Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Morsomt med turrapport. Kult at du har kjøpt deg skute i samme farge som bilen også. Siden du har fått med deg nesten 110% av alle severdigheter på turen ble jeg litt skuffet over at du ikke var innom Stalheimskleiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 14.30, awt skrev:

Tja, synes sånn sett ferjer er greit nok, så lenge andre holder dørene sine langt unna min bil. 😛

Jeg er fortsatt på eventyr, men fikk de to siste dekkene på døren i går, og fikk fruen til å sjekke datoen. 3816. 🙄

Jeg har da altså totalt motatt:
To stk. produsert 0417
To stk. produsert 3816
To stk. produsert 4316
En stk. produsert 2415
Tre stk. produsert 2315

Nå gidder jeg ikke mer. Dekkene går i retur, og jeg gjør som man skal i disse tider; handle lokalt.

Edit: var lettere sagt enn gjort det. Michelin har stanset fabrikken inntil videre, og de nyeste dekkene jeg kunne få var produsert 2017-2018. Hadde jo håpet på helt ferske dekk. 🤔

Ellers er det jo greit nok i fjordene på Sunnmøre. :)

D6C53DAD-E8F7-4952-AB12-77EC230D872E.thumb.jpeg.f4de46ba4100969fd24e43e4e24a0eba.jpeg

Flott turbeskrivelse. Meget kledelig den leppa du har bak på bilen. Må absolutt vurdere en slik på min. Er det originalvare? Når det gjelder produksjonsdato på dekkene synes jeg dette høres underlig ut. Da jeg satte på nye michelin supersport på vossenfelgene i mai ifjor var dekkene produsert uke 11 2019, og de kom via en av leverandørene som kommunen bruker. Starco tror jeg de heter🤨

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ogee1 skrev:

Morsomt med turrapport. Kult at du har kjøpt deg skute i samme farge som bilen også. Siden du har fått med deg nesten 110% av alle severdigheter på turen ble jeg litt skuffet over at du ikke var innom Stalheimskleiva.

Ja, kunne ikke være noe dårligere når det kom til båt.

Jeg var faktisk ikke klar over Stalheimskleiva før du skrev det nå, så hadde jeg visst om det skulle jeg absolutt tatt turen. En annen plass jeg irriterer meg over at jeg gikk glipp av er Stegastein. Denne har jeg jo sitt på mange bilder, men ikke helt tenkt over hvor den var. Så reklame for den i Flåm, og da gadd jeg ikke å kjøre tilbake. Regner med det fort kan bli den retningen på årets sommerferie (som av en eller annen merkverdig grunn er flyttet fra Italia til Norge), så skal få besøkt de da. :)

7 timer siden, rst026 skrev:

Flott turbeskrivelse. Meget kledelig den leppa du har bak på bilen. Må absolutt vurdere en slik på min. Er det originalvare? Når det gjelder produksjonsdato på dekkene synes jeg dette høres underlig ut. Da jeg satte på nye michelin supersport på vossenfelgene i mai ifjor var dekkene produsert uke 11 2019, og de kom via en av leverandørene som kommunen bruker. Starco tror jeg de heter🤨

Den er ikke original dessverre. Original finnes kun i karbon, og siden jeg ville ha min sort blank kjøpte jeg heller en ferdig lakkert uoriginal. Synes det ble for dumt å lakke en original, de er jo ikke direkte gratis.

Det blir supersport på meg også nå, men er veldig spent på datoen. Mener på de skulle komme til dekksjappen her i neste uke.

4 timer siden, Skulebollen skrev:

Skuffende lite bilder i reisebrevet fra norges vakreste bygd ( Utvik 😉 )🤔 ellers artig lesning med bilder fra lokale områder😁

Beklager, men jeg har jo i det minste bilde fra Utvikfjellet. 😛 Forøvrig en morsom vei opp fra Utvik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det fint vær brukes ett av kjøretøyene mine så godt som hver dag opp fjellet en kveldstur😅 og har vert sånn i 10 år nå... Synd lyden bærer godt nedi bygda, men samtidig er vel bygdefolket herdet etterhvert 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2020 den 20.33, Weltzin skrev:

Den røde boksen er forresten en tidsmaskin.

Ah, that makes sense.

