Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Godt å,høre at den orker å,dra den svære vogna der, da er det håp for min del med en bjølseth 500 vogn at motbakkene ikke blir alt for stor kamp.

husker  fattern på tur med vogna i en Ascona 86 modell 1.6 med ca 90hk, da slet man litt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

Godt å,høre at den orker å,dra den svære vogna der, da er det håp for min del med en bjølseth 500 vogn at motbakkene ikke blir alt for stor kamp.

husker  fattern på tur med vogna i en Ascona 86 modell 1.6 med ca 90hk, da slet man litt gitt.

Man kan kalle vår vogn mye rart, men svær tror jeg ikke er en passende beskrivelse. :D

Som nevnt tidligere tror jeg ikke du merker at du har noe etter deg engang. :)

1 time siden, Thundercoil skrev:

Der var de av, ja! 😎👌

Skal du ha sort grillmeny på denne? :) Ingenting er feil, uansett. 

Selger du litt for mange grillmenyer for tiden? :D

Jeg har ikke helt bestemt meg, da jeg liker titannyrene litt også, men jeg har sorte nyrer liggende sånn i tilfelle. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Frode D skrev:

Fantastisk at de har montert masse klistremerker uten å spørre deg. Tror neppe jeg hadde kjørt derifra før de var fjernet...

Merkene er faktisk en del av Power Kitet og står i monteringsanvisningen som verkstedet har. Jeg ga beskjed om at de ikke skulle montere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Grindafjord. :)

Etter at jeg leste kommentarene om nyrene her tenkte jeg jeg skulle gjøre et forsøk på å bytte på lørdag, men jeg gav rett og slett opp, da jeg ikke fikk løs de nederste klipsene.

Full(?) av pågangsmot prøvde meg jeg igjen på tirsdag, og dette er uten tvil den verste bilen jeg har forsøkt å bytte nyrer på. Det er totalt klin umulig å få løs de nederste klipsene uten å praktisk talt knekke hele armen. For å toppe det hele mistet jeg selvfølgelig et skrujern nedi mens jeg holdt på, så da måtte nesten nyrene ut. Etter mye om og men (og sår både her og der) fikk jeg nå endelig den ene nyren ut på et vis, for og så oppdage at skrujernet lå i et rom ved siden av, og det var bare å plukke det rett opp. :roll:

Uansett, med en nyre ute gikk det i det minste greit å ta ut den andre, så da ble bilen plutselig slik:

IMG_4973.jpg

Sorte nyrer tenkte jeg på ganske tidlig, men jeg klarte ikke helt å bestemme meg for om jeg skulle gå for originale M performance-nyrer, eller "double slat"/M5-nyrer som er ganske så inn i tiden (og som jeg har på e61-en).

Tilfeldighetene skulle ha det til at det lå et sett med originale ubrukte Performance-nyrer på finn.no, så da gjorde jeg det enkelt å kjøpte disse. I tillegg er originalt originalt. :)

IMG_4974.jpg

Planen var egentlig å vente litt til før jeg monterte de, da jeg likte litt titan-nyrene (og det de står for), men etter å ha fått på de sorte er jeg ikke i tvil. Dette ble mye bedre etter min mening. En annen faktor er at de er helt forferdelige å ta av igjen, så det er ikke sjans i havet for at det blir noe bytting av nyrer @Thundercoil. :D

IMG_4996.jpg

IMG_4999.jpg

Ellers kan jeg jo meddele at M Performance power kit virkelig er å anbefale, spesielt om man har "norgesmotor" som jeg har/hadde. Jeg syntes ikke bilen var spesielt treg fra før, men dette er en annen verden. @Blåhvitblogger nevner i sin omtale av G31 530d at Rolls Royce tidligere oppga hk og 0-100 som "tilstrekkelig", og slik føler jeg det også. :) Bare et lite trykk på pedalen, så er man forbi hva enn man lå bak, uten å nøle.

Når det er sagt er jeg klar over at jeg ikke har en million hestekrefter, men jeg tror jeg skal klare meg veldig fint med det jeg har. :D

Alt av papirer og dill-dall som trengs for godkjenning er også på plass (tror jeg), så må få bestilt meg time. Det eneste jeg stusset litt over var at jeg ikke fant effekten i TÜV-papirene, men jeg har kanskje ikke sett godt nok etter.

IMG_5003.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...