl dere fri. :)

Typisk nok så var det en liten ripe/sår på det ene dekselet, og det var tydelig at dette hadde vært pakket ut før. Har klaget, så får vi se hva som skjer der.

Har også fått to av fire nye dekk fra Dekkonline, så nå har jeg ikke mindre enn seks fem år gamle dekk. 🙄

586D8910-EA98-4F86-B548-ACBF47F1D014.thumb.jpeg.d6ecb385a37eda7fe4f85aae75e40a57.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Syv år med X4 og annet fjas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...