Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, NilsP skrev:

Bra jobba, litt av et prosjekt 🤗
Kan krysse av på ny ekspert kunnskap 😇

Jo takker så mye NilsP.

Ja det ble en omfattende jobb men verdt alt sammen og mer til .

hehe det var det?😀

Helt ærlig så tror jeg at jeg lett skulle demontert og pakket om pumpe nå alene .

Ikke minst , man sparer penger på det ,for dette er ikke gratis nei å sende sånt avgårde .☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den hentet og hjemme igjen :

89563F28-DB5F-4CCA-8696-67E06FA4EA25.thumb.jpeg.5cabf62d76dfe311a2ad3014402370c3.jpeg

Men skal oppdatere litt her etter og ha landet etter gårsdagens jobb.

Der jeg skulle hente bil idag ,har det vært veldig kaldt inatt ,og var jo spent på om den var like lett å dra igang idag som igår .

Fruen kjørte meg opp og jeg sa klart ifra at ikke kjør en meter ,før jeg med sikkerhet får fyrt den .

Tenning på ,gløde så prøve og vips fyrte den .😀

De går noe hardt ja ved kulde oppstart ,men tøft synes jeg .

Så bar det nedover nærmere fire mil og ut på E18 .

Nå var det liksom helt nydelig å kjøre den i 110 .

Trengte liksom ikke å mate med pedal ,den flyter avgårde og det aller beste ,nå kan jeg kjøre forbi biler og kjenne der skjer noe 😀.

Ved hjemkomst måtte jeg sjekke og helt tørt overalt ved pumpe:

24F855A0-A807-4908-9244-5808F8E8CBE9.thumb.jpeg.cda87791043f96e279e843da726b6ca9.jpeg

Og ved dyser kun litt rester etter lufting:

19849C51-CC0F-42D9-800D-B6B7FE204F13.thumb.jpeg.91e3f3b070502915727b0153f1cdaf34.jpeg

Nå var det så gøy å kjøre den at jeg måtte ut noen mil ,så måtte ha litt påfyll:

25EC4932-8215-40CE-92C1-E1A84EC0CE58.thumb.jpeg.ebb55be1411a24523df0e81cf810ed9d.jpeg

Ca totalt 11 mil nå idag og nå får man se hva helga bringer ,men kunne tenke meg til en tur til Telemark på søndag på tur med den .

For er det noe den nå er laget for så er det langtur .😀

Men først vil jeg se hvordan den er med mer kjøring her nede ,men har troa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Nok et prosjekt over kneika, dette ser bra ut 😀 kjempemoro å følge det du gjør, og se eldre bmw brukes er kjekt i seg selv. 

E34 tds har grom gange så tipper den er fin å fyre opp ja. Da er det bare å nyte 😀👍

Ja nå knekte vi koden på denne og heldigvis 😀

Mange takk Evopower og gøy du er med .

Ja hos meg blir det brukt hele tiden og igjen ,det er min kjepphest at det må brukes .

Lyden i de er tøff og mandig til tusen ,noe som fascinerer meg er at de er så turtallsvillige.

Og når man drar de opp mot det røde ,hører man at de er hissige .😀

Eneste er når de er kalde ,da er de dorske å dra igang ,vet ikke om det er automaten som gjør det eller hva det er for noe,men bare de første minuttene ,uansett ikke noe å bry seg om .👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at den endelig er oppe å går. Gratulere :) Må være fantastisk å ha pumpe i orden å endelig kjenne hvordan denne skal være.

Viktig å ha maskinist i orden, spesielt på TDS før en går videre å fikser resten. Mye som står på tapetet fremover, eller er det tut og kjør nå?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Herlig at den endelig er oppe å går. Gratulere :) Må være fantastisk å ha pumpe i orden å endelig kjenne hvordan denne skal være.

Viktig å ha maskinist i orden, spesielt på TDS før en går videre å fikser resten. Mye som står på tapetet fremover, eller er det tut og kjør nå?

 

 

En velsignelse helt enkelt og mange takk 😀

Har jo skjønt det at den har gått i to år uten å gå som den skal ,så lekse lært her ,ble en heeelt annen bil .

Nei nå kan jeg vel egentlig velge selv hva jeg vil gjøre fremover med den ,så kan jeg vel i bunn og grunn bare bruke den håper jeg 😀

Den skal selvfølgelig strekkes opp i lakk etterhvert ,men det blir senere ,nå må man ta igjen tapt km Morten og holde den vedlike med vask og spyling fremover .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg bruker å gjøre etter en storjobb , er å ikke montere detaljer som deksler osv , før jeg har kjørt bil noen mil .

Nå har jeg kjørt bil 20 mil siden torsdagskveld og ingenting muffens å se .

Så deksler med nye skruer ble montert :

BBB97B59-B0BD-4977-BFF9-D6E005C63909.thumb.jpeg.9679a27af2c841cee90f4133dc7915f4.jpeg

Møkkete overalt men komplett:

AD876B3A-5A14-47A1-8ED7-B04B530D61B2.thumb.jpeg.76d81575753ef0af7319aedea1c024c7.jpeg

Samtidig måtte jeg og ta en service på stramme mekanismen til reima .

