Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som dere hadde en flott tur, godt å få kommet seg litt rundt nå etter å ha sittet stille siden Corona slo til 👍

Jeg vil vel tro at hvordan man vasker og med hva også har litt å si hvor lenge man får voksen til å vare. Min erfaring med Fusso er ca 10 mnd, men jeg pleier å ha på Gyeon Wet Coat av og til bare for å holde på "vannskrekken" 😅

På 27.6.2020 den 20.18, mslello skrev:

Mye morsomt å se på tur 😊

20200627_135439.thumb.jpg.001880034779460ef6b55e0f39707ce2.jpg

Bilen din fant sin tvillingsjel i den blå 205en der, iallfall samme farge 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ser ut som dere hadde en flott tur, godt å få kommet seg litt rundt nå etter å ha sittet stille siden Corona slo til 👍

Jeg vil vel tro at hvordan man vasker og med hva også har litt å si hvor lenge man får voksen til å vare. Min erfaring med Fusso er ca 10 mnd, men jeg pleier å ha på Gyeon Wet Coat av og til bare for å holde på "vannskrekken" 😅

Bilen din fant sin tvillingsjel i den blå 205en der, iallfall samme farge 😂

Var veldig greit å få kjøre seg en tur nå 😊 Har aldri vært i Tønsberg før heller, det var jo en veldig trivelig plass 😊 Blir nok å fortsette videre sørover mot dine trakter neste gang vi er på tur sørover 😊

Varighet på Fusso avhenger nok av vask ja. Men de to siste vintrene har jeg torturert den skikkelig og kjørt pricbort eller biltema kaldavfetting hver vask. Bruker ikke vaskehallen sin da. Å da var det så mye vannskrekk igjen 31.3. Uten noen form for hjelp:

20200331_181208.thumb.jpg.707846872cd4c894f257b7051209c733.jpg

Litt mindre perling på sidene, men var beskyttelse igjen der også. 

Veldig morsomt med den caben i samme farge 😊 Ble kø bak meg, så rakk ikke å se på den noe nærmere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg glemte å spørre om; hvor lang holdbarhet har en åpen krukke med Soft99 Fusso? En åpen krukke med AG HD/UHD Wax er ihvertfall "ubrukelig" etter to år, men kanskje Fusso varer lengre i og med at den er syntetisk?

Ser forresten at det har kommet en nyere versjon av Fusso Coat. Noen tester viser at den har noe dårligere holdbarhet enn den forrige varianten, i tillegg til at den koster litt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur er gøy helt klart og det er jo nå enn merker hvor godt vi har det egentlig 😀

Har nevnt det før men denne bilen er bare helt nydelig og må være en drøm å reise på tur med ikke minst.😀

Fusso skal jeg få meg en boks av .

Vil ha en voks som varer på vinter halvåret og som tråler litt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BrokeBoi Voks lagret i krukken sin har lang holdbarhet så lenge den lagres riktig. Jeg har vokser som er 6-7 år stående, og de er som nye. Oppbevares i romtemperatur, unngår store temperatursvingninger og borte fra direkte sollys. Men siden Fusso ikke er en voks men en kjemisk fremstilt forsegling skal du ikke se bort i fra at den tåler mer røff behandling. Men frost må unngås. 

Har en 2 år gammel "gammel" lys Fusso som ser og føles lik som ny, samt den nye modellen. Har dessverre ikke fått testet de mot hverandre. Kommer sikkert til å ta en test gjennom vinteren på bruksbilen med de to. Kjørte en test mellom gammel Fusso, Bilthamber Finis og Collinite Super Double Coat Wax (473s). Der var de to sistnevnte veldig like på holdbareheten, men Fusso knuste de. La på i desember og kjørte en siste kontrollvask i mars. Da beadet det enda på panelene med Fusso mens de andre var stein daue. Og jeg har ikke vært gnien med kjemien under vintervaskene.  

