Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

Som @papertiger så har jeg erfaring med både Eibach og H&R på E91. H&R på den ble alt for lav foran og for høy bak. Myk foran og hard bak. Eibach var mer jevn høyde på og den var myk når den trengt å være det og stiv når den trengte det. 

Hvis det blir senk på F20n så blir det Eibach uten tvil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

23 timer siden, papertiger skrev:

Kan kun snakke av egen erfaring med ACS, samt en god del research (både her inne og på andre BMW-forum) før jeg enda opp med overnevnte (dog heldig å fant de meget pent brukt på Finn til en tredjedel av nypris). Etter en god del lesing virker det som at Eibach og ACS er en tanke mykere satt opp en H&R, som for noen kan være litt for harde. Med ACS har jeg beholdt komforten som var originalt i bilen, men med fastere fjæring og penere estetikk uten at det blir seende rånete ut. En utrolig god kombo med originale non-M sport dempere etter min erfaring. Han som monterte fjørene for meg jobber kun med BMW, og kommenterte både de gode kjøreegenskapene og det «riktige» estetiske uttrykket etter montering og prøvekjøring, sammenlignet med en del annet han hadde montert. Eibach og ACS senker heller ikke så fullt mye som H&R (i de fleste tilfeller), noe som for meg gjør bilen mer brukervennlig. Hadde jeg ikke kommet over ACS-fjørene til den prisen hadde jeg nok enda opp med Eibach. 

Nå er dette andre modeller det gjelder, men jeg kan jo namedroppe @Saltkjelen og @ahj her - de har hands on erfaring med begge de to merkene jeg ikke har - H&R og Eibach. 

Ja, det er mine tanker også, tror jeg venter å ser litt. Klarer å vente til etter vinteren uansett. Hadde riktignok H&R på F10'n jeg hadde. Det fungerte bra da, men den var veldig komfortabelt satt opp i utgangspunktet.

DSC_0080-01.thumb.jpeg.d9fe5c4ef501cf98eda8105dc2f6e6b0.jpeg

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
13 timer siden, sveigis skrev:

Cobra var populære fjærer før hvertfall ,men lite jeg har sett noe til dem nå på bilene.

Ble mye brukt på tre serie ,Opler osv 😀

Blir spennende.å se bil med senk .👍

Får se, får vel vente å se hva Eibach leverer først tenker jeg. Begynner å bli så gammel at man må ha litt komfort å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, mslello skrev:

Får se, får vel vente å se hva Eibach leverer først tenker jeg. Begynner å bli så gammel at man må ha litt komfort å ;)

Helt enig .😀

Er rart det der gitt,man liker setter mer pris på komfort desto eldre man blir .

For min egen del så står der jo gule Koni all over med Apex fjærer på e34en ,ja det ser bra ut og olala ,men det er stivt gitt.

Uansett så finner du en løsning som gagner alt tenker jeg .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke ofte man har så fine calippere, at de kan vokses. :P 

Venter selv på ACS-fjærer på min. Tror dette må være de mest optimale fjærene om man hensyntas komfort. Jeg merket knapt forskjell på en standard F11 og F11en til @Walkabout med ACS-fjærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ikke ofte man har så fine calippere, at de kan vokses. :P 

Venter selv på ACS-fjærer på min. Tror dette må være de mest optimale fjærene om man hensyntas komfort. Jeg merket knapt forskjell på en standard F11 og F11en til @Walkabout med ACS-fjærer. 

Første gang jeg har hatt det iallfall, så må prøve å holde standarden. 🤭 Ikke helt samme finish på de bak da men bra nok for voks.  Ja, tror det blir ACS her også. Høres ut som alle er fornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør ACS og jeg er sikker på at du ikke kommer til å angre - vel og merke dersom du er ute etter å beholde original komfort i tillegg til litt fastere demping og mindre krenging. Og bedre visuelt uttrykk. Ikke skamsenk med hjulhusene bretta ned over hjula. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Kjør ACS og jeg er sikker på at du ikke kommer til å angre - vel og merke dersom du er ute etter å beholde original komfort i tillegg til litt fastere demping og mindre krenging. Og bedre visuelt uttrykk. Ikke skamsenk med hjulhusene bretta ned over hjula. 

Det er vel rimelig spot on på det jeg er ute etter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...