Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Børvis skrev:

Funnet ut pris for denne? 😊

Tungtsolgt bil er det. Tok vel drøy 3mnd før min ble solgt. Og ble solgt for 125k.

Ønsker lykke til med salg.

Pris har jeg satt og den kommer ut samtidig med annonse .😊

Ja tungsolgt er en sannhet med modifikasjoner Torstein .

Alt kommer an på pris .

Priser du deg drømmehøyt,brenner du inne med den .Kun med e30 du kan sånt .

Misforstå meg rett her nå men du skal være glad du bikket 100000 tallet og mer til .Bil så meget bra ut og alt det ,men vet der er folk som har bensinutgaver som er veldig bra og de sliter med å få solgt .

Mange takk Børvis .🙏

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bil omsider satt sammen innvendig noe som var greit å få gjort nå .

Blir jo alltid mer jobb enn man tror når man begynner .

Nede igjen :•5F48D03E-7C50-49E6-BF3E-2F2F7710793C.thumb.jpeg.4337c9eba7db0067347e700adb582c6d.jpeg

Nå står den til lading ::

691E0B56-9BD6-420F-AFD7-DC2A0CCC64DC.thumb.jpeg.8b45b2925260725e68d8b80e77ff0db6.jpeg

Innvendig shine skjer snart :

6017B617-6FFE-433A-BD9C-D1040A3DD5D4.thumb.jpeg.336e3329747248b50e305634e3316533.jpeg

Det som er fordelene med å ta en sånn jobb som jeg gjorde i gulvet er man får tørket skikkelig opp ,ikke minst få tettet ting og konservert det .

Får finne frem kompressor snart og få fylt opp kanalene tenker jeg .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 tdsa.Ferdig montert .Upd
  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 tdsa.Eu godkjent

Gøy å se den ene etter den andre blir eu ok :)

Normalt sett så er det jo trist å selge en tds touring. Men når du har 2 stk 535 så er det ikke vanskelig valg egentlig 😅

Diesel er liksom ikke det samme å piske rundt på småveier som en m20, m30 eller m50. Men diesel er fint til daily og der har du jo x5. Så det er fullt forståelig at tds må vike :)

Her får noen seg en god bil! Bare det å bytte olje rett før salg, det gidder jo de færreste. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Evopower skrev:

Gøy å se den ene etter den andre blir eu ok :)

Normalt sett så er det jo trist å selge en tds touring. Men når du har 2 stk 535 så er det ikke vanskelig valg egentlig 😅

Diesel er liksom ikke det samme å piske rundt på småveier som en m20, m30 eller m50. Men diesel er fint til daily og der har du jo x5. Så det er fullt forståelig at tds må vike :)

Her får noen seg en god bil! Bare det å bytte olje rett før salg, det gidder jo de færreste. 

Ja eu kontrollene i år har det blitt fire stk av faktisk ,så det er litt det 😊

Akkurat det å selge Tds er ikke så gøy ,men samtidig ser jeg at å drifte tre stk gamle koster da det stadig er noe .

Og mye gøyere å bruke penger på de andre helt klart 😊

X5en går som daily den dog er den syk og skal på verksted til mandag .

Ja jeg tror at de kjøper denne Tdsen får en knallbra e34 i diesel utgave og de er det få av .

Stortsett hauger som går rundt og håper neste mann vet å passe på den 🙏😊

Hehe ja er sant det ,men liker å ha alt mitt på det rene her .

Bare sånn jeg er ,😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag !

Da har jeg brukt store deler av dagen på div klargjøring av Tds .😊

Vi starter aller først med dette :

64B48F4B-79FE-4798-B974-C5E49839373B.thumb.jpeg.fbc11bfb7011704d4d6ef7c1325ebdd1.jpeg

Dette skulle altså inni kanaler .

Og satte igang :

8AF1DAEE-4430-4FAD-9D77-C0640ACA3105.thumb.jpeg.17d31d2445b1b36d5d35d67a312055f3.jpeg

Det dynkes inn overalt :

23EF4154-A2BA-4F95-873C-9751000E8653.thumb.jpeg.a598e8114ae7e135e31cf68cd6de2059.jpeg

Og etterhvert begynner det å trekke seg :

F04ACBBF-600C-41D9-A3D0-A1069EB1EDAF.thumb.jpeg.ee272e5436d7b3882677d8c65c1d1523.jpeg

Det fantastiske og positive her var når de kuttet ut råttent stål .

