Gå til innhold

wintherslife
 Share

Anbefalte innlegg

Her kommer bilder/filmer info om mitt BMW E34 Prosjekt grunnet etterspursel fra dere på Facebook gruppa "bmw e34 norge"

Ris og Ros, tips og råd tas mot :)

MÅL: Original bil med diverse oppgraderinger.
 

1.jpg

Henting av bil, Tysk bil, stått i garasje siden 2009
2.jpg

Litt snaks før oppstart
3.jpg

4.jpg

Baksetet før og etter vask.
5.jpg

Første steg ferdig, polering av kant

6.jpg

Første steg ferdig, polering av kant
7.jpg

Rens og vask av seter, ser allerede nesten ut som nye
8.jpg

9.jpg

10.jpg

Klargjøring for spesialmaling for skinnseter
11.jpg

12.jpg

13.jpg


14.jpg

Måling av lakkdybde på hele bilen
15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg


20.jpg

Måling av lakkdybde på hele bilen
21.jpg
Felgene nesten ferdig, Polert kant og lakkert center, nye originale emblem bestilt

Endret av wintherslife
tekst add
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Eirik Viste skrev:

Dette ser veldig bra ut. Dere har verkstedet ikke langt i fra der jeg har min mekkeplass. Er fargen Technoviolet met.? 

Bra at 540er blir fikset opp sä grundig som dette. Skal fölge med her.

Hilsen Eirik.

Takk
Faktisk en 530 V8 dette, og fargen mener jeg er Daytona violet
har mye planer med bilen, så bare å følge med :)
 

Endret av wintherslife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Daytona violet pä min 540 og den virker ikke väre sä sterk i lillafargen som din bil. Men koden finner du pä et lite skilt i motorrommet.

Ellers er der jo en stor forskjell i motorkraften pä en 530 og 540 V8. 530 har nesten likt understell som 525 og 540 omtrent det samme som M5. Siden denne bilen er sä fin har du kanskje planer om större motor? Jeg planlegger ä bygge min 540 om til M60B44 med M62 4.4 liter bunndel og resten av motoren fra M60B40. Effekten blir ca 330 hk og 440 Nm.

Du finner jo ut etterhvert om du vil oppgradere bilen etter at du har fätt kjört litt med den. Jeg har forskjellige deler liggende sänn som 540 eller 850 bremser framme, 540 bakstilling/bärearmer med ventilerte bremser, 210 diffbrems  og kanskje M60B40 motor.

Har lest at noen har betalt avgifter under säkalt alternativ beregning, og da har de 540 kommet pä rett under 20.000 kr for ä fä norske skilter pä. Det forutsetter jo at du har kvitteringer pä innbetalt moms da bilen ble importert til Norge.

Du er i alle fall i gang med ä fä en veldig fin E34 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Eirik Viste skrev:

Jeg har Daytona violet pä min 540 og den virker ikke väre sä sterk i lillafargen som din bil. Men koden finner du pä et lite skilt i motorrommet.

Ellers er der jo en stor forskjell i motorkraften pä en 530 og 540 V8. 530 har nesten likt understell som 525 og 540 omtrent det samme som M5. Siden denne bilen er sä fin har du kanskje planer om större motor? Jeg planlegger ä bygge min 540 om til M60B44 med M62 4.4 liter bunndel og resten av motoren fra M60B40. Effekten blir ca 330 hk og 440 Nm.

Du finner jo ut etterhvert om du vil oppgradere bilen etter at du har fätt kjört litt med den. Jeg har forskjellige deler liggende sänn som 540 eller 850 bremser framme, 540 bakstilling/bärearmer med ventilerte bremser, 210 diffbrems  og kanskje M60B40 motor.

Har lest at noen har betalt avgifter under säkalt alternativ beregning, og da har de 540 kommet pä rett under 20.000 kr for ä fä norske skilter pä. Det forutsetter jo at du har kvitteringer pä innbetalt moms da bilen ble importert til Norge.

Du er i alle fall i gang med ä fä en veldig fin E34 her.

Er i planer om å sette i en s54 med tiden, men vi får se hva vi gjør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.7.2017 at 11.31, wintherslife skrev:

Er i planer om å sette i en s54 med tiden, men vi får se hva vi gjør :) 

Ikke gjør det a... hold bilen org eller hiv inn en B40 om det er effekten det står på, men ikke bygg om en 8'r bil til sekser. Sjeldent i seg selv med v8 og lyden i s54.. nei takk. Er for spiss for 6'r og være synes jeg. S38/s50 derimot, da snakker vi 6'r lyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...