Gå til innhold

Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Marius2002 🙄

@papertiger, ja, der ble jeg virkelig imponert. Ringte neste dag, og det virket mest som han i andre enden ikke helt ville forstå. Uansett så forstod jeg det som om jeg «måtte» få de to siste dekkene før de ville gjøre noe(!).

Etter det har det skjedd så mye annet rart i samfunnet, så har ikke gjort så mye mer med det fra min side. Har heller ikke mottatt returlappene for de fire første dekkene, og slik det er nå tror jeg ikke jeg sender noe tilbake før jeg har fått det jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt bremsegitterøyenbryn til venstre side er på vei fra GS, så tommelen opp der. De kunne like gjerne skyldt på at skaden var selvpåført, og ikke gjort noe.

Det blir nok å lakkere de røde som nevnt, så eventuelt foliere sort om det blir helt feil. Problemet nå er om det lar seg gjøre å montere de uten å ta av fangeren. Såvidt jeg kan se vil dette være veldig vanskelig/umulig, men det frister å prøve likevel...

Å ta av fangeren er jo ikke en umulighet det heller, men hjulbuelistene (som må løsnes, da disse henger i fangeren) er festet med plastpopnagler som må kappes, så da må nye slike til også. Slike har jeg riktignok bestilt fra eBay for sikkerhets skyld, men hadde være greit å slippe å styre med det.

1680856380_Skjermbilde2020-03-16kl_22_04_04.png.e1a8ba0944ff0abb08d4022153d128df.png

Alternativt kan jeg skru bremsegitterøyenbrynholderen på fra utsiden og så feste det ytterste dekselet etterpå. Dette hadde definitivt vært det letteste og raskeste, men jeg fjerner da all mulighet til å kunne fjerne de på en brukbar måte i fremtiden, og evt. foliering vil bli veldig vanskelig. 🤔

IMG_9543.thumb.jpeg.e9365fc032eb516c13f1b59f065f0c38.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

...og da var bremsekanalgitterøyenbrynene (det må vel være korrekt navn?) blitt røde. Det nye fra GS hadde en akkurat lik skade som det første. Da delene kommer rett fra BMW, og det ikke er transportskader tror jeg BMW må gjøre noe med akkurat den pallen der. Uansett så gadd jeg ikke klage igjen, da GS sånn sett er uskyldig, og jeg likevel skulle få den lakkert.

IMG_1035.thumb.JPG.aa6a551e96f1b98bf39edf53ca8d0392.JPG

Jeg er fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal montere de, men det frister veldig å bare lime de på. Å ta av fangeren frister minimalt.

IMG_8008.thumb.JPG.1ff45d8dd8b48f3639fe92d7dbc601c3.JPG

I samme slengen lakkerte jeg også skiltrammen som ble fjernet kort tid (ingen vits å trykke, alle bildene er borte) etter at bilen ble kjøpt. Ettersom jeg er blitt litt mer voksen nå, så føler jeg det er på tide å montere den igjen. 😛 Sannheten er vel den at jeg aldri har vært helt fornøyd med slik skiltet er montert nå, da jeg synes det er for lavt. Skiltholderen er enorm, og jeg liker den fortsatt ikke, men lakkert i bilens farge tror jeg det skal bli greit.

IMG_0754.thumb.JPG.f9953df5289365e4f0e2d7f2324516bb.JPG

IMG_7272.thumb.jpeg.ac80a7e4997afb878a25004f598600a8.jpeg

(Nesten) helt siden @Walkabout tipset meg om å lakkere diffusoren rød og @Mathiseen redigerte inn dette har jeg vært bestemt på å få gjort nettopp det, og det var jeg også nå, helt til jeg faktisk skulle lakkere noe. Kom over denne bilen på det store internettet, og der syntes jeg ikke det ble like bra, så jeg pyset ut i siste liten.

IMG_9467.thumb.jpeg.1c06d3a6a4370b9bad2f34b8acfdaa8c.jpeg

I sagaen om Dekkonline og alle dekkene fikk jeg for en stund siden beskjed om at jeg skulle få hele 5% av ordresummen tilbake for tort og svie. Det viste seg å være 5% av bakkdekk-ordren, altså ca. hele 200kr. 😛

Jeg syntes det var litt merkelig at det kun var bakdekkene jeg skulle få kompensasjon for, men her en dag når jeg etterspurte hva som faktisk var status (har fått en million mail med ordrenummer og bestillinger og ditt og datt, så har mistet helt oversikt) viste det seg at de ikke hadde fått med seg at fremdekkene også var for gamle. For- og bakdekk har forskjellig ordrenummer, så klagen har nok kun blitt registrert på bakdekkordren eller noe slikt vas. Uansett, så sendte jeg bilder på ny, og da ordnet nå det seg også (sånn utenom at jeg enda ikke har fått noen av dekkene jeg skal ha). I går kom det også endelig adresselapper for å sende dekkene tilbake, men jeg fikk fem adresselapper til mine seks dekk. 😛

Nye dekk skal komme neste uke (om ikke hele verden stopper), så blir spennende å se hva som dukker opp. Bilen er praktisk talt i karantene for tiden uansett, så er ikke noe krise.

Ellers får man jo gjort ting som fort blir litt glemt nå om dagene, så fikk tatt en god runde med støvsuger både her og der.

