Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Marcus skrev:

Fantastisk morro å lese igjennom denne tråden fra start til nå! Denne bilen har virkelig blitt fin. Nydelig farge, ligner veldig på den jeg har på min 540. Morro! Her skal det følges med. 😁 Stå på.

Gøy du har tatt deg til å lese tråden😀.

Ja det har vært litt av en jobb dette men endte godt tilslutt .

Fargen er pen den men krever mye vedlikehold for glansen i den .

Gøy du følger og oppdateres på løpende bånd.😀

7 timer siden, Thundercoil skrev:

Håper hun får en fin sesong med problemfritt bilhold. 😊 

Ja satser på det .😀

Den gikk smertefritt ifjor og håper på det samme i år.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog ingen bilder men idag har jeg koplet opp forsterker og sub i bil .

Fikk lagt opp tingene skikkelig og skjult .

Sjokket er jo at jeg finner original forsterker baki og 12volt uttak i denne .😀

Men rørte ikke original forsterker ,den står der komplett med kabler og alt som finnes helt frem .

Men Kicker 12 toms og en liten forsterker til å drive denne ,gjorde at det ble bra lyd.

De originale høyttalerene spiller fint med spillerens forsterker.

Men hva som skjedde ,må gudene vite men måtte flytte litt på instrumentpanel og ved oppstart kom airbaglampe.😳

Batteri hadde vært av lenge så spørs nok om det ikke var en forstyrrelse ute og gikk,men skal få lånt apparat til å få slettet dette imorgen ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da må man skrifte litt her og .

Bil har vært ute nå i 14 dager så igår ble første vask tatt.

Ble blank og fin nå:

912A6B5E-A4CE-4C72-9A56-92E23528FEA0.thumb.jpeg.0801c683e2739e1dd45106fe794c4ca1.jpeg
 

6E76276A-C832-4255-935A-A809080C5E50.thumb.jpeg.e0ac8e42b2eec7158ae0e50718c29f87.jpeg

Men så har det skjedd noe som jeg har fryktet kom til å skje med denne perlen.

Mini klager over noe tungstartet bil spesielt ved varm bil.

Hun kom kjørende istad og jeg kjente eim av diesel ..

Ba henne få opp panser og joda ,der ser jeg lekkasje ved pumpe .Fa.. i H.....e.

Kjenner at dette er langt utenforbi mitt område og står litt rådvill her nå.

Virker som diesel kommer fra et lokk/ deksel.

Denne skulle jo være ny og overhalt for en stund siden .

Den ser jo strøken ut overalt ,så vet av pokker hva vi skal gjøre nå.

Dette SKAL fikses og særs kjapt ,så hadde håpet på at det var en bagatell som jeg kunne gjøre selv .

Det positive her ,er jo at hun jobber på Opel og Omega 2,5 har jo denne motoren .

Så det beste var om en kollega kunne hjulpet henne .

Men kom gjerne med innspill og tips på hvor det er standard de lekker.

Og før dere nevner dieseltråden ,ja den vet jeg om ,men skal jeg lese 2000 sider om tips der ,kommer jeg aldri i mål (Ikke negativt),så kom gjerne med noe info her .

Skal Google og lese litt selv og nå 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, TRF skrev:

Du må først identifisere eksakt hvor det lekker fra (gjerne med et bilde) så skal jeg gi noen tips utifra det. 

Takk TRF ,håpte du svarte og skal se på alt imorgen .

Du skal få bilder da og veldig glad for hjelp.

Ser hvertfall det har dryppet ned på motorfestet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Kjedelig med lekasje Jan. Men dette får dere fikset. Kjenner deg godt nok no til at du ikke gir deg.

Ja ikke bra dette ,men dette skal vi ha iorden og det særs fort .

Angående selvskruing på denne ,så må jeg først få lokalisert hvor lekkasje kommer fra ,så får jeg se om dette er noe jeg kan gjøre selv ,hvis ikke må hun sette bil bort ,for dette er mer avansert for en amatør 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lekkasje funnet mener jeg.😀

En oppstart igår så ser man tydelig hvor diesel kommer ut og det kommer fra lokket oppå pumpen .

Det lokket med fire skruer:

7486DE20-2F2A-44F1-A105-AF4B7FA55ED0.thumb.jpeg.40a4c9160804a792c47e3018263d9aaa.jpeg

Det siver ut mellom lokk og selve pumpe.