 @sveigis Fusso er veien å gå da ja om du skal ha beskyttelse som varer lenge. Du får sykt mye bang for the bucks med den. Litt kjip å jobbe med pga lukt og må legges meget tynt for å være ok å buffe av .Nye versjonen er mye bedre mtp lukt enn den gamle. Men hold deg til den lyse da den folk har opplevd skjolder etter den mørke. Kan være den nye er bedre der, men ikke selv testet. 

Jeg la den gamle lyse på F36en til @papertiger forrige uke. Der så jeg antydning til striper på panseret etter pålegg i dalgslys litt seint på kvelden. Så de ikke i direkte sollys noen dager etterpå. Så gir den en sjanse til etter første vask om de forsvinner. Hvis ikke blir det nedvask, wipedown og ny påføring av beskyttelse.  

 

Beklager kapring av tråden din @mslello ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ Det går bra! Veldig enig i alt du skriver:) 

Jeg har heller ikke fått testet nye versjonen av Fusso coat, venter litt med å kjøpe den til jeg ser hva andre erfarer. Har vært nok testkanin i år :) Kan føye til at det er greit å ikke legge for mange panel med Fusso i gangen. Den kan bli tung å buffe hvis den får ligge for lenge. Selv med med tynt lag.

@sveigis G20 innfridde som langtursbil også :) Den gir meg skikkelig BMW følelse som jeg har savnet litt i de siste bilene. RWD og litt motor er nydelig kombo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ Blir spennende å se hva slags resultater du får. Jeg følger litt med på kanalen til Forensic Detailing som har tatt en hjemmetest av disse produktene. Det var en forskjell i holdbarhet, men ikke nok til at man trenger å hamstre en hel haug med gammel Fusso. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag fikk jeg tatt noe som har irritert meg en stund. Når jeg tok vårpussen på felgene la jeg ett godt å tykt lag med Fusso på innsiden. Men ettersom det er matt finish på det gråe, ble det en veldig dårlig kombo dessverre. Etter å ha brukt mye felgrens og vasket nøye har jeg nesten gitt opp. 

20200725_152114.thumb.jpg.5b9915bd1c93adbff2ecfab862e47924.jpg

Men fant ut at jeg måtte prøve Swissvax cleaner fluid regular profesional. Det ser ut til å fungere 😊

20200725_152337.thumb.jpg.56ddd9ce76f3b52641313d9f1a5a4be7.jpg

20200725_152340.thumb.jpg.d13d83f74014999b32377157a0b3f02c.jpg

Ikke helt 100% enda, men nå vet jeg at jeg får det bort til neste sesong. Tror det bare blir å bruke felgrens framover og droppe voks på disse. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Mulig det er voks for matt lakk som gjelder da? Type SW opaque (?).

Ja, har en mistanke om det 😊 Men vet ikke hvor holdbart det blir på felger? På hybrid som kjører my el så blir det ikke så mye bremsesstøv. En pedal kjøring da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt en kraftig forsinket vårpuss på svogeren sin E91 i dag. Synes linjene på lci holder seg veldig bra 😊 Snappet også opp ett tips på autogeek.net her. Bruk Flex pxe 80 til å legge voks! Fikk testet det med Fusso coat i dag. Ble veldig enkelt å legge tynt, som er viktig med Fusso 😊20200726_161426.thumb.jpg.f1ee6797595e578f99e1d604bd81bada.jpg

20200726_165500.thumb.jpg.cbce6ba60a225f34f12af592c5ea2183.jpg

20200726_174428.thumb.jpg.31d6b3aec99fc8bfda281b640e16a855.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

E91 LCI blir liksom aldri gammel! Holder seg uforskammet bra. Dette var et veldig fint eksemplar!

Denne er vel klassisk "fin langtfra, men langtfra fin!" :D Begynner å få noen skavanker, men jeg like Bluewater fargen og felgene. Kunne gjerne tatt en sånn manuell 325i, men de er det langt mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...