På 24.4.2020 den 20.58, Skulebollen skrev:

Ja er det fint vær brukes ett av kjøretøyene mine så godt som hver dag opp fjellet en kveldstur😅 og har vert sånn i 10 år nå... Synd lyden bærer godt nedi bygda, men samtidig er vel bygdefolket herdet etterhvert 😬

Det forstår jeg godt. :) Nå kjører jeg jo ikke noen sportsbil, men var likevel en morsom vei å kjøre litt aktivt på.

På 24.4.2020 den 21.27, hsd skrev:

Akofs seafarer? kunne omtrent kasta stein ut til deg i 3 uker da, rett utfor stuevinduet mitt :) dp testing? 

Stemmer det. :) Bor du i Volda (evt. Lauvstad eller Folkestad)? Var litt forskjellig testing, men mest testing av offshoreutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

 

Stemmer det. :) Bor du i Volda (evt. Lauvstad eller Folkestad)? Var litt forskjellig testing, men mest testing av offshoreutstyr.

5 min fra Volda mot Fosnavåg. Jobber selv innen service av marine, så blir litt spekulering på marinetraffic i hva som drar forbi :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så håper jeg at dekkeventyret/marerittet endelig er over. Fikk faktisk mail fra Dekkonline i dag om at de hadde mottatt et bakdekk og et framdekk i stedet for to framdekk. 🙄 Jeg har sendt ti dekk til de i retur, og har sikkert fått 20 returlappen til sammen i posten fra de, så tror ikke det er så mye orden akkurat der.

Uansett, Michelin Pilot Super Sport er nå montert, selvfølgelig med den berømte stjernen. Alle dekkene er produsert på denne siden av nyttår, så det var greit det også. :)

Fikk også tatt av dekkene på to av de andre felgene jeg har, så får prøve å begynt på de også.


IMG_0812.thumb.jpeg.64a7d64eec9b9470a50e0c3c21e90a85.jpeg

IMG_0814.thumb.jpeg.605fd45c1ab0eef8b5bb386e3006b3ff.jpeg

Greit når dette er datoen på de eldste dekkene. :)

Miami_-_1.thumb.jpeg.0adff6a5d4da8a2ba169b20a0d47e531.jpeg

Med stjerne og det hele!

IMG_0816.thumb.jpeg.1196941120ca3fd47fc05bfd27cfce0b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du la ut om dette på facebook, tøft gjort å stå fram med å ha kjøpt stjernemerkede dekk... dessverre altfor mange skeptikere til stjernemerking som tror du kan ha mengder med avvik og senere beskylder de bilen for havarert fordelings-kasse :P  egentlig veldig synd mtp bruktmarkedet for xdrivebiler, ser dessverre altfor mange som har feil dekk.

ser ofte 1% avvik blir nevnt av skeptikerne, men såvidt meg bekjent så er 0% det eneste BMW har gått ut med som toleranse for rulleomkrets.  kan være jeg tar feil.

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, awt skrev:

Så håper jeg at dekkeventyret/marerittet endelig er over. Fikk faktisk mail fra Dekkonline i dag om at de hadde mottatt et bakdekk og et framdekk i stedet for to framdekk. 🙄 Jeg har sendt ti dekk til de i retur, og har sikkert fått 20 returlappen til sammen i posten fra de, så tror ikke det er så mye orden akkurat der.

Uansett, Michelin Pilot Super Sport er nå montert, selvfølgelig med den berømte stjernen. Alle dekkene er produsert på denne siden av nyttår, så det var greit det også. :)

Fikk også tatt av dekkene på to av de andre felgene jeg har, så får prøve å begynt på de også.


IMG_0812.thumb.jpeg.64a7d64eec9b9470a50e0c3c21e90a85.jpeg

IMG_0814.thumb.jpeg.605fd45c1ab0eef8b5bb386e3006b3ff.jpeg

Greit når dette er datoen på de eldste dekkene. :)

Miami_-_1.thumb.jpeg.0adff6a5d4da8a2ba169b20a0d47e531.jpeg

Med stjerne og det hele!

IMG_0816.thumb.jpeg.1196941120ca3fd47fc05bfd27cfce0b.jpeg

Se der ja. Meget fornøyd med mine😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...