Gå til innhold

Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Mariuse34 skrev:

Veldig kul sak i avisa! Tipper den inspirerer litt unge jenter til å gå samme vei! 

Ja dette var gøy og fsr i huset er stolt.

Velger å håpe det .

En veninne av henne ,har faktisk tatt samme utdanning og har og fått fin lærlingplass på seriøst bilverksted i Telemark et sted.

Ser hvertfall at hun min,trives som bare det og mennene behandler henne som en primsesse på alt :).

Samtidig vet jeg at hun virkelig får prøvd seg på alt ,og kan være helt pumpet etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Årets første oppdatering fra Tdsen .

idag var det en stor dag for Mini og meg 😀.

Hun var ute og kjørte og vi fant ut at vi ville opp og se hvordan det stod til med fjorårets prosjekt , nemlig Tdsen .

Etter å ha kjørt i skog og mark , var vi fremme .

Og jo her stod den like fint som da vi leverte den 20 oktober .

Tok en visuell sjekk .

Ingen mus og rotter har vært på besøk.

Bøyde meg under og tittet på rustrep fra April Ifjor , absolutt ingenting , kun linolje som hadde spredt seg enda mer , altså et godt tegn 😀

Så til sjekk av oljelekkasje på gulv ...Absolutt ingenting fra automatkassen , juhu ❤️❤️.

Men man måtte jo og starte bil og sjekke girkassen om den girte .

Husk at den har ikke vært startet eller rørt på 4mnd .

Så dette gruet jeg meg til mtp på girkasse .

Vel Glødet den og startet på første momentant !!

Fy flate så lettstartet bil har jeg aldri vært borti .

Giringen da , virket den ?

La den i drive og reagerte momentant .Flyttet på seg bare du rørte pedal.Puhh for en lykke 😀.

Vi måtte jo ta noen bilder av det mest krevende prosjektet jeg har holdt på med noensinne .

Og her dere , her er den tilbake på Bimmers etter en pause :

image.thumb.jpg.de21718b599f308d9aad15c7330eab25.jpg

Blank og ren :

image.jpg.ce2fac347cfde93c0c2efbffd35acb26.jpg

Takluke på tilt :

image.thumb.jpg.b2e8b3e2e072f9607225ccd64a023b6a.jpg

Ikke lukter den vondt inni lenger heller .

Godt å se den sånn inni kontra Ifjor på denne tid :image.thumb.jpg.5bc91de6b65204550bb4c3c702deb9fd.jpg

Er når jeg ser denne fronten at jeg skjønner at denne er vi blitt glad i :

image.jpg.5523287dff0d5919536dd01910be0a20.jpg

Og tilslutt den stolte eier med sin kjære TDS :

image.thumb.jpg.cef1b4bf9feaeed6b1b07e737eeb32c0.jpg

Er rart istad når vi var oppe og tittet på den .

Er jo når jeg ser den at jeg skjønner  hvilken jobb vi hadde .

For et slit .

Har vel hatt oppe alt på denne bilen omtrent for å få det til å virke eller lignende , men nå er den blitt akseptabel og verdig igjen .😀

Alt el som jeg sleit med virker som det skal osv .

Så i år håper jeg på 100 mil på veien med denne kontra 100 timer skruing , og det tror jeg skal gå fint .

Jeg vet hun skal lakke siden bak og hun er heller ikke fornøyd med det nye panseret , men dette skal hun få ordne selv .'

Så fort snøen er borte skal den hjem igjen og skilt skal på .

