Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Da har meg og pappa vært ute å skrudd litt idag, og agendaen idag var å få i baksetet. Og som dere ser måtte dette byttes. 78E15280-9FDC-4093-AF64-881DBB4AEBD0.thumb.jpeg.0208f8ff754cbce4c6ba3d7513dd2d8c.jpeg

Og her er jeg igang. 283BAFBD-16DC-4BA6-AF47-76DC2DA9E1F0.thumb.jpeg.31aee09e2d371e6850a49d5872cea4eb.jpeg

Enkelte ting satt veldig godt, men med hjelp via tlf til Liffi fikk vi ting til. Og her er pappa igang. :) FBB685A6-8EF4-4274-805B-ABD49E1E0E7A.thumb.jpeg.f43868a8be2b1f246ce99498334a2735.jpeg

Etterhvert var alt ute og ødelagt baksete skal erstattes med nytt. 3A496C94-FCA2-408B-88E2-43ABA1BF1FA3.thumb.jpeg.f69e2037c661751f28c32168286cc6b4.jpeg

Men pappa monterer aldri uten at det er rent, så da fant han fra støvsugeren :P 9AF0A32F-FC61-48C5-BAA1-633F0E82C278.thumb.jpeg.1448733dc0713340e2b1aa87172af43c.jpeg

Før vi monterte gjorde vi det nøye rent, og sørget for at alt passet som det skulle. Og det gjorde det :) Klar for montering: E45AF9CE-6B12-420F-87F4-C23ACA17108E.thumb.jpeg.2a5122ec549a65cc8c551ee644ac7ba8.jpeg

Da begynner det å ligne noe. 73463B7B-C6CA-4A74-BD97-759CFE076289.thumb.jpeg.f59145223cef7d91fdda23d5fde238ea.jpeg

Etter noen minutter var allting komplett. :) B0F3BF1F-8FAB-4B2B-9FE9-40DCBA9DBF62.thumb.jpeg.35b879a5c87c40f13a895be6f2cdf3f1.jpeg

B12F0260-6C1D-43D5-832B-FE3A47B2A14B.thumb.jpeg.12277e3a86c2080e1d6d20b8423375db.jpeg

Til og med plastdekslene til setebeltene lå klare i bilen, noe som var greit for å få helhet i tingene. 

Tilslutt vil jeg si at dette var godt å få iboks og godt å ha ting komplett. Sikkerhetsbelter og alt fungerte som det skulle og dermed bør den være klar for godkjenning som personbil. :D 

682AEE5F-D782-4278-8457-9BFA8A55D00A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Se der ja Julie :-D Som far, så datter :wink: Skriver like bra og engasjert :-D Bra jobb og baksetet så veldig helt og pent ut :-D Keep up the good work !!

Tusen takk :D ja, jeg syntes bilen så 10 ganger bedre ut når vi fikk baksetet og det i orden! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Freakshow skrev:

ja se dere står i ! :D
et lite tips mtp at det har vært så mye mose og mugg i bilen! få lånt et OZON apparat! og få ozonert the hell out of it! sånn at dere dreper det som kanskje eventuelt kan være igjen der! :D

Ja går unna her ,og mer er gjort siden hun oppdaterte :).

Altså,her tror jeg med hånda på hjerte at alt skal være borte .

Nå har jeg brukt hele dagen innvendig og sett overalt og ingen overaskelser .:).

Men skal sette i fuktfjerner etterhvert sånn for å holde den fuktfri .

Først må jeg bli ferdig med bagasjerommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imponert at dere står ute å holder på med bilen. Men skjønner jo at det er moro.  Får glede dere til mildere vær når våren nærmer seg. 

Interiøret ser ut til å bli bra det. Komfortabelt å sitte i E-34. Stå på. 

Gleder meg til å se denne bilen nypolert når den tid kommer. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, M-jakob skrev:

imponert at dere står ute å holder på med bilen. Men skjønner jo at det er moro.  Får glede dere til mildere vær når våren nærmer seg. 

