Arnie1981

Min BMW G30 530E

Recommended Posts

Vedrørende Bootmod3 og tilbakestilling til originalt: BMW kan fortsatt finne ut dette hvis de graver i det, men det er ingen som gjør det f.eks ifm service eller annet, det er først hvis noe skjer som gjør at de mistenker det.

Vedrørende garanti (ift senking eller bootmod3 eller annet) så er det greit å sette seg inn i BMW sine garantivilkår. P.t så står det ordrett følgende: "Selgeren er ansvarlig for feil som foreligger allerede ved leveransen, eller som oppstår i løpet av garantitiden. Selgeren er allikevel ikke ansvarlig dersom han kan sannsynliggjøre at feilen skyldes at bilen er bygget om eller på annen måte endret."

Det betyr at du ikke automatisk mister garanti når du modifiserer bilen.

Men hvis du får et stempel gjennom panseret og de gjennom logger finner ut at du har kjørt dobbelt ladetrykk, ja da må du trolig kjøpe ny motor selv. :) 

Men hvis noe som ikke er relatert til ombyggingen knekker, så har du fortsatt garanti på dette.

EDIT: Ellers har jeg vært på service med nesten helt ny bil (typ første servicen) med veldig synlige mods som modifisert eksosanlegg og åpent luftfilter uten at noen har kommentert dette.

Edited by macrorain

51 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Stort sett finner BMW ut om SW/HW har blitt endret, selvom det et endret tilbake igjen. Skal ligge en logg på dette. 

Det hadde vært meget kjipt. Kanskje det er mulig å slette loggen i den software man får til bootmod3. Noen som kan si noe mer om det?

51 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Gjennomført bygg, fornøyd med bilen ellers?

Ja, jeg er veldig fornøyd så langt. Gleder meg til hver eneste biltur.