Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

Kondolerer med salg av en lekker bil, og gratulerer med bestilling av en annen lekker bil 👍 Hvis du i motsetning til meg som vil vente med å gå over til elbil før det blir tvang så kan man like godt hoppe ut i det. Det blir ikke lettere å bli kvitt 330e når i4 ruller ut. Jeg vil påstå at 70 prosent av de som har kjøpt/leaset 330e de siste to åra skal over i en i4. 

Ang spekk på den nye, kjør på med 20" og Cognac interiør...du angrer kun om du lar være. Og når bilen kommer og skal registreres, så ber du om å få vanlige skilter og ikke de EK elbil skiltene. Av en eller annen grunn så synes jeg elbiler som ser normale ut (Taycan, e-Tron, XC40 osv) tar seg bedre ut med vanlige skilter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Snagg30 skrev:

Gratulerer med salg av flott bil, men ny kjøpet tror jeg ikke vil skuffe akkurat :D Jeg stemmer for 20" og uten tvil cognac om det står mellom det og sort! 
 

Har du forresten noe informasjon når du får den?

Ikke noe konkret på levering dessverre. Så får ikke startet nedtelling engang 😅 Tror det blir bra med i4 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjekk lesning! Både kosetur på 1-serieveier, og ikke minst henting av Gran Coupé :) hvordan var den å kjøre kontra 330e? Merker at sitteposisjonen i laveste innstilling er mye lavere enn F20 blant annet. Såg ut som en fin utgave med LED-lykter og greier :) en kollega har også kjøpt seg F36 og er kjempefornøyd etter å ha gått fra A5 sportback facelift. 
 

i4 Portimao i bestilling er kanon, håper du tar steget og velger 20" felger med 285 dekka samt cognacinteriør, det blir prikken over i’en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kondolerer med salg av en lekker bil, og gratulerer med bestilling av en annen lekker bil 👍 Hvis du i motsetning til meg som vil vente med å gå over til elbil før det blir tvang så kan man like godt hoppe ut i det. Det blir ikke lettere å bli kvitt 330e når i4 ruller ut. Jeg vil påstå at 70 prosent av de som har kjøpt/leaset 330e de siste to åra skal over i en i4. 

Ang spekk på den nye, kjør på med 20" og Cognac interiør...du angrer kun om du lar være. Og når bilen kommer og skal registreres, så ber du om å få vanlige skilter og ikke de EK elbil skiltene. Av en eller annen grunn så synes jeg elbiler som ser normale ut (Taycan, e-Tron, XC40 osv) tar seg bedre ut med vanlige skilter 😅

Ja, tror det er greit å selge før de andre. Men det vil nok fremdeles være mange som vil kjøre hybrid etterpå også. 

Vanlige skilter var ikke så dumt. Nå er det vel EB de holder på med 😊

1 time siden, sveigis skrev:

Ja grattis med handel Mstello 😀

Av og til må ksn bare slå til selv når man minst aner det 😀

Uansett så håper jeg på tråd av ny bil så følger fremdeles .

Takk,  kommer nok til å følge opp med cab bilder og i4 bilder etterhvert 😊

56 minutter siden, papertiger skrev:

Dette var kjekk lesning! Både kosetur på 1-serieveier, og ikke minst henting av Gran Coupé :) hvordan var den å kjøre kontra 330e? Merker at sitteposisjonen i laveste innstilling er mye lavere enn F20 blant annet. Såg ut som en fin utgave med LED-lykter og greier :) en kollega har også kjøpt seg F36 og er kjempefornøyd etter å ha gått fra A5 sportback facelift. 
 

i4 Portimao i bestilling er kanon, håper du tar steget og velger 20" felger med 285 dekka samt cognacinteriør, det blir prikken over i’en.

Takk,  koser meg bak rattet i e88. Går ikke så fort, men ligger bra på veien og du har noe å holde på med. 😊

Sitter lavere i Gran coupe og den kjører veldig bra synes jeg. Blir jo lat i forhold til G20,  men synes jeg sitter lavere og bedre i Gran coupe. Den hadde elektriske seter. Det må det bli i i4 også. Finner bedre sittestilling da.

Begynner å lukte cognac interiør og 20" her nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Ja, tror det er greit å selge før de andre. Men det vil nok fremdeles være mange som vil kjøre hybrid etterpå også.

Begynner å lukte cognac interiør og 20" her nå 

Ja absolutt, det er fortsatt en veldig stor andel folk der ute som ikke vil ha elbil men som kan akseptere en hybrid. Det er stadig 2,7 millioner rene fossilbiler der ute, alle disse folka skal ikke ha elbil i årene som kommer 👍

Godt å høre at du kommer på bedre tanker, ut ifra det jeg så i i4 tråden så er den gørr bøs med de 20"😎

1 time siden, sluquet skrev:

EC som er skiltene nå. Ta høyde for ekstra hassle i kollektivfelt om du går for vanlige skilt 😊

Det er en myte. En jobbforbindelse kjører i kollektiv fila hver dag med sin e-Tron med BT skilter. Det er nå så mye elbiler i alle fasonger at dette legges ikke merke til. Man blender inn. Dessuten så skal nok snart elbilene ut av kollektivfeltet helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fredrik 90 skrev:

Det er en myte. En jobbforbindelse kjører i kollektiv fila hver dag med sin e-Tron med BT skilter. Det er nå så mye elbiler i alle fasonger at dette legges ikke merke til. Man blender inn. Dessuten så skal nok snart elbilene ut av kollektivfeltet helt.