Da så vi innover resten av kanalene fremover og det ligger masse tyntflytende og ikke rust .

Igjen har man for å fylle opp i ny og ne .😊😊

Fikk inspisert der det var sveist innvendig nå med lykt og speil og her var det nå tildekket med beskyttelse .

Så klargjøring innvendig .

Etter sveis ,puss og sparkel samt lakk blir det ekstremt skittent og støvete .

Det fikk jeg gjort noe med og .

Masse støvsuging og vask gav naturligvis resultater .

Nå er den komplett renset og behandlet innvendig :

CED6550A-973D-4637-9A99-2158A002063E.thumb.jpeg.2ce4a05528dcc59304641cc5e5c0c494.jpeg

Ser jo mye penere ut nå .

Et par til :

8F6F61C7-31FE-45C8-AE5F-258DEE17165D.thumb.jpeg.1d12d8da9226fecd90e89d788a9c7202.jpeg

 

56482AE8-3C1B-43E8-B085-90AF6E2E6016.thumb.jpeg.d35f286fe1b89c49478e58998b94dad5.jpeg
 

Bak :

5AC27156-3795-4085-95F3-2F0DE7FF5C77.thumb.jpeg.32d1adb785839b893306e6ed91ec657e.jpeg

Gir en god følelse når alt er helt og komplett nå :

89E18ADB-4402-4A74-BBC9-271387D0D8A6.thumb.jpeg.ecd61e8c88eb5d00a5cc455cbe8ec072.jpeg

Verste er at denne nå er karroserimessig bedre enn min grønne .

Her finnes det ikke et snev av rustne hjulbuer ,framskjermer osv ,samt lister og div er enten helt eller nytt .😊

Ikke minst så er den nå helt tørr og fin innvendig .

Alt er tømt innvendig nå for eiendeler og stadig flere spor slettes fra oss nå som eiere her ..😢😢😢😢.

Men sånn er det av og til .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 tdsa.Div klargjøring .Pics /upd

Ser veldig bra ut nå den her. Dere har gjort masse arbeid for å få denne tilbake på veien og samme med e30^n som fikk nytt liv. Regne Wheeler dealers hehe. Blir nok også greit å få en bil mindre på tunet og brukt litt kroner på den andre grønne etterhvert.

Mangler det deksel ved girvelgeren? . Hadde det problemet på en BMW jeg hadde tidligere. Irriterte meg over det men gjorde aldri noe med det.🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra jobb du legger ned i denne, også nå til slutt. Fantastisk å se at d ubytter olje og filter på kassa og fyller opp kanaler med tynt flytende, Ikke mange selgere som gjør dette siste ekstra før bilen skal selges.

Her får ny eier en bil som har fått eksemplarisk pleie helt frem til salg.

Synd å se denne gå, men kansje vi er heldige og ny eier lager en tråd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, M-jakob skrev:

Ser veldig bra ut nå den her. Dere har gjort masse arbeid for å få denne tilbake på veien og samme med e30^n som fikk nytt liv. Regne Wheeler dealers hehe. Blir nok også greit å få en bil mindre på tunet og brukt litt kroner på den andre grønne etterhvert.

Mangler det deksel ved girvelgeren? . Hadde det problemet på en BMW jeg hadde tidligere. Irriterte meg over det men gjorde aldri noe med det.🤣

Mange takk for hyggelige ord ❤️
Ja det har blitt en bra bil dette ,ikke minst e30en den tenker jeg på ofte og kan til tider angre på den ble solgt 😅.

Det stemmer at det mangler og som du sier har ikke gjort noe med det .

Ja er jo en av grunnene til den skal selges at jeg kan vie mer midler og tid på den grønne .