Den hadde hengt seg etter vi hadde ute pumpen , men er iorden nå 😀

Er litt mer orden nå som far kjører den :

72EF6C83-C609-4E78-AD8A-F9E50A9A4490.thumb.jpeg.cc6f4b6dfa584e1ef495b43d80dfe41b.jpeg

Ellers hadde faktisk meg og Fruen den på helgehandel idag ,og som hun sa at nå var jo bilen nydelig å kjøre rundt i kontra med coils 😀

Selvfølgeig kjører man luksus fra 92 der man åpner glassluken 😅:

43FC171F-0A6F-4028-B086-5E89AE5CEB05.thumb.jpeg.b0dc915c5aa9ebe240372c28d5473bd1.jpeg

Er sånn man liker det at det funker :

8EB6BBFF-5ED4-4522-86AD-1742703469C5.thumb.jpeg.8ef93199d63c9688375cfcc562244341.jpeg

Og se her :

22A5D98B-B583-4156-A253-F1D8EF731FB7.thumb.jpeg.54dd4711f833e6c7e615401b2b888fa1.jpeg

Digg!!

Hadde jo planer om langtur imorgen , men ble invitert på middag og drinker med kompis ikveld , og velger det 😀

Godt å legge vekk litt bil og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Jan, viktig å brukes, også til daglig handel, og ikke bare koseturer.

Digger glassluka på disse :) Lurt grep av BMW å kunne åpne denne.

Desverre er min parkert for sessongen, men nyter å lese om andres turer og ikke minst benytte sjansen til litt fiks på min

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Flott Jan, viktig å brukes, også til daglig handel, og ikke bare koseturer.

Digger glassluka på disse :) Lurt grep av BMW å kunne åpne denne.

Desverre er min parkert for sessongen, men nyter å lese om andres turer og ikke minst benytte sjansen til litt fiks på min

 

Ja denne blir brukt som vanlig bil nå og er like god å kjøre som x5en 😊.

Glassluken er tøff ,men denne virket ikke når jeg fikk den ,alt av ledninger var brudd i ,men nå virker alt bak på den inkludert visker ,varme og spyleren .

Ja du har det og like greit ,men trøsten min her er det at den er så godt konservert ,samt denne har hatt altfor mye dautid.😩.

Ser allerede etter bruken nå hvor lett alt går på den.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ble en god fest igår , måtte jeg ha litt luft under vingene .

Og det er nå det er særs viktig med vask og spyling på disse eldre når man bruker de på denne tiden .

Jekkket opp bil for å spyle av dritt i krinkler  og etter det en vask på bilen .

Noe jeg ser at desto mer pleie jeg legger i denne desto blankere er den selv uten polering .

Hvertfall ukens vask er tatt og den er klar for ny runde :

451390F4-95C4-45E2-A206-D472ABE04A58.thumb.jpeg.fe922954ca0bf0db846ea81673c68af7.jpegOg dette:

A7000211-19DA-4FE0-8F77-3D17EDA28FDD.thumb.jpeg.af974217f5743eadea0af9e87a4cc910.jpeg

Er endel småtjafs på karosseriet som jeg må ta og har planer om det til våren .

Men om dette mildværet holder seg fremover , så kan det hende jeg starter på noe av det nå snart .

Smårusr nede ved skjermer kan man ta .

Klarlakk flass ved støtfanger kan man ta , egentlig greit for alt man kan få tatt .😀.

Så vil jeg og skaffe dette rattet her :

82CE226C-050E-4299-9880-6DFFBA5D46A4.thumb.jpeg.3fcc046442c66e51debe0219a1def704.jpeg

Liker det godt og finere enn det som står i nå .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke har vært aktiv på forumet på over et år, har jeg fulgt med på trådene dine i skjul, blir stadig imponert av stå-på vilja di! 😄 Tdsen ser ut til å trives som den er nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zeveren skrev:

Selv om jeg ikke har vært aktiv på forumet på over et år, har jeg fulgt med på trådene dine i skjul, blir stadig imponert av stå-på vilja di! 😄 Tdsen ser ut til å trives som den er nå!

Veldig gøy å lese at du har vært med her ,det liker jeg😀

Skal man få til noe så må man bare gønne på og ikke gi seg .Neida det har til tider vært vanskelig men har endt bra tilslutt.

Tdsen tror jeg og har det bra nå ,den leverer hvertfall som den skal foreløpig .

Er blitt en veldig god bil nå føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette Jan 😃 Så dette blir mer eller mindre brukisen din i vinter ? Kona kjører X5, Mini 116i og du god gammal Tds ? 🥳 Jeg hadde jo min 96-modell Tds som hadde gått ca like langt som din og med nyoverhalt dieselpumpe, tima og tuna hos dieselverksted, men det jeg husker plaga meg med min, var at den var så svak på høygir. Den minste motbake så orket den ikke å holde seg i lockup og måtte ned i gir for å orke noe som helst. Det må ha vært noe galt med motoren tror jeg. Det hører med til historien at han som overtok den, sendte meg et bilde et par uker senere. Bildet av et diiiigert høl i blokka 😂🙈 Han skulle leke seg litt, men det var ikke motoren enig i, så den sendte heller ei råde ut gjennom motoren 🤭 Får håpe motoren din er i bedre stand 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...