IMG_9657.thumb.jpeg.6e5864260d945ffb4bd315aea5a65e13.jpeg

Har også bestilt Swisswax skinnpleie-kit slik at setene også kan få seg en etterlengtet behandling. Jeg har litt lett for å "glemme" slike ting, men nå som det ikke er en eneste håndballturnering eller korøving (for barna altså) på kalenderen i overskuelig fremtid blir ting endel enklere. 😛

Dette gjorde også at jeg børstet støv av videokanonen min og fikk den hengt opp i boden i garasjen. Et laken får gjøre jobben som lerret inntil videre. :)

IMG_9665.thumb.jpeg.282767e95bca7842f9945f0306502848.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser godt at det ikke frister å ta av hele fangeren for å montere disse nei 😛 

Men synes godt du kunne ha gjort som bilen på bildet å spesifisert at det ikke er en SUV du kjører rundt i, men enimage.png.64ff8c8b3153c9084a5e51f6fbe53644.png.

Når jeg tenker over det er til og med det feil, det er jo en SAC! 

Skinnpleiekit gjør for øvrig underverker med interiøret, jeg brukte ca 5 timer på hele interiøret i 4-serien + at det måtte stå til dagen etter for å tørke skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble lim. 🤫

IMG_9737.thumb.jpeg.b78cd0757ccd9aed824403e2d8c7ec63.jpeg

...så da måtte vi finne på noe "smart" for å få press på, og slik endte det opp:

IMG_9738.thumb.jpeg.c181f96f2fbed11438d79dfa024da3c1.jpeg

Skiltplaten var derimot noe enklere, med unntak av å ta av skiltet. Den dobbeltsidige tapen til @magneten gjorde virkelig jobben sin. Fikk det av til slutt, og etter en liten runde i skrustikken ble det sånn halvveis rett igjen også. 😛

IMG_9741.thumb.jpeg.e69cf74f2a1cdb7d78d69dffd0d550a7.jpeg

IMG_9742.thumb.jpeg.c4d94ef169beb0bae0f1ac36da4ed6d5.jpeg

Bilen har nå stått i tre uker, og når jeg holdt på å fikle med noe tidligere i dag begynte den å gnåle om lite strøm på batteriet, så da var det vel greiest å ta en liten luftetur.

...så slik ble altså bremsekanalgitterøyenbrynene. Jeg synes selv det fungerer bra, da bremsekanalgitterne alltid har vært noe store etter min mening. Nå er de litt mer dempet. Om noen skulle lure så hadde panseret kun gått i lås på den ene siden, da jeg tydeligvis hadde lukket det litt for forsiktig. :)

IMG_9770.thumb.jpeg.7855ecdac923d9a8e770417b32d03cfa.jpeg

Altså fra dette:

IMG_4999.thumb.jpeg.0fd028e582bc6651f8b3953a9f9abd32.jpeg

Til dette:

IMG_9762.thumb.jpeg.70d1bcedca4b1bc8388da396d8fbdc9b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig update :) virker som ingenting er latt til tilfeldighetene, denne bilen har det bra ;)

Er utrolig flott den rødfargen også, har sagt det før og sier det igjen; flott å se at folk handler bmw med farge også!

Bilstyling er individuelt og det viktigste er at du er fornøyd selv. Jeg syntes det ble litt too much med de røde lokkene, men at du løftet opp skiltet var helt på sin plass og det ser med en gang mer fabrikksmontert ut. Veldig bra. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig update både på bremsekanalgitterøyenbryn og skiltposisjonering. Var godt du sa det først; jeg har også alltid syntes at F25/26 LCI bremsekanalgitterne har vært i største laget, men har ikke villet si noe i fare for å krenke deg eller at du blir krenket på vegne av bilen nå i disse krenkelsens tider :D. Enig med over her, nydelig og helt riktig farge på denne bilen, blant alle grå og svarte BMWer rundt om. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha, godt å se jeg ikke var helt på bærtur. 😛

@Evopower Alle kan ikke være enige, og godt er det. :) Jeg er litt der at jeg synes alt er for likt om dagen, og savner litt Rieger- og Automote-tiden. Ikke at jeg er noe spesiell fan av stilen, men man så mye mer forskjellig. Nå går det kun i M-sport (evt. S-line, AMG etc.), skamsenk og et stygt klistremerke i frontruten. Velger man noe annet er bilen stygg, basta bom. Jeg er dessverre ikke noe bedre selv, men synes likevel det er litt synd.

Over til noe annet; jeg har reist til sunnmøre litt i det siste i forbindelse med jobb. Da har jeg naturlig nok tatt fly, men det frister liksom ikke like mye om dagen. Til dels fordi flyrutene er raserte, og man må vente en hel dag i Oslo, men også generelt det med å oppsøke flyplasser og slikt i disse tider (jeg kunne reist direkte fra Bergen).

...så, da blir det en liten kjøretur på onsdag. :) Litt usikker på rutevalg, men regner med det stort sett blir E39 hele veien opp. Et alternativ er å kjøre via Odda, Hardangerbroen, Voss, Lærdal og Sogndal, men tror kanskje jeg velger den ruten hjem igjen heller, da været nå på onsdag er mildt sagt deprimerende om man skal tro yr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig i det du skriver om bilstyling.

Alt er likt og gjør du ikke som allmenheten ,ja da har du verdens teiteste bil .

Synes spesielt på den yngre garde idag.😀

Det er harde kår og leve opp til bilveien .

Var mye bedre før når jeg fikk lappen på 90 tallet,da var alt lov omtrent og man ble ikke sett ned på.

Men hvertfall ,så ser jeg du steller og fikser her på denne ,og det er en flott doning du har .

Og som vanlig må jeg ha Opelnytt,du har den enda ?😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt changed the title to Hydroterapigarasjen - rød X4 og blå Z4 - Det ble vår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...