Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig kjedelig! Men godt det ikke var værre og at nevedyktige e34 eiere som dere fikser denne opp på no-time 😀

Da lærte også hun en lekse med dette å ferdes i trafikken: ser man en rullemalt østeuropeisk bil, så holder man en kilometer avstand 😂 Det samme gjelder for øvrig Toyota Yaris og Ford Fiesta av en eller annen grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Evopower skrev:

Veldig kjedelig! Men godt det ikke var værre og at nevedyktige e34 eiere som dere fikser denne opp på no-time 😀

Da lærte også hun en lekse med dette å ferdes i trafikken: ser man en rullemalt østeuropeisk bil, så holder man en kilometer avstand 😂 Det samme gjelder for øvrig Toyota Yaris og Ford Fiesta av en eller annen grunn....

Joda kjipt er det ,men skal ikke ta lange halutten å få dette bra igjen tenker jeg.

Hun skal uansett ha annen frontfanger på som m5 ,hartge eller lignende samt plastskjørt ala m5 på nå .

Så enn får kalle det et ekstra påskudd på å få tatt den skikkelig .😀.

Så absolutt ,enkelte ting lærer man .

Men hun får virkelig testet seg nå i trafikken med 535 med manuell,glatt som fy og div bakkestarter på glatta.

Og ser ut som hun takler det greit så langt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

m5 ,hartge eller lignende 

🤔 Hartge sier du.... nå er jeg spent! Trodde ikke det var hyllevare.
 

blir spennende og se hva front dere finner men personlig så må det på Mtech front på. M5 fanger er til M5 👹 om du kommer over Hartge eller lignende ( acs osv ) så er det også meget bøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, liffi skrev:

🤔 Hartge sier du.... nå er jeg spent! Trodde ikke det var hyllevare.
 

blir spennende og se hva front dere finner men personlig så må det på Mtech front på. M5 fanger er til M5 👹 om du kommer over Hartge eller lignende ( acs osv ) så er det også meget bøst. 

Hehe var bare et eksempel ,men blir nok m tech tenker jeg.

Er lettest å finne det .

Men finner man noe spesielt en gang ,så får hun trå til .😀

Og enig i det med m5  uten tvil 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke kjekt slik. 

Heldigvis er denne hos nevenyttige kjennere, så dette fikser dere. Enkle deler å skru av, så ikke vanskelig når du kan få på nytt :)bare så kjipt med ekstra arbeidet slikt medfører. Hva med felgen, nok å få av bengalakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2019 den 0.11, Mortenej skrev:

Huff, ikke kjekt slik. 

Heldigvis er denne hos nevenyttige kjennere, så dette fikser dere. Enkle deler å skru av, så ikke vanskelig når du kan få på nytt :)bare så kjipt med ekstra arbeidet slikt medfører. Hva med felgen, nok å få av bengalakken?

Huff sent svar her ,men ja kjedelig .😢

Men lett å fikse heldigvis og montere sammen .

Lakken var rett og slett et styr å få av men gikk av tilslutt med malingsfjerner og neglelakkfjerner .34B61FFC-235D-42CF-9C1E-286F88FD2528.thumb.jpeg.1b8b34e3b23bf2fae6def00c38aa68c3.jpeg
 

Ja ble en finger med i spillet her på bildet men .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er det vel på tide med en 2020 oppdatering her .

Det nærmer seg voldsomt henting av Tds og Mini gleder seg voldsomt ,ja jeg og 😀

Er noe helt eget med denne for oss i huset.

Var liksom den som satte min biltålmodighet på prøve.

For her var jo jobben sin som dere husker .😀

Sesongen i fjor fikk jo en litt lei avslutning ,men den sorgen er over og vi ser frem til nye tider .

Nå har ikke bil vært startet siden 5 november og må jo si jeg er spent ,ikke minst på om girkasse fremdeles funker .😳😳.

Men planen er klar når bil er hjemme.

Da skal den få full service og noe er kommet fra Koed:

CA21DCCA-FA51-4A68-8517-6C89EE397467.thumb.jpeg.825ccef29b9e93a4b68db4d7d33578d2.jpeg

Div filter og glødeplugger .

En annen ting som skal gjøres ,er å bytte olje og filter på kasse igjen.

Bilen er snaut gått 10000 etter forrige skift ,men denne kassen skal få førsteklasses service i all fremtid .

Og en 20 åring må jo ha litt musikk ,så idag var jeg og henne på 535 tur .

Hun ville ha en basskasse og forsterker og det ble det:

E9F71B5C-10BA-4104-B0D9-D27D010EFB7B.thumb.jpeg.f1444b659e94c808fea23c72464ce32b.jpeg

Nå er det over 20 årsiden sist jeg drev med dette ,men det skal bli gøy å innstalere dette .😀.

Ellers foruten service ,så skal den strekkes i lakk og få fikset forskjerm og andre småting .

Blir ikke noe lakkering i år pga at hun i år vil kjøre og kose seg ,ikke minst gjøre andre ting en ungdom har lyst til ,noe jeg støtter henne fullt i .😀

Noe som man få gjort i år er å få godkjent med senk og.

Det nærmer seg Tds tid igjen .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig tid på året dette. Vinterlagrede biler planlegges ut fra dvale.

Herlig at du har et fått med deg jentungen på et prosjekt her. Flott når far og datter kan finne felles innteresser slik.

Kos dere med denne :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2020 den 20.19, Bimmerlorris skrev:

Er ikke dette en herlig tid på året ? Tiden da vinterlagrede biler skal på "kuslipp" 😂👍 Dette blir fint Jan og Julie 🥳 Kos dere masse 👍

Jo veldig herlig og morro å få de ut i det fri 😃.

Takk det skal vi .😍

1 time siden, Mortenej skrev:

Nydelig tid på året dette. Vinterlagrede biler planlegges ut fra dvale.

Herlig at du har et fått med deg jentungen på et prosjekt her. Flott når far og datter kan finne felles innteresser slik.

Kos dere med denne :)  

Enig ,en nydelig tid .😃

Ja det var henne som ville ha e34 Tds og jeg måtte jo gi etter .

Vi koser stortsett sammen hele tiden ,selv om det går en kule varm om avgjørelser .😅.

Det skal vi .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er bilen ut fra lagring igjen .

Som jeg nevnte i min tråd så ble den hentet og denne luringen overrasker meg .

To glødeomgamger og den starter jo tvert .

På vei nedover stoppet jeg for å høre om der var noen problemer ,men null og melde .

Girer som den skal og oppfører seg .😀

Jeg er igrunn misunnelig på denne pga den er automat og diesel .

To ting som er forhatt av enkelte ,but i love it

Her fra en tur igår :

680C2AA2-F5B6-4CFA-8C45-7D9DAD02A8AA.thumb.jpeg.f6ba5744001897da1bc50307f9b60d28.jpeg
 

Nå skal hun bytte servicedeler på den ,ellers bruke den og holde den vedlike.

Og hun er nøye ,for inni er den plettfri nå .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk morro å lese igjennom denne tråden fra start til nå! Denne bilen har virkelig blitt fin. Nydelig farge, ligner veldig på den jeg har på min 540. Morro! Her skal det følges med. 😁 Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...