Gå til innhold

E46 airbag feil. Side airbag. Airbag skiftet men fortsatt feil (!)


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har airbag lampe på min 99 e46 sedan. Når jeg kjører diagnose får jeg opp denne feilmeldingen på Inpa:
32 - sensor sideairbag left communication error or broken cable.

Så rekner med det er ledningsbrudd eller defekt airbag i førerdør. 
Er dette ett kjent problem? Noen spes. Plass det  bruker vere ledningsbrudd?  Eller bruker evt. Airbag og bli ødelagt?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ihvertfall måle ledningsbrudd. Da vil det være ujevn og veldig høy ohm. Evt kan du måle gjennomgang i begge ender i ledningene.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte vanlig på stikket inntil airbag nå,der var 12,5v slik som resten av bilen.. Da kan jeg vel rekne med det ikke er ledningsbrudd men selve airbagen som er feil? Vet ikke hva volt det stikket skal ligge på men når jeg måler 12,5v skulle vel det vere sannsynlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har funnet ut at det kommer strøm fram.! 

Men, vær forsiktig med airbag! det sendes strømpulser fra multimeter når man OHMer. Går bra 99/100 ganger, men det var totalforbudt å måle airbag på forrige arbeidsplass jeg hadde. 

Noen sier det er oppspinn andre viser til arr. Kommer anpå multimeter også. Visse sender så små impulser at det aldri blir farlig. 

Nå vet jeg ikke med BMW, men på VAG bruker det være dårlig kontakt ved sensor, tar man ut kontakten og setter tilbake og sletter feilminne så pleier det faktisk å funke. Gjorde det senest for 5-6 uker siden. Ikke hørt noe siden:)   Men, du må nok belage deg på ny airbag enhet tror jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det kan jo være det er dårlig kontakt et sted, som for det meste er intakt, men noen ganger detter ut. 

Alle airbagene, setesensorer, beltesensorer og sensor til  eksplosiver på strømkabel møtes i MRS-modulen, bakerst i og under midtkonsollen. Du ser den om du napper ut vifteutblås til bakseter. 

Jeg har samme problem som deg, bare at ila de siste månedene har det gått fra skyggefeil til fast feil, så nå er det aldri kontakt, selv med ny airbag. Så jeg tenkte å bare å prøve på å skjøte meg rundt kontakten ved dørhengsel og se hva som skjer. Evt. rett fra modul til kontakt på airbag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også skyggefeil først... For så å bli fast. Klipper du bare ledning rett etter airbag og skjøter med ledning bakpå modul?  hvordan finner du riktig ledning utfra modul? 

 

Bilen er verdt 10k og skal selges så begrenset hvor mye mer jeg gidder. Men er kun denne feilen som gjenstår for og få den euok i 2 år så er litt surt og bare droppe det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bumper denne Igjen..teipet airbaglampa men dette ble lagt merke til på etterkontroll :P

Vurderer om jeg skal gidde strekke opp ny ledning.. må jo egentlig finne ut hvilke ledningee som er på stikket til hovedmodul, også bare skjøte der og i enden av stikket til airbag. 

 

Men tar imot tips om noen har :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...