En bra tirsdagskveld 😀.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lenge siden sist, tenkte det var på tide at jeg kom med en oppdatering siden det tross alt er jeg som eier bilen. :P Iallefall nå nærmer det seg våren, og bilen skal hjem og nå skal det komme skilt på. Bilen skal på e30meet på rudskogen i Juli og jeg må ha den 100% ferdig til da har jeg bestemt meg for 😅 Planen er som følgende: Få den hjem, få den opp på bukk og ta en kjapp gjennomgang på hva som må bli gått over. Er nok relativt lite som må gjøres og alt så tørt og fint ut når vi var oppe og startet bilen for under 1 uke siden. Kommer også til å gå over alt av oljer til automatkassa, diff osv.. Har nå også begynt å hamstre inn til litt deler og her har jeg litt spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg litt etterhvert med da jeg ikke får noe særlig svar ut av faren min 😂

Kommer til å handle coilovers til bilen, og er allerede på jakt. Leter etter brukt først da jeg ikke vil påta meg ansvar med sveising osv..  Det vil også komme på nye lykter, sorte hella DE lykter. :) 

Jeg har et stort ønske om å egentlig få litt showbil ut av bilen da det har vært min drøm lenge men det koster.. Men nå som jeg jobber og sparer kan jeg endelig begynne å samle opp det jeg trenger og det er nydelig :) 

Felger har jeg også vært veldig frem og tilbake med.. usikker på om jeg vil beholde throwning star felgene mine eller selge de.. planen er iallefall intill videre å beholde dem frem til jeg får montert på senkesett osv og se om det blir bra eller ei vist ikke koster jeg nok på bilen et sett med nye felg.. :D 

Slenger med litt bilder fra hvordan jeg vil ha det etterhvert.. ikke 100% likt men bittelitt :) 06.thumb.jpg.231b88cef24afbaba2d2fa72b77b5f94.jpg

04.thumb.jpg.3ee838d0a1f4d25528366ed131c83cb9.jpg

Bilder lånt fra: http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?43427-Polish-E34-525i-Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Style 21 passer disse bilene utrolig bra men det gjør også mye annet på e34 ;) 

Liker planene og gleder meg til å se denne på E30meet. Tenker å ture bort med M’n selv. 

Men om du skal ha tüv coils så koster det litt kroner. Kjører K sport på min og er fornøyd med det men har den ikke no lavere en man får med senkefjærer da jeg liker og bruke bilen :) men om man skal subbe rundt så er det vell coils som gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@NeonMuffler Var det ikke du som hadde et coiloversett til salgs ? Eller blander jeg med noen andre ? 

Selv er jeg fan av å kjøre lovlig, så dersom jeg skulle montert coils, så hadde jeg valgt godkjent versjon. Tenker at du er ei smart dame som gjør det samme.

Greia er at skulle det skje noe når du er ute og kjører med en bil med monterte deler som ikke er godkjent, så gnir forsikringsselkapet seg i hendene og du får ikke igjen en dritt på forsikringa. Og skulle noen bli skadet eller i verstefall drept, så sitter du igjen som gjeldsoffer resten av livet. Det er faktisk såpass alvorlig. 

Shit kan happens og da er det greit å ha ryggen fri 😉👍

Ellers så liker jeg planene dine 😃 Viktig å ha drømmer og du som er så godt i gang innen bilmekk, har alle forutsetninger for å skape deg nettopp en showbil 😃👍

Ang felger så må du bare montere akkurat den typen som får hjertet til å danse 🥰 Smak og behag 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer litt fra alle her .

Først deg Mini:

Bra du oppdaterer tråd selv her og jeg støtter planene dine her på det meste .

Selv så mener jeg jo at denne hadde fortjent et liv i original drakt,men de delene du vil ha på ,lar seg lett reversere til originalstand :).

En annen ting er at jeg har ikke peil på dette med coils/camberplater osv ,så dette må Liffi ,Neonmuffler eller andre hjelpe med.

Liffi :

Felgene er kjempefine på e34 og passer pefekt .:)

Angående coils så kommer det noķ til å bli uten Tuv og godkjenne med fjærer vi ovetok etter deg .:)

Ja håper hun får tatt det lille lakkarbeidet som er sånn at hun får den ferdig til e30 meet.

