Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, M3Turbo skrev:

Spørsmål. på dine innstillinger på automatisk setevarme og ratt. Har du begge setene forann eller bare fører?

Dama sin har bare fører. Mens jeg i min G30 har fører og passasjer og ratt. Irriterende at det ikke er det på G20.

Bare fører ja! 🙄 Enig at det er ganske irriterende. Skjønner egentlig ikke hvorfor de gjør det sånn? Men 5 serie skal være mer lukseriøs da sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noe som ligner på vår her også. Fikk tatt skikkelig vask av bilen og har forberedt sommerhjul til sesongen. Snappet opp ett tips for å slippe å stå på kne under voksing av felgene 😊

Ren bil 😊

20200406_143440.thumb.jpg.3774e81afde717c56a0dfcb6a693f507.jpg

Stativ for hjulstell 😊

20200406_162942.thumb.jpg.4ecdd30ca5b284cd2e2533ac43e05102.jpg

20200406_172354.thumb.jpg.cf050e3da73ce3f108797ea618a99076.jpg

 

Hjul klare for omlegging. Blir siste finpuss med gummifornyer når de er på bilen. Forhåpentligvis i løpet av påska 😊

20200406_194033.thumb.jpg.86e4a8bc1e8c98c22b7c39f0bd0b30bf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, hanssae skrev:

Takk for tipset  👍

Glad jeg ikke har tatt felgene mine enda 😁 Dei er et mareritt  . . . . .

Ja, du har vel Alpina hjul, så de fortjener jo litt ekstra oppmerksomhet. Er sikker litt arbeid med alle eikene også, ble veldig behagelig å få det i ståhøyde iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@hanssae kjøp deg noen sånne så går poleringen som en drøm https://www.gsbildeler.no/bilpleie-polering-paforingsutsyr/care_poleringskon_medium_o80mm_med_6mm_skaft_for_drill__4063292

Du har sikkert noe polish stående. Hvis ikke anbefaler jeg deg denne: https://www.gsbildeler.no/bilpleie-polering-maskinpolering/swissvax_cleaner_fluid_professional_regular_500_ml__2153604
Da har du til bilen også. 

Så en krukke med denne som du legger på for hånd: https://www.gsbildeler.no/bilpleie-diverse_bilpleie-felg/swissvax_autobahn_felgvoks_med_ptfe_50_ml__2153621?oq=autobahn

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, StigJ skrev:

Ja, de poleingskjeglene er geniale! Anbefales! :)

 

Bruker du Autobahn på egne felger SigJ? Har ikke prøvd den på noen år nå, men jeg synes det ble litt kort levetid på den? Den er jo litt kosligere å jobbe med en Fusso. Men Fusso henger jo på lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mslello skrev:

Ja, de poleingskjeglene er geniale! Anbefales! :)

 

Bruker du Autobahn på egne felger SigJ? Har ikke prøvd den på noen år nå, men jeg synes det ble litt kort levetid på den? Den er jo litt kosligere å jobbe med en Fusso. Men Fusso henger jo på lenge..

Bruker Autobahn selv ja. Varer en sesong så da er det uansett akkurat slik jeg vil ha det. Har lagt Fusso på andre sine felger med godt hell samt en test på vinterfelgene på F30en, men SV er så hinsides mye kjekkere å jobbe med både mtp lukt og påføre. Samt at du kan legge på alle felgene før buffing uten å måtte krangle det av som med Fussoen om den ligger for lenge. 

Har inne en F11 nå som jeg skal teste den nye, oppgraderte Fussoen på. 

Tok faktisk en Autobahn VS Fusso test på sommerfelgene til F30en i fjor. Merket ikke mye forskjell. Så da ble det handlet inn en 200ml Autobahn :)  

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, StigJ skrev:

Bruker Autobahn selv ja. Varer en sesong så da er det uansett akkurat slik jeg vil ha det. Har lagt Fusso på andre sine felger med godt hell samt en test på vinterfelgene på F30en, men SV er så hinsides mye kjekkere å jobbe med både mtp lukt og påføre. Samt at du kan legge på alle felgene før buffing uten å måtte krangle det av som med Fussoen om den ligger for lenge. 

