Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |


mslello
 Share

Anbefalte innlegg

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass i3 94Ah og en BMW Active hybrid E-bike|

Da har det blitt litt endringer i planer. i3 har jo vært planlagt solgt lenge, men det markedet er rimelig håpløst. Så da har det blitt tenkt litt. Vi har funnet ut at vi skal prøve å klare oss med en bil. Den pene e91 er dermed solgt. Den er erstattet med en BMW active hybrid e-bike. Det har fungert veldig bra så langt, så får vi se når det blir vinter. Må vel prøve ett støt på i3 salg igjen i august. Hvis ikke det er bedring i markedet, så går den i innbytte på G20 330e. 20190704_122837.thumb.jpg.dfcc1482d934b9d9ed3aed0b935357ac.jpg

20190706_135704.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mslello skrev:

Da har det blitt litt endringer i planer. i3 har jo vært planlagt solgt lenge, men det markedet er rimelig håpløst. Så da har det blitt tenkt litt. Vi har funnet ut at vi skal prøve å klare oss med en bil. Den pene e91 er dermed solgt. Den er erstattet med en BMW active hybrid e-bike. Det har fungert veldig bra så langt, så får vi se når det blir vinter. Må vel prøve ett støt på i3 salg igjen i august. Hvis ikke det er bedring i markedet, så går den i innbytte på G20 330e. 

 

Kul sykkel! 

Kan du utdype mer omkring i3-markedet? Driver å snuser litt på i3 selv, men da av de første årsmodellene som har kommet nok ned i pris slik at den kan erstatte Minien uten for stort prisgap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Godt å lese at E91en har vært i trygge hender, hvor havnet den nå? :) El-sykkel er skikkelig genialt!

Jeg leverte den inn til en forhandler. Så har ikke oversikten over hvor den ble av. Ble litt påkost før salg og EU kontroll, men alt i alt har det vært en bra bil. Måtte skifte støtdempere fram og kasterstag. Men det går jo under slitedeler,selv om det er dyre deler.

 

3 timer siden, papertiger skrev:

Kul sykkel! 

Kan du utdype mer omkring i3-markedet? Driver å snuser litt på i3 selv, men da av de første årsmodellene som har kommet nok ned i pris slik at den kan erstatte Minien uten for stort prisgap.

Veldig kul sykkel, har fått ganske bra i tester også :)

Er så enkelt som at det er veldig mange til salgs. De fleste med samme utstyr, så det er definitivt kjøpers marked. Er vel om å ha flaks og treffe på noen som er ute etter den fargen i nærheten. Har vært veldig billig bilhold iallfall. Får ikke mer genial by pendlebil. Blir nok populære nr. 2 biler etterhvert. Vår har gått 60.000km så spørs om det skremmer en del? Men har fremdeles 29,4 kw av 27 lovet av BMW tilgjengelig. De som har vært interessert i bilen har også vurdert andre merker. Tror rett og slett ikke el bil kjøpere er like merkelojale som andre. Er nok ett lite minus med 4 seter også for mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Jeg leverte den inn til en forhandler. Så har ikke oversikten over hvor den ble av. Ble litt påkost før salg og EU kontroll, men alt i alt har det vært en bra bil. Måtte skifte støtdempere fram og kasterstag. Men det går jo under slitedeler,selv om det er dyre deler.

Var inne å sneik på annonsen nå, fortsatt en flott bil :) Får følge med på vegvesenet sine hjemmesider om hvor den blir registrert på nytt.

Ja litt småplukk blir det på brukte biler. Det er heller ingen god feeling for meg at det dukker opp slitedeler som må byttes kort tid i etterkant, da jeg liker å ha ting i orden, men men slik er det. Uansett blir det bra med ny G20 for deg/dere :D Blir spennende og følge med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ser det per nå ligger nesten 750stk til salgs, og de er jo relativt likt utstyrt som du sier. Så ja, er nok kjøpers marked, men det er det vel på det meste i bruktmarkedet i dag. Men spesielt biler med relativt kort rekkevidde virker å være tungsolgte i følge flere artikler på nettaviser nå, selv om vi med vårt bruksmønster på en bil nr. 2 ikke har behov for mer, så derfor hadde en i3 passet oss perfekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Marius2002 skrev:

Var inne å sneik på annonsen nå, fortsatt en flott bil :) Får følge med på vegvesenet sine hjemmesider om hvor den blir registrert på nytt.

Ja litt småplukk blir det på brukte biler. Det er heller ingen god feeling for meg at det dukker opp slitedeler som må byttes kort tid i etterkant, da jeg liker å ha ting i orden, men men slik er det. Uansett blir det bra med ny G20 for deg/dere :D Blir spennende og følge med :) 

Nå er det vel nesten 2 år siden du solgte bilen, så det er vel ikke noe du kan ta ansvar for :). Har vel hatt en mistanke om at dempere begynte å ha litt behov for pensjon. Så hadde egentlig begynt å utforske hvilke senkesett med fjær og demper jeg skulle gå for. Men så ble det endring i planer. Begynner å glede meg veldig på G20 kjenner jeg. :) 

14 timer siden, papertiger skrev:

Tja, jeg ser det per nå ligger nesten 750stk til salgs, og de er jo relativt likt utstyrt som du sier. Så ja, er nok kjøpers marked, men det er det vel på det meste i bruktmarkedet i dag. Men spesielt biler med relativt kort rekkevidde virker å være tungsolgte i følge flere artikler på nettaviser nå, selv om vi med vårt bruksmønster på en bil nr. 2 ikke har behov for mer, så derfor hadde en i3 passet oss perfekt :) 

Var 950 når jeg startet å annonsere vår, så enten begynner det å løsne litt, eller så har mange gitt opp.

i3 mener jeg er den ultimate bybil, kjapp ut av lyskryss og snur på en femøring. Mange er nok litt kunstig opptatt av rekkevidde synes jeg da. På en nr2 bil eller bybil, så holder det jo i massevis med 20 mil og iallfall 30. Viktigere med rask lading de gangene du har behov for mer. Der er jo i3 bra satt opp. Må vel sjekke at det er hurtiglademulighet på de første 60ah. Tror ikke det var standard til å begynne med. i3 har jo væskekjølt/varmet batteripakke og det er det ikke så mange andre som har. Så det sikrer rask hurtiglading sommer og vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW Active hybrid E-bike|
7 timer siden, Reset skrev:

Gratulerer med kjøp av nybil. blir spennende å se ;)

hvordan oppdaterer du iDriven ? Må man bruke usb minnepenn ?
samboern har akuratt kjøpt seg en E91 sjø, så må vell kansje ta en oppdateringsrunde :)

Takk :)

 

Kartet du tenkte på`? Må ha USB minnepenn da ja.. Iallfall 32GB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW G20 330e | BMW Active hybrid E-bike|
  • mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...