Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Syv år med X4 og annet fjas


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Det kan nok stemme det ja, men fikk det dessverre ikke med meg. 😶

Stoppet forresten selv i Åmot, men på Extra.

Har vært noen dager i Bø, og camper utenfor hytten til svigers på Seljestad nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

@StigJ Fikk nesten viljen sin. Navkoppene ligger fortsatt på hyllen, men leppen kom på. Selv mener jeg den har livets rett. 🙃

IMG_3791.thumb.jpeg.1ae70bee234b231a2a86a57130e84291.jpeg

Ellers lite nytt, men var en tur i Afrika i sommer med bilen.

IMG_1542.thumb.jpeg.c1c91cba853dede72e574a392ce7fbd7.jpeg

IMG_1567.thumb.jpeg.bf849bc337809aab463b59b9a3220f97.jpeg

For å tilfredsstille nysgjerrigheten til @sveigis kan jeg også meddele at Opelen lever i beste velgående, og ble akkurat EU-godkjent i to nye år. 😛

IMG_3285.thumb.jpeg.e28ddb8baeaabd9f9a315834ff8b5682.jpeg

Sånn utenom det har "vi" (jeg?) kjøpt ny garasje, så tiden går helst med til fiksing av hus for tiden, slik at det kan legges til salg over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ja, tiden går den, og huset som vi skulle selge er nå solgt (og takk Gud for det 😎).

...så da er fokuset for tiden på flyttingen som stadig nærmer seg.

Huset i seg selv er et lite hakk opp, men ikke minst garasjen. Totalt ca. 100mhjelper godt på. :) Dette er fordelt på en enkel garasje med løftebukk og grei høyde, en (litt for smal dessverre) dobbeltgarasje, samt et verkstedrom på ca. 30m2. Alt dette i husets kjeller.

7652B961-7FF8-437C-A02E-E5F2000767F4.thumb.jpeg.3c8bd3c6e2b8ddafcc477f4926464f85.jpeg

...når det gjelder bilen skal den dessverre inn på verksted på tirsdag. Bakluken fikk smake en Toyota som lå litt for nærme en tid tilbake, så den må byttes. Kjedelig, men ikke så veldig mye å gjøre med det.

7D75E010-F917-462A-A80A-6562C82DDEF9.thumb.jpeg.ad2094b645e7fec0145bbe2c713d0ab3.jpeg

Blir muligens å lakkere diffuseren i bilens farge samtidig (og da den nederste biten sort), så får @Walkabout endelig viljen sin. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg av hus .

Må virkelig være nydelig å bli kvitt når man først har tatt avgjørelsen på sånne ting .

Så meget lekkert ut det nye ikke minst med plass til skruing osv .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg, @awt! Alltid deilig når det slår igjennom. :) 

Kjedelig med bakluken, men alt i alt kun kosmetisk og noe som heldigvis ordnes enkelt opp i. Er spent på å se hvordan det blir med diffuseren, selv om jeg frykter at det kan bli litt vel mye rødt der bak. Hvis du mot formodning ombestemmer deg, ville jeg i alle fall fått lakkert diffuseren i sort høyglans fremfor den originale gråfargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert frem og tilbake ganske mange ganger, og er selv ikke helt overbevist. 🤓 Det er langt fra sikkert det blir vellykket, men siden fangeren må lakkeres likevel tenkte jeg å ta sjansen. Man lever bare en gang eller noe slikt. :D

Det med salg av hus var virkelig en lettelse, spesielt siden det gikk en grei G31 530d over prisantydning. 🙃
 Har riktignok ingen planer om å gå til innkjøp av akkurat det, men håper jeg kan få på plass en hobbybil ettersom jeg nå faktisk har plass til det.

Frem til da får jeg nyte tiden her: 😎

123341995_1427461900977381_8178150054867481096_n.thumb.jpg.d3c891364d2685530d72e380ac990d50.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke hadde vi vinterferie, og da gikk turen til fjells. Jeg husker ikke sist jeg brukte skiboksen, så lurer igrunn på å selge den. Har konkludert med at vanlige skiholdere faktisk er enklere til vårt bruk. En liten pitstop på Haukeli i flott vær (og med skitten bil).

IMG_4875.thumb.jpeg.760cfa58ea29365dde4bfff97439d4a9.jpeg

Etter hjemkomst var det å levere bilen til Bavaria, og da fikk jeg en (eks-) @Marius2002-mobil tilbake. Fungerer forsåvidt greit nok, men ettersom jeg bare skal ha den noen dager bryr jeg meg ikke om å teste ting som har med forbruk og lading og slikt å gjøre. Ellers gjør den nå det den skal. :)

IMG_4885.thumb.jpeg.707c25e92e820d3e790e6cc46a6f36c7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, som sagt så gjorde den jobben. Jeg skal ikke skryte på meg å ha kjørt den så veldig mye den uken jeg hadde den, men synes det var en ganske kvikk bil. Bagasjerommet var absolutt ikke blant de største, men det var nok aldri meningen heller (der har man jo Gran Tourer).

Uansett, den er nå levert tilbake, noe som som igjen betyr at X4-en er hentet. Diffusoren ble som nevnt rød, og jeg er faktisk ganske fornøyd med resulatet der, men det er selvfølgelig alltid et men. Bavaria valgte å ikke lakkere parkeringssensorene, da de ikke ville være ansvarlige for om de ville virke igjen etterpå. Jeg har ingen problem med å forstå det, men jeg fikk jo heller aldri spørsmålet om jeg kunne ta dette ansvaret selv.

...så nå har jeg fire grå "prikker" i den røde diffuseren. 🙄

IMG_4936.thumb.jpeg.4ca91ed311ff3527688d8dd97cef11be.jpeg

IMG_4945.thumb.jpeg.23716441318c2855352ff8de85141204.jpeg

Supersynlig er det jo ikke, men jeg kan ikke ha det slik. Bavaria tok lakkeringen av diffuserne kostnadsfritt, så jeg har ikke samvittighet til å klage på noe.

Jeg har tenkt litt frem og tilbake her, og jeg ender nok opp med å kjøpe nye røde sensorer. På X4 ble de kun levert i grå, men med litt detektivarbeid i RealOEM ser det ut til at det lar seg gjøre å skaffe røde. Kommer derimot til å vente til vi har flyttet, da jeg 1) ikke har tid til noe slikt nå og 2) gidder ikke styr med adresser tilfelle det skulle ta litt tid før de dukker opp. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Syv år med X4 og annet fjas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...