Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Sånn da er jeg ferdig med demperbytte og støtdemper ,samt nedre bærearm.

Egentlig en grei jobb men mye jobb.

Det å få løsnet mutter /hylse som holder demper på plass,er alltid like spennende.

Men en tur opp til jobben til Mini og med induksjonsvarme,løste det greit.

Savnet og luftverktøy til å presse sammen fjærklemmer ,men med god tid ,så gikk alt dette greit.

Da jeg skulle sette på callipere foran ,skjedde der noe .

Den ene klossen løsnet fra stålet ,men hadde klosser liggende ,så nå er der gode klosser også .

Bærearm var så gåen ,at hylse gjennom foring ,falt av når den ble fjernet fra festet .😀

Så nå til neste uke ,så får vi satse på en EU godkjenning på denne bilen tenker jeg .

Kommer uansett til å se at alt av rør osv er helt og uten rust .

Desverre null bilder ,da denne prosess handlet om å bli ferdig da far les meg er lei av skruing .😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pkk bestilt og bil mer eller mindre klar .

Kun småting igjen som liming av ei lykt ,samt noe feste av bremserør.

Ja jeg er spent på hvordan dette vil gå .

Har jo jobbet mye med denne og håper det betaler seg nå noe jeg satser på .

Og som ungdommer flest ,liker jo hun lav bil og harckjøpt seg Coilovers :

5EC5B32A-7D36-4F9D-A5F1-972289E9B799.thumb.jpeg.d2cf9b18339bcdcc9bdb0a169c393c00.jpeg

Nå er meg og en til igang med tilpasning på reservefjørbein for å få dette klar etter skilt .

Jeg håpet jo på at denne kunne vært original ,men lett å reverse heldigvis .

35F9B62B-38CC-4395-B032-E70AF3D3966C.thumb.jpeg.c740ac8c0f564e54f785ebe6534048e4.jpeg

Uansett så tror jeg denne kan bli fin lav og originalt utseende .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg imponert over tålmodigheten til deg og datteren din. Jeg hadde klødd i fingrene i å fått på skilt på våren, 😅 men blir vel kanskje som de sier at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves😂

Er også glad i det orginale men tror nok det blir veldig bra med senkesett på denne vogna. Er felgvalget i boks også. Eller blir det andre hjul også.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, M-jakob skrev:

Må si meg imponert over tålmodigheten til deg og datteren din. Jeg hadde klødd i fingrene i å fått på skilt på våren, 😅 men blir vel kanskje som de sier at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves😂

Er også glad i det orginale men tror nok det blir veldig bra med senkesett på denne vogna. Er felgvalget i boks også. Eller blir det andre hjul også.:)

Hehe ja og det gjør vi og .😀😀

Men du skjønner ,når der dukker opp en e28 i mitt liv ,da måtte jeg velge .

Tds ble litt utsatt for å si det sånn,men er nå klar og skal vises til uken .

Felgene blir nok de som er foreløpig pga økonomi ,så blir det vel noe voldsomme greier til neste vår tenker jeg .

Hun har plan klar ettersom jeg har skjønt.

Jeg derimot  ville hatt den klin original med Style 5 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upd før den store dagen ..kanskje.

Ja vel dere ,imorgen skal mest sannsynlig denne berømte Tdsen på sin første EU på lenge om lykken står oss bi.

Dvs ,jeg viser bilene mine på et fast verksted og har alltid fått beskjed om at bare ring en dag eller to før ,så plotter vi deg inn mellom tingene.

Det skulle vise seg å bli vanskelig nå før ferie gitt😀😀

Gnudd med jobber visstnok og allle andre verksted var og booket ,eller ferie.

Uansett,så skulle de se hva de fikk til .

Og jeg har jo tatt tingene med knusende ro og trodd at alt var klart ,helt til jeg skulle sjekke lys .

Og ingen tåkelys bak og null blinklys foran høyre og på siden.

Æsj!

Feilsøking nå to døgn før dagen og med masse besøk,det passer dårlig .

Her var det bare å kaste seg rundt og blinklys foran ble fikset pga brudd i kontakt foran.

Bak så manglet det sokler til pærene og måtte ta en hastetur til Kr.sand for å finne sokler til pærene.

Nå virker alt ,og gjenstår kun litt opprydning før jeg kjører bort imorgen.

Og her står den klar

A479272F-E013-4A9F-9F2E-02F4E3CFD58F.thumb.jpeg.b58666b6fd36cbc24734b42cc30df44c.jpeg

Og etter fjær og demperbytte ,er den hvertfall ikke blitt noe lavere :

5596B768-E854-4898-B2D6-5F1CC6237EC5.thumb.jpeg.2fe09f1380e7a79b59022b10d56b25d9.jpeg

I forhold til min:

825C4512-5EF0-4C07-8169-3AD6E7A46743.thumb.jpeg.5ccb3fdc22a98c271bd561d95cd9b0fd.jpeg

Til gjengjeld ,er der ikke lyder og alt virker stødig og fint.

Håpet hvertfall at jeg får den inn imorgen ,så ser man hvordan ståa er 😀

Så dette blir spennende .

Er hvertfall i riktig retning nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med EU! :) Venter selv på time til noe understellsfiks og etterkontrollen. Fikk også 2er-feil på avgass, så håper jeg har klart å få verdiene nok ned. Har ikke akkurat utstyr til å måle selv. :P Men jeg var nok litt for skråsikker på hvor bra alt sto til under der. Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå for vi se hvordan dagen blir her dere.

Uansett godt å komme igang og få en pekepinn .

Drop in for baksete godkjenning ,satser vi på nå fortløpende.

Skulle bestille skilt ,men det gikk ikke pga noe styr med størrelsen på skilt osv ,men tar det bare når man har fått den godkjent .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvordan gikk dette ?

Helt ærlig var jeg særs spent idag folkens .

Husk vi begynte på et vrak ifjor og jobbet oss gjennom absolutt hele bilen .

Her snakker vi om alt fra elektrisk som var ødelagt ,bygd bort alt fra nivåregulering ,ja det meste pluss denne automaten da .

Satt i x5 og fikk telefon fra verksted ...Ja Jan da har vi tittet på bilen din .

Ok sa jeg ,er det bare å kaste den ?

Absolutt ikke ,her har du gjort en særs bra jobb og bilen virker til å være meget bra .

Puhh sa jeg hva er feila da ?

Altså egentlig ikke en drit ,men bremserøret ved torpedovegg var i grenseland ,så det må du bytte og stramme håndbrekket da det har null virkning på den ene siden .

Ellers er den hundre og alt er bra .😀

WHAT???

Kun dette ?

Herrregud for en følelse ,jeg tror ikke det er sant 😀😀

Alt dette arbeidet har altså gitt betaling .

Ja jeg er så lykkelig at jeg svever ,kan ikke tro det er sant.

Husk den ble sist godkjent i 2004 ,den har stått ute og råtnet bort i alle år .

Likevel har jeg jaggu klart å få den gjennom en EU som er blitt nazi de luxe.

Dette er pissefeil som jeg fikser lett på en kveld .

Dette gav oss begge inspirasjon i bøtter og spann ,så nå skal dette fikses kjapt og skilt kommer på bil fort som fader .😀😀

Skåret i gleden var at den kommer ikke på e30 meet ,men nå kan vi få den enda bedre til andre treff som Våler osv 😀

Så denne skal jaggu behandles bra fremover .

En annen ting jeg spurte om tilstand på bærende og fôringer og de sa ,denne er jo knall og så gøy å se en som er urørt under .

Skriver som damene på FB når de sitter med rødvinsglass:Lykke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evopower skrev:

Bare å gratulere 😀 ser frem til tur updates og ikke bare skru updates fremover 😂 nå kan du ta helg!

Jo takk ,dette var gøy .😀

Ser og frem til dette jeg og .

Nå er det helg og tenker at jeg ikke gidder noe Tds i helga .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu hei Jan og Julie 🥳 Dette var gladlesning deluxe og gratulerer med vel gjennomført arbeid og et hyggelig resultat 👍 Skal snart få bestilt time til Corsaen min som jeg nå har fiksa bremser og eksos på. Så håper på hyggelig tilbakemelding jeg også 🙏😃👍

God helg til dere alle 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være så deilig. Og forandre et "vrak" til noe som kan brukes og ikke minst er sikker på vei.  

En bil som vil mye kjøre glede framover til heldige sjåfører.  Synd med E30Meet, men sånn er det av og til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...