Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Du får snart besøk av Statens naturoppsyn, på den parkeringsplassen din kommer det ALDRI til å vokse noe igjen    🤣

Hahaha 😅😅😅

Ja som jeg viste deg en gang ,så gror der ikke ugress bak bilene mine og på parkeringsplassen så er der null gress osv .
Alt er helt dødt der overalt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Fantastisk å lese at den er oppe å går igjen. Herlig med folk som kan faget sitt og setter av tid og reiser et stykke for å bistå.

Unner dere en feilfri høst no, før den vinterlagres.

Ja det var godt å få den iorden og så absolutt er det mega med hjelpsomme folk 😀

Det beste er jo når man ser disse jobbe .

Virker som null problem for de som kan dette ,liksom bare løsne på ting akkurat som ingenting var noe problem .

Ja nå satser vi på et par måneder der ting ikke skal tulle seg veldig til hvertfall 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er det gått noen uker siden vi hadde pumpefiks på bilen .

Og hvordan har den oppført seg på disse ukene ?

Vel ,nå er bilen blitt brukt flittig hver dag hele tiden og ser jo ut til å være iorden hvertfall ifølge eier selv .

Men for ordens skyld måtte jeg ta en sånn fire ukers inspeksjon av den og startet med kjølevæske :

F1F47281-44A9-44FA-B022-4E87D44051FC.thumb.jpeg.08f99dbe3691c737287d73e5bb970b10.jpeg
 

Alt bra der .

Dyser og områdene der helt tørt :

8E27E8BA-3586-48C9-988A-33661AC3A83D.thumb.jpeg.a509d6800920bac34b209f832a67cd05.jpeg
 

Og ikke minst selve vriompeisen:

7B79D49A-B145-4C0B-B9FB-F016A82AF57C.thumb.jpeg.b5ad6f88c98c30980164f883eb57a33d.jpeg

Knusktørr overalt !!😀😀

Takk!

Det generelle her er at den er jo fryktelig mye mer startvillig både kald og varm motor og går fint .

Så status idag på den gamle enka :

CD4C6CEE-CC4F-4E61-85C6-84925EE7BAF9.thumb.jpeg.2964e36ba8e68281ea9713e1ff25f1d6.jpeg
 

Som dere ser så er hun mer framtung enn den lille spretne Malachiten :

58977179-890E-4AA8-9D42-9D2BAAA04A07.thumb.jpeg.4616d0f922a0784e20f9416824092b0e.jpeg
 

Hvertfall så har bil nå gått i to sesonger og bortsett fra pumpelekkasje ,har dette vært en formidabel førstegangsbil på alle måter ,noe jeg aldri hadde forestilt meg .

Så for meg er det utrolig at den virker som den skal uten tull ,og la det bare fortsette sånn .😀

Ellers måtte jeg ta en lyntitt inni bilen til Mini .

Barn nå til dags altså :

2751B3C8-FCFB-43FB-88D1-CF24DAE96D81.thumb.jpeg.91efdf991d232f50b088ab9280cbf927.jpeg
 

Satser den er til spriting av hender ,men er nok fra spriting av kropp forrige helg 😩😩😅😅.

Uansett så er det gøy at den går som den skal både for meg og henne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forandringer .

Da skal det oppdateres her og nå skal det skje litt fremover .

Men først litt oppdateringer PR dagen i dag .

Mini fikk jo fullt vannpumpehavari på den er på søndag noe som passet dårlig .

Idag kom deler og ting ligger klart :

8249E3A7-81BC-4479-ADBC-F6365D4BE184.thumb.jpeg.18ed89c953d4ead04cd449eb80700e88.jpeg
 

Med ny multireim og .😀

Så over til denne forandringen og her er greia .

Etter endel frem og tilbake ,har vi bestemt oss for å fjerne coilovers på den og sette på vanlig senkesett som jeg har på min e34 og hvorfor ?

Bilen er rett og slett totalt ubrukelig på veien til hennes formål ,og er tungvint for oss i huset å låne vekk bil og lignende for at hun skal komme frem der Tdsen bunner ,og det er jo overalt .😀

En annen viktig grunn er at hun nå etter jul skal flytte og trenger bil til og fra jobb .

