Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Da fikk man omsider tatt oljeskift på kassen med tilhørende filter .

Nå er det tre årsiden jeg byttet ventilhus ,filter og olje på denne og den har jo til de grader levert varene ,noe jeg ikke hadde trodd girmessig .😊

Var ekstra spent på hvordan Biltema Dexron 3 så ut etter tre år og ca 40000 km .

So far so good :

512F1624-1057-4334-9D36-7E38DD41DBB3.thumb.jpeg.8feb709bb309ca28f82d38407905c5f6.jpeg

Sjokket er jo desto større når alt ser ut som om det var igår jeg byttet olje:

D4F336BA-26DB-4862-87F8-69522A694C6C.thumb.jpeg.561e433942642d466e2beac3a533f062.jpeg

Noe rusk på magneter men minimalt kontra forrige gang og da var oljen sort .

Nytt filter ble montert ,bunnpanne vasket og renset samt ny pakninger på bunnpanne samt tappeplugger .

Så var det bare å fylle opp til det rant ut ,starte bil dra gjennom gir og vente på riktig temp på kassen igjen før ny påfylling :

94A7A630-5835-44C8-B35C-AADB0E6E0F75.thumb.jpeg.6ccd6a4ae0ccef4eb45b8ab81da3223c.jpeg

Greit med sånn termometer:

0A8AEB7D-8EB5-4461-9C31-D2C1BC8EB5AA.thumb.jpeg.e8b43177b761cc978e3ae745508207e8.jpeg

Her lyser den røde prikken og etterhvert klar for ny runde med olje.

Så skru sammen og testtur og ferdig .😊😊

Gammelt :

A2CC86B1-3722-49E2-8894-C787ED287D62.thumb.jpeg.2383cab93ce3996f837f7610c3a135ce.jpeg

Og bilen var ikke noe annerledes girte nøyaktig like fint som før så da er alt på stell .

Pokker det merkes hvor rart det blir når den selges nå ,men igjen ikke min bil og noe skal bort .

En ting er sikkert at jeg vil aldri få tak i en sånn igjen så når denne er borte ,er toget gått .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 tdsa.Div klargjøring .Oljeservice på kasse.Pics og upd
10 timer siden, Rune-K skrev:

Det er synd E34 karosseriet ikke tåler saltlaken de heller ut på E6en om vinteren ellers så hadde jeg kjøpt denne på flekken. Det hadde vært en perfekt pendlerbil.

Ja de er ikke glad i salt med mindre du er glad i spyle og vaske veldig ofte noe jeg vet du ikke er 😊😊.

Denne bilen hvertfall bra teknisk nå gennerelt og som du sier en knall daily driver /pendler bil .Produserer drivstoff omtrent .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Zeveren skrev:

Et trist kapittel at denne forsvinner, få e34 tds automat stasjonsvogn jeg liker, men denne har jeg falt for! Fulgt hele veien, og håper neste eier følger opp vedlikehold 😊

Ja det er det men sånn er det av og til .

Det er hyggelig å høre absolutt 😊

Akkurat det håper jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man tatt et tak på utsiden av bil idag noe som var lenge siden .

Ble og noen mil for å kunne kjøre den og alt på stell.

Et par bilder sånn på tampen:

E0D3FB13-FEF8-4B44-B036-C6516DC34F12.thumb.jpeg.5a6396e08d5d0b5bf253a66f37f4c8f4.jpeg

256A583D-E575-4879-97E4-9EB1A7041E94.thumb.jpeg.7ff7a61c8b6a81f40ad2aa8726893050.jpeg

Nå er den forøvrig på Finn.no og det gikk ikke mange sekundene før det tikket inn en melding om bytte 😊😊

Sjekket vedkommende på Face og Senket Volvo 740 med ledbar og rosa lys innvendig …njææææi😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA
13 minutter siden, Shattered skrev:

Lykke til med salg @sveigis :D Nydelig bil, og prisen burde ikke være så gal! Rånerbil hadde jeg npk også takka nei til :lol:

Mange takk 😊😊

Tror prisen skal være fair her på denne ,ikke minst en jeg selger med samvittighet på lik linje som e30en jeg hadde .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Lykke til med salget Jan 😃 En epoke er over, men nå får du/dere mer tid til de andre bila 😉👍 Håper du får det du ønsker for den. Prisen er det ikke noe å si på med den historikken 🥳🎵

Mange takk Tore 😊😊

Ja sånn måtte det bli og det har vært nøye gjennomtenkt lenge .

Helt ærlig ofret jeg denne tanken helt for meg selv i vinter .

Prisen skal være grei den og har mange på melding ,men enten er det bytting i alt fra båter til e90er ,men kun rent salg .

Så var det en som måtte spørre om lån først ,ja det vanlige 😅😅

Neida den går nok denne etterhvert håper jeg når vi først har bestemt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Mange takk Tore 😊😊

Ja sånn måtte det bli og det har vært nøye gjennomtenkt lenge .

Helt ærlig ofret jeg denne tanken helt for meg selv i vinter .

Prisen skal være grei den og har mange på melding ,men enten er det bytting i alt fra båter til e90er ,men kun rent salg .

Så var det en som måtte spørre om lån først ,ja det vanlige 😅😅

Neida den går nok denne etterhvert håper jeg når vi først har bestemt oss.

Ja det er jo klassisk at man får en del forespørsler om bytte 😉 Kanskje dukker det opp et bytteforslag i en fin E36 som du ikke kan si nei til 😅👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ja det er jo klassisk at man får en del forespørsler om bytte 😉 Kanskje dukker det opp et bytteforslag i en fin E36 som du ikke kan si nei til 😅👍 

Har akkurat sagt nei til  bytte av en e34 535i 😢😢😢😢😢😭😭😭😭😭

Og forresten trenger Mini pengene og .

Hadde der kommet et bytte i en e36 som jeg liker hadde min gått og det mener jeg og .

Men da måtte den vært akkurat på kusehåret sånn jeg ville hatt den 😊😊😊

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mortenej skrev:

Der lå en ute ja.

Fair pris på denne Jan, dere har gjort en mega god jobb for å løfte denne til det nivået den nå har.

Lykke til med salget, og håper denne får et godt hjem videre.

Ja ingen vei tilbake nå .😊😊

Prisen er forsvarlig den og ikke minst som du nevner en voldsom jobb på den .

Takk og håper det samme .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2021 den 12.17, sveigis skrev:

Har akkurat sagt nei til  bytte av en e34 535i 😢😢😢😢😢😭😭😭😭😭

Og forresten trenger Mini pengene og .

Hadde der kommet et bytte i en e36 som jeg liker hadde min gått og det mener jeg og .

Men da måtte den vært akkurat på kusehåret sånn jeg ville hatt den 😊😊😊

He he stemmer det. Det er jo bilen til Mini 😅 Ja hun trenger nok pengene mer enn et nytt prosjekt vil jeg tro ☺️ Jeg liker E36 veldig godt, så skjønner at du kunne tenke deg å få tak i en slik 👍 Blir jo en liten rakett med 192 hk i en sånn 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...