F617A87A-4256-4ECB-B103-17B1D54DAB39.thumb.jpeg.72bd8613207e158afd152da6de7e2ef8.jpeg

Så spm her er ,er dette en lett fiks eller hva er det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa består av "pumpehus" "regulator" og et tja, "toppdeksel". Sistnevnte er det øverste lokket. Dette lokket deler 1 skrue (nederst venstre på bildet) med "regulatoren".

Du kan, uten problemer, ta av "toppdekselet" og bytte pakning. Dette påvirker ingenting, annet enn den ene skrua, men så så lenge de tre andre er strammer og fine (på regulatoren altså) går dette helt fint.

Du skal ha pakningssett til ei "0460" elektrisk pumpe / "vp37" pumpe. Dette får du hos din lokale leverandør av diesel greier, evt "dieselgrossisten". Jeg tror desverre ikke jeg har flere på lager da det er noen år siden sist vi dreiv med disse.

 

NB! Gjør det klinisk reint i hele området før du åpner. Gjerne med steamer eller som et minimum en god vask med motorrens/bremserens etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TRF skrev:

Pumpa består av "pumpehus" "regulator" og et tja, "toppdeksel". Sistnevnte er det øverste lokket. Dette lokket deler 1 skrue (nederst venstre på bildet) med "regulatoren".

Du kan, uten problemer, ta av "toppdekselet" og bytte pakning. Dette påvirker ingenting, annet enn den ene skrua, men så så lenge de tre andre er strammer og fine (på regulatoren altså) går dette helt fint.

Du skal ha pakningssett til ei "0460" elektrisk pumpe / "vp37" pumpe. Dette får du hos din lokale leverandør av diesel greier, evt "dieselgrossisten". Jeg tror desverre ikke jeg har flere på lager da det er noen år siden sist vi dreiv med disse.

 

NB! Gjør det klinisk reint i hele området før du åpner. Gjerne med steamer eller som et minimum en god vask med motorrens/bremserens etc.

Der kom svaret fra han jeg ønsket 😀

Ok med andre ord ,så er dette noe jeg kan gjøre selv ?i såfall en lettelse .

Men er der en skrue som går i stykker ved demontering ,når du skriver så lenge tre er fine ?Må bare spørre sånn at jeg vet liksom.

Da får man se om kan få skaffet pakninger ,med mindre ikke Mini kan skaffe selv på Opel ,da Omega hadde lik motor i dieselutgaven .

Ps finner du et pakningsett sånn plutselig ,så bare si ifra .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regulatoren må ikke flyttes (i det hele tatt - 1/10mm er mye). Det er det jeg mener ang skruer. Og de vil antagelig ikke kunne skaffe deg dette fra Opel sitt system, dette er interne Bosch greier som produsentene selv ikke hadde lov å styre med. Jeg mente det når jeg sa du må skaffe det fra et "dieselverksted" eller tilsvarende.

 

Nei, dette gjør du fint selv hjemme :)Ihht det jeg skrev over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, TRF skrev:

Regulatoren må ikke flyttes (i det hele tatt - 1/10mm er mye). Det er det jeg mener ang skruer. Og de vil antagelig ikke kunne skaffe deg dette fra Opel sitt system, dette er interne Bosch greier som produsentene selv ikke hadde lov å styre med. Jeg mente det når jeg sa du må skaffe det fra et "dieselverksted" eller tilsvarende.

 

Nei, dette gjør du fint selv hjemme :)Ihht det jeg skrev over.

Takk og lurer jeg på noe så tar jeg kontakt .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså sånn for ordens skyld og teskjemetoden:

93962931-C1CC-4536-A0F6-C12275C4B58D.jpeg.df3baed2e638f824a34e6f85852d4602.jpeg
 

De blå merket pilene det er de jeg skal ha av x4 for det lekker rundt rødt markert.Og de skruene er vel bare å poppe opp uten å gjøre tabber.

Er vel den med ledning jeg skal holde meg langt unna .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ja" til blå skruer.

De gule holder bare den boksen på der, prøver du å rive i den er det som å forsøke å dra pinnene ut av kretskortet, Den "lar seg ikke" ta av.

Les innlegget mitt igjen, mens du ser på pumpa, så får du svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...