Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så jo ut som ganske greie vinterfelger det der 😀 G20 vokser på meg mer og mer for hver dag som går, var å kikka på en 330d hos Bavaria og det er en bil jeg fint kunne levd med (ikke at jeg skal bytte bil på noen år ennå).

Jada, GS Split er jo helt greie. Fikk kjøpt dem på påsktilbud men Continental piggfritt, så til prisen er jeg veldig fornøyd :)

 

Ja blir bare mer og mer fornøyd med bilen. Med piggfrie dekk ble det jo enda stillere også, enda vi ikke har kostet på oss akustisk glass i siderutene.

Vi hadde jo F10 samtidig med deg, riktignok 520d. Den har jo vært mye savnet etter vi kjøpte i3. Men må si jeg liker G20 bedre. Passe stram i understell, der jeg syntes F10 ble litt duvete (EDC) og passe stor. Men det gjelder jo vår bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, papertiger skrev:

Ikke jeg heller! Ser Jæger i Bergen har en aldeles nydelig G21 320d xdrive i Portimaoblå og svart optikk til salgs.. sikle!

Skjønner du sikler på den ja! Pen stasjonsvogn spesielt i den fargen 😊 har sett den live når BMW klubben i trøndelag fikk jeg komme på førvisning 😊

20190920_192101.thumb.jpg.e4309141d94e76d9f09d8f424857b5b7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 12.10.2019 den 17.26, papertiger skrev:

Ikke jeg heller! Ser Jæger i Bergen har en aldeles nydelig G21 320d xdrive i Portimaoblå og svart optikk til salgs.. sikle!

Den synes jeg du skal slå til på hvis du har lyst og mulighet. Nå er kanskje 330e det mest kurante nå, men på 320d får du xDrive. To liters dieselmotorene til BMW har jo aldri vært bedre enn hva de er nå, slik jeg ser det så finnes det absolutt ingen grunn til å ikke velge diesel. Jeg er så SYKT glad for at jeg bare ignorerte det der dustete diesel hysteriet når jeg kjøpte G30en. I jaget etter elbiler så har folk helt glemt hvor bra og hvor fornøyde de var med tradisjonelle dieselbiler. Dog gir jo en 330e flere muligheter og power for mindre penger, egentlig en no brainer. Men får man ett godt kjøp på en G20/21 med diesel så er det ingen grunn til å la være 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik90 det hadde vært kjekt nok det, og jeg liker virkelig G20/21, men det byr meg dessverre i mot å bruke over 700k på en stasjonsvogn jeg vet kommer til å falle godt i pris de neste årene slik det norske bilmarkedet ser ut nå. Det var galskap nok å bruke det vi gjorde på den vi har nå om vi ser på urealisert verditap på den på de to årene vi har hatt den. Så vi forsøker å ha et litt lengre eierperspektiv på F36’en da bilmarkedet er så usikkert i dag og utviklingen skjer så fort at det som er nytt i dag kan fort være foreldet om færre år enn det som var tilfelle før. 330E er uaktuell helt til den kommer med xDrive :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2019 den 12.45, papertiger skrev:

@Fredrik90 det hadde vært kjekt nok det, og jeg liker virkelig G20/21, men det byr meg dessverre i mot å bruke over 700k på en stasjonsvogn jeg vet kommer til å falle godt i pris de neste årene slik det norske bilmarkedet ser ut nå. Det var galskap nok å bruke det vi gjorde på den vi har nå om vi ser på urealisert verditap på den på de to årene vi har hatt den. Så vi forsøker å ha et litt lengre eierperspektiv på F36’en da bilmarkedet er så usikkert i dag og utviklingen skjer så fort at det som er nytt i dag kan fort være foreldet om færre år enn det som var tilfelle før. 330E er uaktuell helt til den kommer med xDrive :)  

Du likte vel daravitgrau om jeg ikke husker feil? Nærmeste forhandler har en i utstilling. Det var en farge som overrasket positivt live. Mye mer liv og metallic i den enn jeg trodde 👌20190926_145628.thumb.jpg.c42b14041f0ce2a391dc9da46e88b60e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mslello skrev:

Du likte vel daravitgrau om jeg ikke husker feil? Nærmeste forhandler har en i utstilling. Det var en farge som overrasket positivt live. Mye mer liv og metallic i den enn jeg trodde 👌20190926_145628.thumb.jpg.c42b14041f0ce2a391dc9da46e88b60e.jpg

Ser ut som den spiser farger fra omgivelsene noe voldsomt. Googlet fargen. Her ser den jo ganske mørk ut, på andre bilder ser den helt lys ut, og på noen nesten blå. Spennende! 

bmw-m850i-xdrive-convertible-in-dravit-g

attachment.php?attachmentid=1957835&d=15

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, macrorain skrev:

Ser ut som den spiser farger fra omgivelsene noe voldsomt. Googlet fargen. Her ser den jo ganske mørk ut, på andre bilder ser den helt lys ut, og på noen nesten blå. Spennende! 

 

 

Ja, du ser der hvor lyskasteren treffer på det nederste bildet og mitt hvor mye metallic det er :) Blir spennende å se en slik ute i sol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte G20 330e hos Jæger i Bergen her om dagen. Absolutt en bil som tar seg bedre ut live enn på bilder. (Den hadde samme farge som din). Ved siden av et kraftig oppgradert interiør i forhold til F30, så var det mest merkbare at de har tunet motorlyden til det bedre. F30 330e låter nemlig ganske trist originalt, mens G20 330e er hakket mer....energisk(?)  i lydbildet når man drar på. Den skal gå litt bedre også, men det tror jeg man må kjøre dragrace "head to head" for å avsløre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Kjørte G20 330e hos Jæger i Bergen her om dagen. Absolutt en bil som tar seg bedre ut live enn på bilder. (Den hadde samme farge som din). Ved siden av et kraftig oppgradert interiør i forhold til F30, så var det mest merkbare at de har tunet motorlyden til det bedre. F30 330e låter nemlig ganske trist originalt, mens G20 330e er hakket mer....energisk(?)  i lydbildet når man drar på. Den skal gå litt bedre også, men det tror jeg man må kjøre dragrace "head to head" for å avsløre. 

Ja, jeg synes lyden er bra. Men her ikke kjørt nok f30 til at jeg kan uttale meg om forskjellen. Lyden får iallfall meg til å glise, selv om de fleste tester omtaler den negativt. Smaken er vel som baken.. Det er vel ikke så stor prestasjon forskjell på papiret heller. Mye bil for pengene synes jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mslello skrev:

Ja, jeg synes lyden er bra. Men her ikke kjørt nok f30 til at jeg kan uttale meg om forskjellen. Lyden får iallfall meg til å glise, selv om de fleste tester omtaler den negativt. Smaken er vel som baken.. Det er vel ikke så stor prestasjon forskjell på papiret heller. Mye bil for pengene synes jeg 😊

Bare å si fra hvis du vil ha tips til tuning av eksosanlegget, jeg har vel bygget om i tre runder eller hva det er :D Ganske fornøyd med lyden nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...