Anbefalte innlegg

59 minutter siden, putefaen1 skrev:

hadde samme feilkode på min e39  525da 2002 mod,  det ble  kostbart gitt :/  hadde bytta begge fødepumpene  en neddi tanken å en under dørken på fører siden ,høytrykk pumpa var bytta for 1 år siden  men enda så ville den ikke starte. så jeg kjørte den på verksted. å skreiv en lappe som jeg klistra på dasjborde å da hadde de prestert å bytte dieselpumpa enda en gang. fikk da regning på 23k men bilen ville enda ikke starte. så da frykta jeg det verste å kjøpte 6 stk nye injectorer å da blei bilen frisk meldt :)  det var altså invendig lekasje på injectorene som gjorde att jeg ikke fikk opp rail trykket.  

Er dette jeg regner med også, har funnet komplett sett dyser og rail trykk sensor fra frisk bil. Så vet ikke helt om jeg bare bytter alle dysene og evt sensorn eller om jeg skal kjøre på med dysetester og bytte bare dem som evt viser seg å være defekte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ordna meg med bytte avtale i tyskland jeg så betalte 12k vis jeg leverte de gammle . ellers ble det 200 euro som jeg måtte legge inn . det ble att jeg beholdte gammle injectorene selv så koster jeg heller på meg å få de overhalet. er fortsatt billigere en å kjøpe nye på GS blir fort 30k da :/  men har injectorer du kan få billig som skall fungere.  var bare 2 injectorer som var dårlig til meg, men bestemte meg for å bytte alle 6 samtidig .for da viste jeg att motoren fikk mest stabil forbrenning på alle 6 sylindrene :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 20.12.2017 at 12.13, putefaen1 skrev:

ordna meg med bytte avtale i tyskland jeg så betalte 12k vis jeg leverte de gammle . ellers ble det 200 euro som jeg måtte legge inn . det ble att jeg beholdte gammle injectorene selv så koster jeg heller på meg å få de overhalet. er fortsatt billigere en å kjøpe nye på GS blir fort 30k da :/  men har injectorer du kan få billig som skall fungere.  var bare 2 injectorer som var dårlig til meg, men bestemte meg for å bytte alle 6 samtidig .for da viste jeg att motoren fikk mest stabil forbrenning på alle 6 sylindrene :) 

Tusen takk for kjapp å radi handel, var full gjennomstrømning på dyse nr.1 hos meg men nå er bilen oppe å går gjenn :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen oppe går gjenn :)

Kjøpte ett sett brukte dyser av putefaen1 å skulle egentlig prøve å få tatt dysetest med det samme jeg kom hjem. Etter å kjøpt inn det jeg mente var behøvelig av verktøy, som glidehammer/dysedrager å dyse pipesett å masse julegavehandling kom vi omsider hjem. Å der ble jeg liggende rett ut med magesjau å feber å dårlig som fy. Men følte meg mye bedre idag å fikk da dispans til å ut i garasjen å pusle litt ;)

På forhånd kjøpte jeg inn 6stk 60ml engangssprøyter, dette sammen med litt vakumslange jeg hadde liggende skulle da bli leakoff/dysetesteren min. Demonterte returlina å glemte å blende returslangen så det noe søl, heldigvis sto jeg å fulgte med i motorromet når frua kjørte starter. Blenda returslangen å prøvde gjennSnapchat-882047812.thumb.jpg.9ebe994e3617b5a546fe75cb73892108.jpgDSC_1074.thumb.JPG.532e0c1be962c292e38032474a2b8143.JPG

da var det bare å få ut dysa, har sett på youtube å div forumer at dette kan være ett sant helvette. Så dette var jeg noe nervøs for å starte på, men man må jo bare prøve. Her var det heldigvis ikke behov noe vold, denne kom ut med litt lett rikling å lirking med fingrene heldigvis. Satte inn en fra det settet jeg kjøpte fra putefaen1 her og kjørte enkel test på denne, bilen fyra med en gang. Da var det bare montere på dekslerå slikt å ut på prøvetur :) bilen virker å funke knall gjenn å starter lettere enn den noen gang har gjort i vårt eie :)

Så en stor takk til alle som har bidrat :) spesielt kim som tok turen med bmw diagnose :) som også fikk vekk en masse feilkoder som lå inne, samt koda inn us blink :). Og vegard for dyser :)

Endret av viggo E34

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bmw sier 9nm på de mutterne. Selv brukte jeg litt copaslip på mutter og 10nm, da ble det suksess hver gang. Så har du en liten momentnøkkel så bruk den :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har funket greit siden dysebytte men fått ett mer å mer markant dødpunkt etterhvert som man trår pedalen rolig. Bestilte bmwscan som kom her om dagen, tenkte jeg skulle installere denne å se om jeg kunne finne noe på diagnose. Selvfølgelig ble denne bestilt uten å tenke på hvilket opperativsystem man måtte ha så det ble bom. Men det ordner seg etterhvert. Vertfall bestemte jeg meg for å sjekke dyseretur gjenn bare for å se om det hadde blitt noe forskjell der, dyse nr en som ble byttet hadde nå fått økt retur siden sist. Så bestemte meg for å prøve en ny, har jo ett sett brukte liggende så. Da jeg fikk den ut så jeg den allerede hadde mye sot på dysespissen så her har det nokk ikke vært helt hundre... Satte inn den nye å testet retur å samtlige hadde ganske så lik retur. Skrudde sammen å testkjørte å resultatet var merkbart mye bedre men fortsatt føler jeg lite dødpunkt, har nå putta no vidunder produkt av dyserens på tanken i håp om at dette fixer siste rest av dette. Skal å høre ut litt med noen firmaer rundt her ang pris på overhaling av dyser så får vi se va det blir til, hadde jo vert kjekt å fått overhalt ett sett å bytta samtlige :) ellers driver jeg å ser etter nye parksensorer for å få den biten opp å gå da det det er flere som er gåen. Ellers er vi godt fornøyd med bilen både komfortmessig å fremkomstmessig på vinterføre, meget god å kjøre på alt slags føre. Den blir litt for ofte valgt framfor e34:oops:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske att det var den dysa som det var mest sot på som låg i eska som var den jeg bytta først. Så det skall være den som har gådd minst. Viggo :) var den jeg hadde problemer med lekasje på. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah okey, skal høre med div verksted irundt her som driver med dyserep å slikt ang pris. Pr nå funker bilen knallbra med unntak av ett lite nykk liksom ved i overgang fra rolig pådrag til mellompådrag om man kan si det. 

Fant jo ut at batteriet var litt halvshabby når jeg dreiv å kjørte starter da dysa var gåen, så ble nytt batteri i forrigårs. Det gamle er anntatt bedre enn det som sto i e34 tdsn da den ikke tåler å stå 2-3 dager i minusgrader uten lading, så dette havnet der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive