Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Da er pakninger til pumpe på vei og må vel få fikset dette meget snart .

Veldig tungstartet nå gitt😩😩.

Men så over til noe helt annet .

Er Bridgestone dekk satans svar på dekk?

Her er greia.

Vi har vært plaget med en grusom risting på hele bilen i gitte hastigheter .

Sjekket absolutt alt på hele bilen og ikke funnet noe som helst galt.

Jeg tenkte om det kunne være at bil var så pinnestiv etter montering av coils og var bare frustrert over hele bilfilla.

Igår ble nye dekk montert og absolutt all risting i visse hastigheter forsvant og ikke en ulyd.

En fryd å kjøre .

Når jeg tenker meg om så hadde jeg Bridgestone på min e34 og hele bilen var grusom og kjøre.

En ting er sikkert at dette merke ligger ikke for oss og våre biler .

Ellers har jeg nå måtte bruke bil litt ,rett og slett blåse ut av den .

Hun kjører forsiktig og høyt turtall er fraværende på denne ,så far har nå fått banket denne skikkelig opp nå noen timer og nå er det mer fjutt i den.

Var litt mer sånn som ei blokkfløyte som var blokkert med en bomullsdott😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle var de Bridgestone dekka? Jeg har vel vært borti at enkelte dekk blir litt urunde når de blir eldre, særlig om de står en stund. Jeg hadde noen 6 år gamle Michelin på min E39 for mange herrens år siden, det var godt med spor så jeg ville kjøre på dem. Men de var helt håpløse å kjøre på husker jeg, rista som bare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hvor gamle var de Bridgestone dekka? Jeg har vel vært borti at enkelte dekk blir litt urunde når de blir eldre, særlig om de står en stund. Jeg hadde noen 6 år gamle Michelin på min E39 for mange herrens år siden, det var godt med spor så jeg ville kjøre på dem. Men de var helt håpløse å kjøre på husker jeg, rista som bare det. 

Dekkene var maks tre år og som nye Fredrik .

Vi trodde seriøst der var noe galt med drivverket og for den vibrerte under bil/ mellomaksel ,men må ha vært forplanting .

Jeg har jo kjørt dekk som er veldig gamle og aldri opplevd maken .

Ja du har jo TRX dekkene mine som du selv har prøvd og de er gamle ,men nydelige å kjøre på .

11 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ligger forklaring i navnet; brustein 🤣👍 

Yes😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk testet med andre dekk, før du begynte å feilsøke andre plasser. Så får vi ta med oss noen erfaringer med ulike dekktyper. om det er merket eller andre årsaker til at de rister er jo ikke godt å si.

 

Flott med nye pakninger til pumpa. håper går greit å fikse denne, fortjener å bli 100 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er pakninger kommet og skal igang nå snart .

Men dette tør jeg ikke selv tror jeg så må la andre gjøre dette .

Og ellers med Tds i gården?

Jo vil si det er perfekt 😀

Faktisk deilig .

Elsker den bilen da den har ei perfekt automatkasse og går bestandig .

Er liksom ikke noe med den ,den bare starter og tar avgårde .

Noe fartsbil original er den ikke ,men straff den godt ,så er det ikke vanskelig å få fart på den.😀

Nei denne liker vi her skjønner dere.

Og måtte plutselig på fest her i helga og Mini fyrte opp Gamle Olga 😀

Man liker dette klassiske greiene her fra 1992:

A85B3478-F7F2-4D0E-98AE-DE783D61A4AD.thumb.jpeg.27ebb226c9033740f6cf00c37aa3d999.jpeg

Er jo klart at for far i huset som sitter på siden og hører på Hardstyle slå som en knyttneve i ryggen av subwoofer,der er jeg ikke lengre men vekker minner.

Godt de ungdommen koser seg .

Takk for turen Mini:

9984A292-1281-42CC-9679-A6D3F3FD45D5.thumb.jpeg.99287f5727feb9c597ca7f52c2dc99d9.jpeg

Godt hun har fått inn hvilken bil som gjelder .

Grønn gammel Bmw 😀👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleie av Tds .

Vel idag måtte selveste råskinnet i bilparken få seg en skikkelig vask og shine.

Full av pollen og generelt smuss ,gjorde at far selv tilbød seg å få frem litt vakker farge igjen .

Surfex rundt forbi og corrosol på felg:

F78FAE41-4D49-4C87-B655-EF13CAC8C432.thumb.jpeg.4d857a8f5827791ea2150e98341e733a.jpeg

Etterhvert var man igang :

1B0440A6-F4BF-444A-8F1F-8347F290E08E.thumb.jpeg.514e920f6e8f8aceb9f8eb2d8455f5ab.jpeg

Felg blir igjen rene:

32ADA6D1-9485-469A-8080-E1A1D02A66FC.thumb.jpeg.6805484928515ac074267cfda3dba8ab.jpeg

Bil ble ren og behandlet med Sonax sin QD og igjen blank .