Så ja jeg er i bunnløs sorg at min beste venn skal forlate far i huset ,men skjønner henne ,sånn er livet 😀

Dvs altså si at bil får originalt understell med senkefjærer ,noe som kommer til å passe hennes bruksmønster .

Og pga flytting ,så må bil brukes hele året nå ,men det frykter jeg ikke en plass .

Denne og er så innsauset overalt at tenker det går fint .

Og mer kommer på av tyntflytende .

Det som jeg gleder meg mest til ,er å slippe se sånne dekk fremover ;

A0260240-5614-4013-8FC6-EC7DCE76E38B.thumb.jpeg.85f7bebb5cf55f698f4d7ce35e033e86.jpeg

Nå blir det style 5 og piggdekk .

Bilen skal selvsagt løftes maaaaange hakk med voks før den skal ut i vinterkulde .

Men selvsagt dukket dette opp :

51A89B6C-C3D0-4932-A2D9-BB6D4EAC8DA8.thumb.jpeg.59897ef718982504639e063c39b8ba2d.jpeg
 

Jippi diesel 😡😡😡😡😡😡😡😡.

Men dette er ,eller skal være litt greiere å fikse kontra de andre pakninger og O ringer som ble byttet i sommer .

Nr 1 på bildet:

E866A3E6-0094-4FE0-9940-DAC7EEA12181.png.6d8a65b0add9e5a4d419a6e4e9c72eee.png
 

Skal visst være ei fjør inni der som TRF forklarte ,men ikke noe faretruende ,så dette ser jeg ikke mørkt på .

Så tror innerst inne at eier ikke minst meg ser frem til en Tds som faktisk kan kjøres med nå .

Det beste er jo at der er flett nye Sachs dempere på fjørbeina samt alt bak .😀

Så blir mye skru oppdatering her nå fremover .

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir nok fint å få bilen i litt mer kjørbar høyde tenker jeg. Og greit å ha litt høyde på vinter. Kan jo fort komme litt mengder med snø på det glade sørlandet også hehe.

Det som er værst er vel at "ungen" skal flytte ut, men sånn er det de kan ikke bo hjemme for alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, M-jakob skrev:

Ja blir nok fint å få bilen i litt mer kjørbar høyde tenker jeg. Og greit å ha litt høyde på vinter. Kan jo fort komme litt mengder med snø på det glade sørlandet også hehe.

Det som er værst er vel at "ungen" skal flytte ut, men sånn er det de kan ikke bo hjemme for alltid...

Det skal bli helt nydelig sånn ærlig sagt .

Den er rett og slett ubrukelig nå .

Å jaja snø kommer før eller senere ,men vi har vært skånet for det verste nå de siste årene .

Det levner ingen tvil om at jeg  synes det er trist at hun flytter.

Vi har hengt sammen i tykt og tynt bestandig meg og henne .

Men støtter henne ,hun kan ikke bo på jenterommet bestandig .

Da var det verre med meg ..

Jeg bodde på gutterommet når fruen ble gravid første gangen ,men da måtte jeg ut 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra å få denne løftet litt så den blir mere kjørbar. Er no slik at ungdommen gjerne vil ha det lavere enn lavt, så flott at hun har fått prøve dette og ser hva som ikke funker :)

Flott at du hjelper til  å holde bilen i top stand, enda viktigere nå når hun skal ut å stå på egne bein. Pluttselig oppdager de mye annet som tar tid, og da er det godt å slippe å tenke på bil.

Gledes til oppdatering fremover, både spennende å se hva du gjør, og gir motivasjon til jobben som står å venter her.

Er jo slik at disse ungdommene skal flytte ut etthvert, og det kjenner vi jo i pappa hjerte vårt. fikk heldigvis et ekstra år med guten her i huset :) håper det ikke lbir langt, så du får treffe både jenta og bilen gjevnt og trutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Blir bra å få denne løftet litt så den blir mere kjørbar. Er no slik at ungdommen gjerne vil ha det lavere enn lavt, så flott at hun har fått prøve dette og ser hva som ikke funker :)

Flott at du hjelper til  å holde bilen i top stand, enda viktigere nå når hun skal ut å stå på egne bein. Pluttselig oppdager de mye annet som tar tid, og da er det godt å slippe å tenke på bil.

