Gå til innhold

Min BMW X1 E84.


M-jakob
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • M-jakob changed the title to Min BMW 325ia Touring E91 Vinter bilder

Da ble det jul her også. Vært å hentet M-sport sett til bilen nå. Takk til GS-bildeler for rask levering og hyggelige priser. 👍

Så da tenker jeg det blir lakkering i løpet av vinteren. Har hatt en runde her i Skien og Porsgrunn å hørt på lakkering. Fått noen priser så får skjekke litt til på nyåret før jeg velger lakkerer. 

Kom gjerne med innspill om hvem jeg burde bruke eller ikke bruke. 

 

D28B6154-651B-4C5B-A63E-C641A55A0407.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW 325ia Touring E91 M-sport fangere på plass

Ja da var julaften over og fri i hele romjulen så da er det et par prosjekter på gang.

Var på Oslo Motorshow tidligere i høst og der slo jeg til med skinnrens og pleie fra SwissWax. Har ikke brukt noen produkter fra de tidligere så det må prøves etter å hørt mye skryt om produktene.

Begynte med å spraye på rens å jobbe med børste som fulgte med. Prøvde meg frem på små partier først. Var jo fører sete som hadde mest forandring etter rens da det blir brukt mest. Kjørte på et par ganger over hele sete for ønsket resultat.

Deretter var det å starte litt utvendig. Hadde snik begynt dagen før med prick bort avfetting og vask. Så tørr når jeg skulle begynne på lakk. Litt clay langs sidene for å ta det ikke avfettingen tok.

Så etterfulgt av Scholl S17+ på det meste under vinduene. Deretter Autoglym polish og avsluttet med HD Wax fra Autoglym.

Deilig å få gjort i julestria.😊

1D62A0F3-1266-4B4B-A150-BE51EFC82E88.jpeg

A7FFF8F6-C77A-49BA-ABB2-7D2FBDFED366.jpeg

BCC60690-972E-4157-9C36-2FCC2BF0133A.jpeg

AC4DD05F-FB99-4586-B914-F92A6895387B.jpeg

725B9D5D-6D76-4ED3-A82C-012FE1CC557F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW 325ia Touring E91

Her var det mye bra updates :).

Kommer til å bli fint med M optikk på den.

Den SV en er utrolig bra på skinnet .

Får lyst skinn rent igjen og føles nytt.

Brukte dette selv da jeg fikset opp mitt beige interiør på 535en og det ble bra.

Nypolert bil er jo så digg og den ble meget blank og fin.

Hvordan var den voksen å legge?

Hørt den får bra skussmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

Her var det mye bra updates :).

Kommer til å bli fint med M optikk på den.

Den SV en er utrolig bra på skinnet .

Får lyst skinn rent igjen og føles nytt.

Brukte dette selv da jeg fikset opp mitt beige interiør på 535en og det ble bra.

Nypolert bil er jo så digg og den ble meget blank og fin.

Hvordan var den voksen å legge?

Hørt den får bra skussmål :)

Voksen var fin å jobbe med. Leste et par tester føre kjøp å den skulle være på høyde med SV. Har stort sett brukt flytende voks tidligere fra forskjellige produsenter tidligere. De flytende er noe lettere å legge på.

Lett å polere av etterpå. :) 

Meget fornøyd med resultatet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vinter bilder fra Øyfjell på vei til Rauland.

Fikk prøvd ut de nye vinterdekkene som jeg syntes virket bra. Er nok ikke like gode som Hakka men har ikke satt meg fast ennå. Hehe. Merker spesielt på litt isete føre at jeg skulle hatt noen pigger i dekkene, men mye mer behagelig å kjøre på disse piggfrie.

A8D3673A-CE92-4AE2-AD1E-AE0C03A4D801.jpeg

8BAC396C-A841-4C17-8305-6543AD84198B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport fangere blir en stor oppgradering og det blir nok helt innertier :)

Swissvax sin skinnrens er jeg helt betatt av. Ikke vært borti noe lignende, som får ut så mye møkk ut av setet og etterlater så god finish. Setet blir som nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Carlsius skrev:

M-sport fangere blir en stor oppgradering og det blir nok helt innertier :)

Swissvax sin skinnrens er jeg helt betatt av. Ikke vært borti noe lignende, som får ut så mye møkk ut av setet og etterlater så god finish. Setet blir som nytt :)

Ja det å få oppgradert til M-sport blir moro. Blir en litt annen bil da. Har lyst til å sette i gang nå men blir vel å vente til vinterern har rast fra seg. hehe.   

Ja opplevde skinnrensen på samme måte at den trekker skitten ut av sete. Kommer til å bruke den flere ganger ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Freakshow skrev:

Lekker vogn! :D

Takk for det, fint at du følger med. Kommer jo oppgraderinger i løpet av våren så den blir enda bedre. 

Farlig med vintertid for da er det tid til å tenke og se på muligheter til forbedring. Ser litt etter nye hjul nå. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...