Gå til innhold

scoot´s E36 M3 3.2 - jeg er en svak mann


scoot
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, og jeg tror det skal være mulig å få tak i. Mistenker noen har noen slike liggende ( les: håper ) Skjer lite med bilen ellers, lufta den en tur på 1.mai til BMWCCN sitt arrangement i Østfold :-)

1 hour ago, sveigis said:

Åh det blir fint på denne med sånne hjul ,hører hjemme på denne .😀

Bra å se litt oppdatering her igjen .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette gikk jo over all forventning, takket være medlemmer her inne som er observante på finn.no

IMG_20190528_212456.thumb.jpg.7137094f4769959f1e68a50e5d7ad3a3.jpg

Disse er slitne, men det er original vare og riktig dimensjoner. Så dette er innertier for meg, når midlene er i orden blir disse sendt på lakk. Kommer til å kjøre original dekkdim på disse :-) Tenker at jeg får tak i noen semi-slicks til RC300 hjula med tiden så de kan brukes til banekjøring ( hvis jeg noengang får somla meg til det )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Bilen har fått seg en runde polish - jeg blir derimot ikke fornøyd og tror nok jeg må sende den på detailing til året.

Dette er nok en kombinasjon av min tålmodighet, hard lakk og maskinen min som gjør at jeg sliter med å få riktig resultat. Kjørte på med Rupes blå pad og compound, og det fungerte tidvis ganske bra. Men fortsatt en del uregelmessigheter i lakken som jeg ikke klarer å få vekk, mistenker at den enkle og relativt billige innstegsmodellen poleringsmaskinen jeg har ikke er helt optimal til dette. 

Jobber meg gjennom en to-do liste denne vinteren, kommer litt jevnlige oppdateringer fra det utover :)

 

PRJUw5CE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det pusles litt om dagen, har blant annet fått tak i riktig klips så varseltrekanten er tilbake på riktig plass. Har også supplert verktøyskrinet så det nå er komplett, samt byttet et par dårlige pæreholdere bak.

20191111_180526.thumb.jpg.fd809d791188292f47dfda208d922083.jpg20191111_180538.thumb.jpg.4e0f66de64577deb99574cafe2bf7133.jpg

Har også begynt å handle inn litt til vinterens dill og dall.

- Remhjul fra S54 ( gir en ørliten underdrive ), kombinerer dette med å fjerne viskosevifta og gå elektrisk. Tempsensor i radiator blir da byttet til en fra M43, 82/85 grader mener jeg den er. Lest meg opp litt på blant annet m3cutters på relativt rimelige måter å få motoren til å respondere litt lettere. 

- Både liten og stor drivrem byttes da de begynner å bli gamle

- Olje og oljefiltre ( går for originale filter på denne ), samt nytt vanosfilter. 

- Innsug skal demonteres for å inspisere diverse slanger, mistenker jeg har noen morkne rundt om kring. Tenkte også å bytte "veivhusventilasjon", som på denne er en slags oljelufter/separator så vidt jeg har forstått. 

20191111_180650.thumb.jpg.5a4517149d3d95f7bff1f5df6af6500b.jpg

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine oppdateringer på fin bil .😀

Jeg mener fremdeles nå etter så mange år ,at e36 m3 er så pent og rått.

Selv om jeg elsker 5er bilene ,så må jeg ærlig si at jeg like lett hadde tatt en m3 e36 kontra e34 m5 .

Er noe med disse og jeg vet hva det er .

Når jeg var i tjue årene på slutten av 90 tallet ,var det noen få jeg så langs vei og på parkeringsplasser og jeg var målløs.

Satt og drømte i min e28 om disse .

Selv idag kan jeg drømme sånn hundre år etter 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sveigis said:

Fine oppdateringer på fin bil .😀

Jeg mener fremdeles nå etter så mange år ,at e36 m3 er så pent og rått.

Selv om jeg elsker 5er bilene ,så må jeg ærlig si at jeg like lett hadde tatt en m3 e36 kontra e34 m5 .

Er noe med disse og jeg vet hva det er .

Når jeg var i tjue årene på slutten av 90 tallet ,var det noen få jeg så langs vei og på parkeringsplasser og jeg var målløs.

Satt og drømte i min e28 om disse .

Selv idag kan jeg drømme sånn hundre år etter 😀👍

Takk for det :-) Er jo egentlig E34 mann selv, men kjenner at dette er en bil jeg koser meg skikkelig med om dagen. Bare småplukke og fikse detaljer.

1 hour ago, Skulebollen said:

Hellrot m3 hadde vert noe å hatt det ja🥰😅 

Enig med Sveigis, er noe eget med e36 m3

Haha 😅 Helt klart noe eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siste uka i pappaperm nå, og det betyr tilvenning i barnehagen og litt fritid på dagen. Så i løpet av uka har jeg gjort følgende;

- ny vannpumpe, termostat og tilhørende slanger bak termostathus ( for en idiotisk plassering av slanger forøvrig ). Knotejobb, men veldig deilig å få gjort.

- fjernet viskosevifta, bytta tempsensor til aux-vifta så den starter tidligere. 

- bytta alt av reimer, løpehjul og hydraulisk reimstrammer. 

- monterte også reimhjulet fra S54, i kombo uten viskosevifte drar den nå litt mindre masser rundt med reimene. Antageligvis ikke merkbart, men det kostet så lite å teste så why not 🤔

 

Tok ingen bilder, mest fordi jeg banna mye, så tenkte ikke akkurat på bildeknipsing 😂 Verdt å merke seg at ingenting egentlig var i nevneverdig dårlig stand, men velger å se på det som preventivt vedlikehold. Greit å bytte det meste foran der når man først er i gang, for det er jaggu ikke god plass. 

Neste på lista er oljeservice, og forhåpentligvis kommer M3 felgene snart tilbake fra felgteknikk ferdig restaurerte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet og skjønner deg godt angående bilder .

Av og til blir man så forbannet når man skrur at det siste man tenker på ,er bilder.

Ser du nevner barnehage.

Husler og den tiden da jentene mine var der.

Ned og levere og skru på dagen om jeg hadde fri .

Ja får å si det rett ut var det nydelig å ha den tiden alene 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Skulebollen said:

Er nå jammen god og ha den viskosevifta på en varm sommerdag på Rudskogen 🤔? Mange som sleit med kjøling på e46 m3, mens jeg merket ikke endring en gang 

Planen er å ha den liggende i bagasjen uansett, passer perfekt nedi ved reservehjulet. Kjapp jobb og få på hvis det blir et problem :-) Men jeg har tenkt tanken, for du har et poeng - den er der av en grunn. Usikker på hvor mye el-vifta klarer å dra unna.

54 minutes ago, sveigis said:

Bra jobbet og skjønner deg godt angående bilder .

Av og til blir man så forbannet når man skrur at det siste man tenker på ,er bilder.

Ser du nevner barnehage.

Husler og den tiden da jentene mine var der.

Ned og levere og skru på dagen om jeg hadde fri .

Ja får å si det rett ut var det nydelig å ha den tiden alene 😀.

Etter 15 uker hjemme så skal jeg være så ærlig å si at det skal bli godt å få jobba litt nå 😂 Kjenner på rastløsheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • scoot changed the title to scoot´s E36 M3 3.2 - jeg er en svak mann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...