Gledes til oppdatering fremover, både spennende å se hva du gjør, og gir motivasjon til jobben som står å venter her.

Er jo slik at disse ungdommene skal flytte ut etthvert, og det kjenner vi jo i pappa hjerte vårt. fikk heldigvis et ekstra år med guten her i huset :) håper det ikke lbir langt, så du får treffe både jenta og bilen gjevnt og trutt

Ja nå skal den bli kjørbar og mere til 😀

Det er tøft med lav bil men til hennes formål ubrukelig .

Ja jeg hjelper henne med glede da hun er så snill med meg som det går an å bli .💕

Oppdatering her på denne blir det masse av fremover så blir mye skruing .

Joda det er en tid for alt og vi må nok bare innfinne oss med at det er sånn det blir .Heldigvis skal hun ikke langt ,kun 7 minutter med bil 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt her idag .

Som dere vet ,så har jeg garasje i Guds frie natur ,noe som ikke var fordel idag .

Det regnet godt ,noe jeg gav en lang dritt i for nå skulle den gamle enka bli kvitt vannlatingsproblemene sine .😀

Dekket til motorrom når det regnet som verst og begynte .

Som vanlig på denne bilen ,så sitter ting godt .

Viskosen var type sveist fast føltes det som .

Nå gadd jeg ikke å tulle med noe ,og lagde meg et verktøy til å skru fast ,der reimhjulet står .

Vinkel med hull som jeg borret:

FCA0BEBE-04F9-42A1-A3A1-F48EFD04D67B.thumb.jpeg.45761db41e3ceb7ded22085945701309.jpeg

Da var det bare et kjapt kakk med hammer ,så var alt løst :

F993D752-C3D2-41DF-9047-24EC69A0B723.thumb.jpeg.0e658258bcb523f4ec6d372a6b0ae4c5.jpeg
 

Pumpen i seg selv var jo regelrett knekt i to og gikk lett ut av blokka .

Her kan dere se hvordan den var :

16D76165-2B19-4722-A3A0-8C5931E686F6.thumb.jpeg.70d23c3eba0c9f11b61c42216f05903b.jpeg
 

Den bakerste delen som ligger løs,måtte jeg fiske ut av blokka 😳😳.

Gammel vs ny med skikkelige skovler :

FBB80A76-3290-4612-A1A6-DE24667A7F2F.thumb.jpeg.67e297dcc73975722b76443baf8efa90.jpeg
 

Etter å ha rengjort området skikkelig ,kom ny pumpe på plass :

767EC237-F290-4D52-AEFA-1989B27F51E3.thumb.jpeg.1df42bb0b2bc8eda4e9618a5c36473fc.jpeg

Mer fikk jeg ikke gjort idag pga vær ,kjøring på jentene i huset.

Nå satser jeg på oppstart imorgen ,for å så gå løs på dieselpumpen igjen .

Så satser på noe mer igjen i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daniel. skrev:

Hvis det står coilovers på, er det ikke bare å justere de opp da? 🤔 Er jo liksom det som er halve greien med de :P

Jo men de skal bort helt enkelt 😀👍

Og vet det ,men pga av andre ting skal bil ha vanlig senk og godkjennes med det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg gå god for kvaliteten og levetid, men jeg synes min fikk en fin høyde med supersportdempere og fjører. Og jeg synes den reagerer fint i dumper og på ujevn vei nå som de er relativt nye ☺️ Og de har også TÜV-godkjenning og dermed kan de skrives inn i vognkortet 👍

Så er det jo bare å ønske Mini lykke til på egenhånd der ute i den voksne verden (7 min unna 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Nå kan ikke jeg gå god for kvaliteten og levetid, men jeg synes min fikk en fin høyde med supersportdempere og fjører. Og jeg synes den reagerer fint i dumper og på ujevn vei nå som de er relativt nye ☺️ Og de har også TÜV-godkjenning og dermed kan de skrives inn i vognkortet 👍

Så er det jo bare å ønske Mini lykke til på egenhånd der ute i den voksne verden (7 min unna 😂

Jeg tenker til det vanlige bruk så fungerer dette helt supert .😀

Og er jo det som er planene å få dette i inn i vognkort .

Jo takker på hennes vegne her 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...