Gå til innhold

Min første bil / prosjekt E46.


Kevin.
 Share

Anbefalte innlegg

Heyy, tenkte egentlig å bruke denne tråden her til å holde følge med selv hva jeg har gjort igjennom tidene med bilen. 

(BMW E46 2003 Facelift coupe 2.2L)

Kjøpte bilen for ca 2 år siden (desember 2015). Og da var den 100% original. første felg settet som fulgte med  var noen uoriginale BBS felger som var 17". syntes det ble litt smått og fikk skaffet meg noen M3 18", gikk lei de etter en mnd så kjøpte noen andre gråe felger (som på bildet under). Så gikk det til innkjøp av black evo coilovers og få skrevet dette inn i vognkortet. Etter det gikk det til innkjøp av m3 fanger, likte ikke utseendet på den så kjøpte en  CSL fanger som jeg er stor fornøyd med! :D  Deretter fikse litt eksos, rulle skjermer, lakkere bakfanger (begynte å bli sliten). Og for 1 mnd siden kjøpte jeg helt nye ESR Sr01 felger som er helt fantastisk i forhold til pris! :D Installert shortshift (fra IRP) som er helt syk. Synes alle E46 har altfor stor vandring i girspaken i forhold til andre biler, så dette var et must i mine øyne.

I hele mitt eie har jeg byttet olje hver 10k kilometer med god Castrol olje. Er helt utrolig fornøyd med bilen. har kjørt den 50.000km og ikke hatt et eneste problem utenom en dårlig coil (300kr)

Hadde bilen med på eurorally i fjor hvor vi kjørte 3000km på en helg inkludert autobahn. Der lå vi i 220kmt (maks) på 6000omdr i 10 min uten at bilen brydde seg. brukte ingen olje og var overraskende stabil. Skal gjøre MYE med bilen i vinter og håper den blir ferdig innen mars :) Legger ved noen bilder av skjønnheten.

helo.jpg

IMG_0401.jpg

Skjermbilde 2017-11-01 kl. 19.57.08.png

Skjermbilde 2017-11-01 kl. 19.56.40.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gabz skrev:

Velkommen. Flott bil du har her, mye fine mods så langt. Angående lakk så vil jeg stemme for en spenstig farge, er morro å skille seg ut blant alt svart, grått, hvitt og sølv :) Mange freshe farger som kler E46 veldig godt.

Ja blir nok til det ja, har bestemt jeg for en farge som er ganske unik og jeg har ihvertfall ikke sett den på en  E46 før :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...