Ferdigbilder :

61FBE00E-9011-4755-907C-FD62EC67A0B7.thumb.jpeg.5f61f1a11c3f713db329680ecf6c5226.jpeg

Bakenden til gamle Olga :

388BFB25-AF64-4511-8F08-39A57C92EC6F.thumb.jpeg.56becf9105ebd7cd5669928937334b08.jpeg

Dette :

C9439D9D-CAF6-4C9B-AAA5-045C8994CFA5.thumb.jpeg.18967eec6cc1e37d932554ce9917e169.jpeg

Mor og sønn eller stor og liten grønn:

D2D71F91-4E04-41D7-9679-DA3CEC6ECD7A.thumb.jpeg.571e1066a410f796afd16753416b9240.jpeg

Og så litt nærmere på bakkeklaringen på denne og der er ikke mer enn det må være :

E9E5891C-E9AA-4159-94DF-B13DDBDB7863.thumb.jpeg.f92de5432d6234ef387ddf8e8f6cc8f2.jpeg
 

Heldigvis har hun lært å være særs forsiktig og bil er like hel under som en original e34 😀.

Tror hun ble fornøyd nå .

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mini er demotivert ...

Vel før eller senere kommer enn jo inn i en sånn bane ,der man mister litt gnist .

Hun er jo en ung dame som liker å finne på ting ,noe jeg skjønner .

Da går det og litt utover Tds .

Med dieslelaekkasje som ikke er blitt gjort noe med samt div småting ,begynte hun å så mørkt på bilen ,noe som er trist mtp alt arbeidet.

Da våkner far i huset opp og etter en litt streng pekefinger ,så skal skuta til de grader opp og gå igjen og aksjon starter til onsdag .😀😀

Ikke pokker om jeg ser denne skal sakte synke i sjøen ,så nå skal det skrues .

Ny olje på motor og alt av filter.

Nytt pakningsett er kjøpt til pumpe og har en bekjent som skal ta en sjekkk for meg på dette og se hva som må byttes .

Verste fall må pumpe ut og greit da må den det ,men da blir det verksted .

Så nei en service nå og den er oppe igjen for fullt .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at motivasjonen stiger og synker når man steller med bil må hun nok bare lære seg først som sist, sånn har iallfall jeg hatt det i mange år. Iallfall når man har eid samme bilen i snart 10 år slik jeg har. Noen ganger er det ett ork å gjøre selv de minste ting som vask, mens andre ganger så kjenner jeg det er skikkelig stas. Ho jobber jo med bil til daglig også så da blir man jo også litt "mett" av bil og skruing.

Godt at du tar grep og gjør det som treng. Hadde flere fedre stått på og hatt interessen slik som deg så hadde mange gamle BMW blitt reddet fra delebil døde 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, sveigis said:

Vel før eller senere kommer enn jo inn i en sånn bane ,der man mister litt gnist .

Hun er jo en ung dame som liker å finne på ting ,noe jeg skjønner .

Dette her skjer hos alle uansett alder. Til tider så vil vi miste gnist og motivasjon, kanskje kommer et annet prosjekt forbi som er mer spennende. Da er det ofte ikke så dumt å bruke litt tid på det "nye".  

Veldig bra at du tar litt tak å viser at ting går framover selv om det kan virke "tungt"

Mitt tips som jeg ofter følger selv er å ta noen enkle oppgaver først, for å få noen "wins" og punkter unna sjekklisten. Da kommer ofte (ikke altid) motivasjonen for de større oppgavene. ( Og da snakker jeg virkelig enkle ting, på nivå med lyspære bytte ;-D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det at motivasjonen stiger og synker når man steller med bil må hun nok bare lære seg først som sist, sånn har iallfall jeg hatt det i mange år. Iallfall når man har eid samme bilen i snart 10 år slik jeg har. Noen ganger er det ett ork å gjøre selv de minste ting som vask, mens andre ganger så kjenner jeg det er skikkelig stas. Ho jobber jo med bil til daglig også så da blir man jo også litt "mett" av bil og skruing.

Godt at du tar grep og gjør det som treng. Hadde flere fedre stått på og hatt interessen slik som deg så hadde mange gamle BMW blitt reddet fra delebil døde 😀

 

Det er så sant og alt i livet går jo i bølgedaler inkludert bil.😀

Men som du nevner ,så jobber hun med bil hver dag og ikke minst så setter hun nok høyere krav til bil enn hun klarer ,og da kan miste gnist .

Har jo samme selv ,bare det å peile olje kan være et ork av og til men plutselig er alt gøy .😀

Ja jeg gjør alt for å booste henne opp og vi tar små steg .

Er jo bare småpiss egentlig så går greit .

For å si det enkelt Fredrik ,hadde jeg bodd på barndomshjemmet ,skulle jeg reddet mange flere Bmwer ,men plass og null garasje gjør ting komplisert .😀

Motivasjon er viktig så prøver .👍

 

38 minutter siden, fxslin skrev:

Dette her skjer hos alle uansett alder. Til tider så vil vi miste gnist og motivasjon, kanskje kommer et annet prosjekt forbi som er mer spennende. Da er det ofte ikke så dumt å bruke litt tid på det "nye".  

Veldig bra at du tar litt tak å viser at ting går framover selv om det kan virke "tungt"

Mitt tips som jeg ofter følger selv er å ta noen enkle oppgaver først, for å få noen "wins" og punkter unna sjekklisten. Da kommer ofte (ikke altid) motivasjonen for de større oppgavene. ( Og da snakker jeg virkelig enkle ting, på nivå med lyspære bytte ;-D )

Er akkurat det det gjør .

Av og til er alt supergøy ,andre ganger dass.

Heldigvis så er det meste bare kosejobb på denne hvertfall for min del .

Ja jeg skal begynne på den og når en ting er iorden ,så går nok motivasjon opp tenker jeg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...