Interiøret ser ut til å bli bra det. Komfortabelt å sitte i E-34. Stå på. 

Gleder meg til å se denne bilen nypolert når den tid kommer. :)

 

Merker selv at jeg gleder meg til mildere vær så jeg får gjort mer med bilen. :)Gleder meg å til denne står nypolert, men det blir pappa sin jobb å fikse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arbeid, ble mye mer helhet når dere fikk inn baksetene. Også er det så tilfredsstillende å se slitte og fillete deler bli byttet ut med strøkene deler 👍 Super jobb med taktrekket forresten, jeg hadde gitt opp og kjøpt nytt. Men det er jo bare å ha ståpå vilje 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en liten kveldsupdate :-) Meg og pappa ville ut å sjekke litt på bilen, og bestemte oss for å starte bilen og la den gå seg varm (driftstemperatur). Bilen starter unormalt lett, men var noe sur i gangen, noe som skulle bare mangle etter mange års hvile. :) Etterhvert gikk bilen silkemykt og svev veldig fint, og reagerte spontant. Slenger med en video like etter oppstart :) 

753CC872-EB2C-4CBD-A140-BB170675363E.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Flott arbeid, ble mye mer helhet når dere fikk inn baksetene. Også er det så tilfredsstillende å se slitte og fillete deler bli byttet ut med strøkene deler 👍 Super jobb med taktrekket forresten, jeg hadde gitt opp og kjøpt nytt. Men det er jo bare å ha ståpå vilje 😀

Takk Fredrik ,jo dette ble mye finere uten tvil og helheten ble total nå.

De gamle delene er kastet på skroten ,det eneste som ble tatt vare på var den originale skiposenSamt lastegitteret .

Dette er noe ødelagt og må syes .Det fikser jeg etterhvert .

ßTaktrekket var utfordring ,men har jobbet med trekking og polstring av interiør i båter så noe kontroll har jeg på dette:).

Men ja skjønner at dette er tålmodighets arbeid.

Som sagt som datteren skriver ,hadde vi en oppstart på bilen der den gikk i en 50 min tid og ,dæven å sur  den var de første minuttene men etterhvert svev den fint.

Ny olje skal den få nå straks da jeg er avhengig at den går nårcjeg skal feilsøke.

Vifta virker ikke inni bil og litt andre ting.

Kommer mer imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du må ut med viftemotor å smøre den litt for å få den igang, har gjort det på et par biler før. Sjekket børster å bare smurt opplitt å fått bevegelse i den, gjorde det på en kompis sin tds og. Funker fint enda, er ca 1år siden vi gikk åver den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, viggo E34 skrev:

Kan være du må ut med viftemotor å smøre den litt for å få den igang, har gjort det på et par biler før. Sjekket børster å bare smurt opplitt å fått bevegelse i den, gjorde det på en kompis sin tds og. Funker fint enda, er ca 1år siden vi gikk åver den.

Uff ...

Da må jeg ut med viskerenheten og :(

Fikk en tlf fra en kamerat igår og han sa det samme som du .

Han saxjeg måtte prøve å smøre først ,deretter kople strøm direkte på viften .

Hvis den gikk da ,var feilen en annen vei.

Så tar en titt på dette når det blir bedre og varmere ute ,for vifta må jeg ha iorden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Uff ...

Da må jeg ut med viskerenheten og :(

Fikk en tlf fra en kamerat igår og han sa det samme som du .

Han saxjeg måtte prøve å smøre først ,deretter kople strøm direkte på viften .

Hvis den gikk da ,var feilen en annen vei.

Så tar en titt på dette når det blir bedre og varmere ute ,for vifta må jeg ha iorden .

Må ikke ut me viskerenheten, flytt unna ekspansjonstanken ved torpedo og det som trengs for å demontere den 4kant plata bak motor. Er vel nokk å løsne tanken å skyve tilside, løsne å skyve unna elnett. Så er det bare 2 sånne plastmuttrer på hver side av den brannveggplata eller va man skal kalle det, så er du der. Av med plastdekselet om det er der og klipse løs dekselet til vifta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...