13 timer siden, Mortenej skrev:

Veldig bra jobb du legger ned i denne, også nå til slutt. Fantastisk å se at d ubytter olje og filter på kassa og fyller opp kanaler med tynt flytende, Ikke mange selgere som gjør dette siste ekstra før bilen skal selges.

Her får ny eier en bil som har fått eksemplarisk pleie helt frem til salg.

Synd å se denne gå, men kansje vi er heldige og ny eier lager en tråd her.

Mange takk .

Nei er nok de som bare hadde solgt ,men liker å ha mitt på det rene når jeg selger og til nå har jeg aldri hatt noe kødd heller med noen .😊

Ja er synd ,men sånn må det bli og har jo nok av biler her fremdeles .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pheeew.. 90 sider lest på et par kvelder her. Utrolig imponert over ståpå viljen din. Men ble faktisk smådeppet når jeg forstod at den skulle selges nå når jeg kom til de siste sidene.

Gitt meg masse inspirasjon til fiks på min egen e34. Skinn til dørsider, flytte taklukedrenering, og ikke minst dette med linolje. 

Lurer litt på hva slags klarlakk du bruker over multona fargen (2k eller 1k)  Våtsliper du noe før klarlakk også, eller bare etter? 

 

Et lite spørsmål til, hvordan kunne de relativt nye kanalene bli kjeks etter bare 3 år, til tross for at de var dynket i olje på innsiden og lakkert på utsiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Morbus skrev:

Pheeew.. 90 sider lest på et par kvelder her. Utrolig imponert over ståpå viljen din. Men ble faktisk smådeppet når jeg forstod at den skulle selges nå når jeg kom til de siste sidene.

Gitt meg masse inspirasjon til fiks på min egen e34. Skinn til dørsider, flytte taklukedrenering, og ikke minst dette med linolje. 

Lurer litt på hva slags klarlakk du bruker over multona fargen (2k eller 1k)  Våtsliper du noe før klarlakk også, eller bare etter? 

 

Et lite spørsmål til, hvordan kunne de relativt nye kanalene bli kjeks etter bare 3 år, til tross for at de var dynket i olje på innsiden og lakkert på utsiden? 

Oi ..lest alt sammen ja gøy å lese .😊

Godt å høre jeg har vært til inspirasjon her da det har vært en lang vei å gå dette .

Her har jeg brukt både 1 og to komp ettersom hva jeg hadde på hyllen .

Og våtslipte ikke noe før jeg lå på klarlakk ,men her er det mye prøving og feiling før man treffer noenlunde .

Det som ser bra ut med en gang ,kan se ut som en  dass dagen etter og motsatt 😊

Angående kanalene bak så ble det kun sveist inn et stykke for tre årsiden (En liten lapp ).Og her var det selvsagt helt ,men var området rundt som var litt dårlig .

Så har vel og kontrollør bestemt seg for å være ekstra brutal da det var hakkemerker etter hammer langs hele kanal .

Uansett så er det nå fikset med ny kanal og er som det skal være heldigvis .

Resten innvendig i kanal var som tidligere nevnt veldig bra.

Ja å selge denne er ikke gøy ,men har så mye andre biler så noe må vike 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang lakk, da skal jeg prøve meg litt frem. Kjøpte et lass med multona bokser.

Først kjøpe jeg Biltema sin 2k båtlakk i offwhite (bilen min er Alpinweiss 2) men slet med å få lakken til å flyte ut med sprøyta jeg hadde, så mesteparten ble slipt helt ned, deretter rullet jeg et tykt lag for å så slipe det plant, og så polere opp. Ble bedre men ikke helt 100. Panseret brukte jeg sprayboks på og det ble mye bedre, tenkte derfor å prøve sprayboks på resten. Men dette er 1k, og da trengs klarlakk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somsagt prøv deg frem ,er ikke noe enkel oppgave ,ikke minst man må ikke forvente lakkeringsverksted finnish😊😊,men kan bli et greit resultat med noe tålmodighet .

Hvitfarge skal jo være en fin farge og skygge ut .

Ps ,ikke bland Biltema produkter med feks andre spraybokser da det lett koker og lager trøbbel noe som har vært min erfaring .

Ps lag tråd om prosjektet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...