Myte og myte, politiet sier nå i hvert fall følgende til elbil.no:

"Politiet foretrekker elbilskilter

For at du skal slippe å bli stoppet i kollektivfeltet, foretrekker politiet at elbilskilter fortsatt blir brukt. Det gjør deres jobb enklere.

– Det er selvfølgelig en fordel at elbiler lett kan identifiseres, også uten at de stoppes, sier Runar Karlsen, fagdirektør i Politidirektoratet"

Det er sikkert bare en overgangsfase, personlig er jeg ikke flau over at bilen min går på strøm så har ikke noe behov for å kamuflere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway, dette er en "ikke sak". Hva politiet foretrekker blåser jeg langt i, det er lov med vanlige skilter på elbilen. Alle yrkesgrupper ønsker at jobben skal være lettere å utføre. Hadde dette vært ett problem så hadde Veidirektoratet ikke tillat vanlige skilter på elbil. 

Men igjen, elbilene blir snart kasta ut av kollektivfeltet uansett...og kjører man alene til jobb har man ikke lov å kjøre kollektivt. Det handler heller ikke om å være flau, men jeg personlig synes det ser mer "riktig" ut med vanlige skilter. Men så er jeg litt skiltnerd også da, er gøy å se hvor i landet bilene kommer fra og hvor gamle de er ut ifra tallkombinasjonen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var ikke hva du foretrekker eller hvorvidt du bryr deg om hva politiet sier, det var at politiet sier selv at hvis du ikke vil bli stoppet ofte (selv om du ikke har gjort noe galt ved f.eks å kjøre i kollektivfeltet) så anbefaler de å bruke elbil-skilt. Det går helt fint å kjøre til jobb i kollektivfeltet fremdeles mange steder, du må bare stå opp litt tidligere. Inn til Oslo vestfra tillates elbil med én person i bilen i kollektivfeltet 22 av 24 timer i døgnet. 
Det sier seg selv, du blir selvsagt stoppet oftere for å gjøre «elbil-ting» med f.eks en BT-regget elbil, ikke alle i politiet har koll på hvilke biler som er motorisert med hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, risikoen for å bli stoppa er der. Men min bekjent med e-tron og BT skilter har nå kjørt fra Lier til Fornebu _hver eneste dag_ i straks to år og har ikke blitt stoppet. i4 kommer til å bli en såpass "etablert" elbil i den norske bilparken etter hvert at den kommer til å få "passere". Blir litt som de ytterst få som kjører f eks Hyundai Kona med bensinmotor, de går jo under elbilradaren 😂

Også tror jeg ikke @mslello bor i Oslo, så det er ikke sikkert det vi kverulerer om her er noe problem for ham. Men jeg skal gi meg her, vil ikke dra dette videre ut i denne tråden her 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Okei, risikoen for å bli stoppa er der. Men min bekjent med e-tron og BT skilter har nå kjørt fra Lier til Fornebu _hver eneste dag_ i straks to år og har ikke blitt stoppet. i4 kommer til å bli en såpass "etablert" elbil i den norske bilparken etter hvert at den kommer til å få "passere". Blir litt som de ytterst få som kjører f eks Hyundai Kona med bensinmotor, de går jo under elbilradaren 😂

Også tror jeg ikke @mslello bor i Oslo, så det er ikke sikkert det vi kverulerer om her er noe problem for ham. Men jeg skal gi meg her, vil ikke dra dette videre ut i denne tråden her 😀

Må kjøre 8 mil for å finne noen kollektivfelt i Trondheim,  så det er ganske liten bekymring ja 😅

Lurer egentlig på hvor lenge el biler skal ha egne skilt? Nå har vi brukt,  EL, EB , EK og holder på med EC? Hva blir neste, E(lectric)D(rive)? Fyller jo fort på her nå..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Må kjøre 8 mil for å finne noen kollektivfelt i Trondheim,  så det er ganske liten bekymring ja 😅

Lurer egentlig på hvor lenge el biler skal ha egne skilt? Nå har vi brukt,  EL, EB , EK og holder på med EC? Hva blir neste, E(lectric)D(rive)? Fyller jo fort på her nå..

 

Såpass ja, lite kollektivfelt her på Sørlandet også. Ser stadig flere elbiler med vanlige skilter her 😀

Tanken er nok at de skal over på vanlige skilter til slutt, slik de praktiserer i de fleste andre land. Var mer i starten det var viktig å identifisere hva som var hva....som om ikke designet på de første elbilene avslørte hva drivkilden er. Det er langt fra Think og Reva til Taycan og i4 M50😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da, fikk omsider caben nye sommerdekk. Synes felgene kler bilen ganske bra og har ikke funnet noen alternativer i nærheten som jeg synes er bedre. Fikk omsider forhandler til å dekke noen kroner for dekk, så da ble det løsningen. 

Vurderte å gå for 225/45-17 hele veien, men syntes det var litt mye dekk forran også. Så gikk for 215 forran og 245 dekk. Nå slipper vi subbinga 😊 Ble Minerva dekk, ettersom forhandler hadde på lager og jeg var litt usikker på om det gikk klar av skjermene. Uansett en forbedring fra Bridgestone run flat dekk i 3 serie dimensjon. Fra 2010 i tillegg. 

20210618_163613.thumb.jpg.7e79e0d0951f374fe9f1ece0ef65cd1d.jpg

20210618_163619.thumb.jpg.2e816350799eaaf0c2553de5641feb70.jpg

20210618_163635.thumb.jpg.bf38585f32b0da673c05a54072b326b9.jpg

Med gamle dekk 

20210328_172214.thumb.jpg.1b3a6c6e9051f14bad1f99b73149bc6b.jpg

20210328_183317.thumb.jpg.6d673f6b03181b60682ae48130bb0ae6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...