Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Var innom Bavaria i dag for å hente et "blinklysdeksel" (disse knekker bare man ser på de), og traff tilfeldigvis mekanikeren som hadde med min bil å gjøre. Fikk så spørsmål om jeg hadde fått med meg at jeg hadde fått nytt hengerfeste, noe jeg ikke hadde (hadde aldri tenkt at dette skulle bli byttet), så måtte nesten sjekke det.

Joda, flunkende nytt hengerfeste i forbedret(?) utgave. Ihvertfall en annen kontruksjon enn mitt gamle.

IMG_5005.thumb.jpeg.a45d9e9cf73cab2517f98ffc7e27c7c5.jpeg

Skinnende i sin glans, og til og med feste for bremsewiren, noe jeg ikke hadde før. Nå skal jo denne strengt tatt sitte på bilen da, men det er det faktisk ingen mulighet til. Hadde jeg visst om dette skulle jeg forsøkt å fått et fullkoblet (altså alle pinnene), men usikker på om BMW i det hele tatt leverer dette originalt.

Dessverre var gleden noe kortvarig. Festet er av den sjenerte typen, så det kjører inn igjen med en gang det er ute. Har forsøkt alle triks med å holde inne knappen og alt slikt, uten hell.

Regner med Bavaria finner utav dette, men selv er jeg igrunn bare glad for det ble oppdaget nå (og at han mekanikeren nevnte det for meg), hadde vært veldig kjedelig om dette skulle skje når jeg stod der og skulle ha en henger på.

Grunnen til at det ble byttet var forøvrig en bitteliten skade i en boks til det gamle, da denne lå rett innenfor støtfangeren (som fikk smake litt Toyota).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk på sommerhjulene (selvfølgelig akkurat når vinteren skulle besøke oss en liten tur), og dermed også spacere på alle hjul.

25mm både foran og bak, noe som kanskje ble i det heftigste laget. 😛

Spørs om ikke 15mm hadde vært mer passende, ihvertfall foran, men får se det litt an.

Husket heldigvis også å montere Rolls Royce-navkoppene, men er dårlig med bilder av de ser jeg.


IMG_5224.thumb.jpeg.b25da9d12243143646e3f81a32efd35a.jpeg

IMG_5227.thumb.jpeg.1f671a9003534b6e960bac4611bfa952.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, awt skrev:

25mm både foran og bak, noe som kanskje ble i det heftigste laget. 😛

Ser bra ut på bildene. Så hvis det ikke subber er det vel bare å kjøre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ogee1 skrev:

Ser bra ut på bildene. Så hvis det ikke subber er det vel bare å kjøre på?

Det går akkurat i innerskjermene ved full sving, men ser for meg det kan subbe i enkelte tilfeller. Får se litt hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilen har fått seg et nytt hjem (det har sånn sett vi også), men fy for et styr. Blitt noen hengerlass, og flere skal det bli. Har ihverfall grei bil til jobben om ikke annet 🙃 (så nå virker hengerfestet også).

Ser frem til dagen der det gamle huset er levert og vi har kommet noenlunde på plass i dette huset. Da kan jeg kanskje begynne å tenke litt garasje og bil igjen. 😛

Har også fått meg fast gjest i form av @magneten (ja, han lever enda, og ja, han har M3-en enda), men lurer igrunn på om det ikke er på tide at han drar hjem snart.

0F90CA02-5132-42EF-8307-9E4BA9B5C1C2.thumb.jpeg.77c5ea0de538cf3990ba064be39daf18.jpeg

840AD6D2-0B2E-4796-A114-0DB21DE816C5.thumb.jpeg.1d2688306cc968aff8dd708edccd16cf.jpeg

942D6A7C-5880-4320-84AE-73C38438E8DE.thumb.jpeg.9bc80d370145c8504b12683804786cf3.jpeg
 

14EE3813-025C-4BF4-9ABF-0DBACF61D119.thumb.jpeg.eb5aecf4b283d816987a26c572c0cb2f.jpeg

10D8BB8D-299C-476B-B702-6DA9E2705EAE.thumb.jpeg.1b2e329c9ed68ae86facfae3b64dad73.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Min røde X4 - flytting

Jeg har faktisk savnet @magneten her inne. Lurte nesten på om det hadde skjedd noe med han. Bra han er i live.

Uansett! Gratulerer med salg av gamle huset å nytt. Flytting er egentlig en god del arbeid. Fint å få kastet litt da. Og med nytt hus er det bestandig noe som man kan tenke å fikse/justere på. Så da blir du vel opptatt der etterhvert. Kult med eget basseng da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har mast en god del på han ang. oppdatering, men lite skjer dessverre. Skal prøve å true han med noe.

Jeg har pusset opp i ti år nå, så planen er vel igrunn å gjøre mindre slikt, men det er vel bare en ønskedrøm. 😛  Mer enn nok ting som må gjøres her også, men ingenting stort/omfattende/dyrt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2021 den 19.57, sveigis skrev:

Gud bedre for et hus 😊

Her tenker jeg du vil kose deg maks ,forresten du tar vel med Opelen og ?😅

Vi var sånn sett fornøyde med det forrige, men her ramlet liksom alt på plass. :) Grei garasjeplass (kan aldri bli nok garasjeplass), god innkjørsel og en mer fornuftig planløsning.

Opelen blir hos oss til den dør :) Den fikk til og med to nye dekk i dag. 😛


IMG_5773.thumb.jpeg.32cb0dabd898789d1b51cddc6accf1fe.jpeg

2 timer siden, Daniel. skrev:

Du får nekte han tilgang til bassenget fram til han har oppdatert her på Bimmers igjen 😂

Pent hus, og X4en ser veldig bra ut slik du har den nå. :)

Kan jo evt. gå ned til 20mm?

Ja, en form for straff må i hvertfall til. 😛

25mm må av foran om ikke annet. Det er litt for flaut når det tar borti innerskjermen om man skal "manøvrere" med henger og slikt (noe det har blitt endel av i det siste med tanke på flytting). Skal ha bilen inne for bytte av bremsevæske og olje i morgen, så planlegger å ta de av før jeg leverer den om jeg får tid.

Jeg er ikke kjempefan av 20mm, eller; jeg liker helst skrudde spacere, men jeg liker ikke skrudde 20mm. 20mm med bolter går jo, men er så ufattelig lange bolter. Spørs om ikke 15mm vil være et bedre kompromiss der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, awt skrev:

Ja, en form for straff må i hvertfall til. 😛


25mm må av foran om ikke annet. Det er litt for flaut når det tar borti innerskjermen om man skal "manøvrere" med henger og slikt (noe det har blitt endel av i det siste med tanke på flytting). Skal ha bilen inne for bytte av bremsevæske og olje i morgen, så planlegger å ta de av før jeg leverer den om jeg får tid.

Jeg er ikke kjempefan av 20mm, eller; jeg liker helst skrudde spacere, men jeg liker ikke skrudde 20mm. 20mm med bolter går jo, men er så ufattelig lange bolter. Spørs om ikke 15mm vil være et bedre kompromiss der.

Ser den 👍

Jeg hadde i hvertfall ikke noe problemer med 20mm med bolter, men ja de ser ganske lange ut 😅

Finnes jo 18mm også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...