Har inne en F11 nå som jeg skal teste den nye, oppgraderte Fussoen på. 

Ja, varer det en sesong så er det jo innafor :) Lenge siden jeg har prøvd Autobahn nå, men tror ikke jeg brukt cleaner fluid de siste gangen. La den bare rett oppå Scholl polish.. Mulig den henger bedre på cleaner fluid?

Blir spennende å se hva du synes om den nye Fussoen. Den har jeg ikke prøvd enda. Kommer til å prøve den nye Turtle wax ceramic spray coating nå. Kjøpte jo Chemical guys hydro slick i høst. Men etter en liten test selv og lest litt om andre, så tror jeg ikke jeg gidder å bruke energi på den!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "sprayvoks" jeg har testet er Gyeon Wetcoat samt Swissvax sin Lotos Speed. Wetcoaten er het rå på beading, og holder i grunnen ganske lenge til å være latmannsvoks. eneste er at den lett setter merker om du ikke er nøye med avspylingen rett etter påføring. 

Lotos Speed er som ellers med SV en fryd å jobbe med mtp lukt. Denne sprayes på og tørkes av som vanlige sprayvokser. Gir en meget pen glans og blir veldig glatt.

Så har jeg Meguiars Last Touch eller hva den heter. Den bruker jeg kun som Clay lube :P 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Turtle voksen er vel ikke sånn spray og spyl av. Den må jobbes ut med applikator. Inneholder sio2, og skal ha bra holdbarhet i tester.

Ser bilnerden har tilbud på Utopia også.. Den har jeg lyst til å prøve en gang! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Denne Turtle voksen er vel ikke sånn spray og spyl av. Den må jobbes ut med applikator. Inneholder sio2, og skal ha bra holdbarhet i tester.

Ser bilnerden har tilbud på Utopia også.. Den har jeg lyst til å prøve en gang! :)

 

Denne her? WEB_Image%20Hybrid%20Solutions%20Ceramic

 

Blir noe av det samme som Bead Maker. Synes den var masete å få bra. https://bilnerden.no/p-s-bead-maker Like greit å vokse med en god Swissvax da :D 

Utopia er min favoritt. Utrolig herlig å legge på og buffe av. Gir meget fin glans og god vannprelling. Drøy i bruk er den også. Har sikkert lagt 10 biler med krukka som jeg kjøpte da den ble lansert i 2014. har vel halve igjen :)

La den på en Chevelle jeg polerte opp forrige uke. Blir like glad hver gang kundene ønsker Swissvax :) 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, StigJ skrev:

Denne her? WEB_Image%20Hybrid%20Solutions%20Ceramic

 

Blir noe av det samme som Bead Maker. Synes den var masete å få bra. https://bilnerden.no/p-s-bead-maker Like greit å vokse med en god Swissvax da :D 

Utopia er min favoritt. Utrolig herlig å legge på og buffe av. Gir meget fin glans og god vannprelling. Drøy i bruk er den også. Har sikkert lagt 10 biler med krukka som jeg kjøpte da den ble lansert i 2014. har vel halve igjen :)

La den på en Chevelle jeg polerte opp forrige uke. Blir like glad hver gang kundene ønsker Swissvax :) 

Stemmer at det er den ja :) 

Er vel ett par år siden jeg brukte opp den siste resten med Shield. Frister veldig med Utopia, hadde sikkert blitt fantastisk blåfargen da! :)

 

3 minutter siden, hanssae skrev:

Tusen takk for gode råd og tips @StigJ og @mslello 👍

Med 160 eiker fordelt på 8 felger så trenger jeg all den hjelp jeg kan få 😋 😂

Bare hyggelig! Blir veldig bra når man er ferdig! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...