Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som vi får en periode med snø her nå, så benyttet sjansen til å få vasket bilene.

Praktisk med kupevarmer :)

20180106_122035.jpg

Fikk lagt Aquapel på frontruta på i3'n i mellomjula. Det syntes jeg fungerte så bra, at det måtte jeg få lagt på e91'n også.

Fikk låne isolert garasje av en nabo, som hentet seg en ny G30 530e før jul :)

20180106_101859.jpg

Var 6 minus når jeg vasket bilen, så der at det fryser på, men ble litt renere og mye mindre salt iallfall.

20180106_095435.jpg

20180106_100806.jpg

 

Blir spennende og se hvor lenge Aquapel varer :)

20180106_122859.jpg

20180106_130112.jpg

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gorg skrev:

Hvilke dekk gikk du for @mslello?

Det ble Continental ContiVikingContact 6.

Har kjørt Nokian i mange år, men synes de blir veldig myke på asfalt. Så når Continental ble testvinner i tillegg, så var det fin anledning til å prøve de :)

Var over 4mm mønster igjen på dekkene som stod på( Nokian Hakka R), men de var fra 2010, så gummien begynte å bli for hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, papertiger skrev:

Hvordan kjennes de ut så langt?

Kjører 3'ern på jobb i dag i stedet for i3, så jeg får kjørt de inn. Stort sett bar asfalt og kjennes likt ut som godt brukte Nokian piggfritt. Noe som er bra, da nye Nokian bruker å være veldig myke. Er jo bare 16", så den helt store styrefølelsen blir det jo ikke. Har ikke fått testet grepet skikkelig enda da.

3 timer siden, Gorg skrev:

Må bytte ut vinterdekka neste sesong. Da må jeg over til pigg.. Litt mer utfordrende å kjøre ut på landet til nyhuset enn å stortsett kjøre i bynære strøk

Continental pigg kom vel også bra ut. Pigger har absolutt nor for seg, iallfall på is. Det er mange meter forskjell i bremselengde på is for pigg og piggfritt enda.

Jeg kjører vel knapt en km på usaltet vei på min daglige rute. Så fant ut at piggfritt var like greit. Iallfall med Xdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass E91lci 320d Xdrive og i3 94Ah | Kart oppdatering

Fremdeles mye vinter i trøndelag, så lite spennende som skjer.

Veldig fornøyd med Aquapel, saltgrumset setter seg ikke så godt i ruta. Tror jeg sparer inn utlegget på den på spylervæske og vindusviskere. Synes det fungerer aller best på i3'n. Men den har lengre rute, så tror det er mest derfor.

Veldig fornøyd med nye dekkene også. Helt annet grep og kontroll på bilen nå.

Fikk oppdatert kart i går også, så litt blir det gjort på vinterstid også :)

20180131_181100.thumb.jpg.0878c22527bd5977e6390c77e1de9816.jpg

20180131_191246.thumb.jpg.3f8cba2f582b5202e192b4b8333f491d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass E91lci 320d Xdrive og i3 94Ah | Prøvd i3s

Skitne biler for tiden. Det snør, saltes og smelter om en annen.

E91 fikk nye knrikerforinger i går. De har virkelig levd opp til navnet sitt den siste mnd når det har vært iskaldt her! Har gått noen runder angående senking på denne uten å bli enig med meg selv. Så endte opp med å bare skifte foringene.

20180313_134114.jpg

Fikk også sjansen til å prøve i3s. Her snakker vi moderne GTI! Bedre styring, bredere og litt lavere. Og endelig en traction modus som lar deg få glede av RWD. Og langlysene var virkelig en forbedring!

 

20180313_163245.jpg

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...