Vært en drøm for henne dette ,men alltid har jeg sagt at alle begynner i det små og det gjelder å ikke gape for stort.

Tore :

Jeg skjønner og støtter tankegang og logikk her .

Problemet er at Tuv coils er dyre som faen ,og at uansett så er det et styr og godkjenne her nede hos oss på Biltiøsynet.

Derfor blir den godkkent med senk først ,så putter vi på coils etterpå .

Jeg velger og å håpe at hun bruker huet her og kjører fornuftig ,sånn at vi slipper tilfeller som du nevner :).

Men først av alt ,så må bil ha skilt og inntil da ,skal den være som den er .

Bare det å få godkjent gammel bil idag ,er ikke plankekjøring .

Så delesank og planer ,ja det er gull ,men siden det er jeg som antagelig vis må stå på verksted og se de slår bil i stykker ,eller se 5 feite gamle mannfolk i gule drakter ,som skal godkjenne med baksete,ja da skal der ikke monteres en fuckings wundrrbaum en gang :):).

Kun urørt tds gjelder til da og det skjønner eier og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de felgene som er på bilen nå er meget fine, så hadde ikke prioritert felger med det første, heller senk og andre deler for å få den lignende den over her. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt å lese disse oppdateringene. Og ikke minst må det være kjekt å se at resultatet av hard og nitidig jobbing har gitt resultater. Imponerende :) 

En kompis av meg hadde en E35 520i manuell som førstebil når jeg hadde min Galant GLSi 4x4 - gud bedre som vi koste oss på snøføre med de bilene :D men glemmer aldri godlåten fra sekseren i den bilen - det er noe helt spesielt. Og har aldri tenkt på disse bilene som noe spesielle, men de begynner virkelig å lure seg innpå meg, både mtp utseende og hvordan det virker som at de er bygd uten tanke på kostnader - tanks! er ikke mange år til disse er veteran, så hadde ikke vært feil med en slik en med bensinsekser en gang. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.H.D skrev:

Synes de felgene som er på bilen nå er meget fine, så hadde ikke prioritert felger med det første, heller senk og andre deler for å få den lignende den over her. 😀

Enig og tror nok det er veien hun kommer til å gå :).

 

2 timer siden, papertiger skrev:

Veldig kjekt å lese disse oppdateringene. Og ikke minst må det være kjekt å se at resultatet av hard og nitidig jobbing har gitt resultater. Imponerende :) 

En kompis av meg hadde en E35 520i manuell som førstebil når jeg hadde min Galant GLSi 4x4 - gud bedre som vi koste oss på snøføre med de bilene :D men glemmer aldri godlåten fra sekseren i den bilen - det er noe helt spesielt. Og har aldri tenkt på disse bilene som noe spesielle, men de begynner virkelig å lure seg innpå meg, både mtp utseende og hvordan det virker som at de er bygd uten tanke på kostnader - tanks! er ikke mange år til disse er veteran, så hadde ikke vært feil med en slik en med bensinsekser en gang. 

Jeg svarer på vegne av henne ,og ja her har det vært en lang vei og gå med mye jobb og tenking.

Det viktigste er at jeg aldri har rørt eller feilsøkt på automatkasse eller diesel og turbo før,men etter netter med grubling ,russiske youtube videoer,kom jeg i mål ,og den går som den skal og alt ser ut til å virke.

En e34 er en bil som er godt skrudd sammen og svevet er jo flott i disse og .

Så ja ,du burde åpne opp en dør for en sånn en.Jeg tror du ville likt det.:):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2019 den 9.58, Bimmerlorris skrev:

@NeonMuffler Var det ikke du som hadde et coiloversett til salgs ? Eller blander jeg med noen andre ?

stemmer det:)

 

de som står på min er FK coilovers jeg kjøpte i 2009, de holder enda men begynner å dra på åra etter å ha blitt brukt noen vintere også. litt usikker på om justeringa fungerer lengre, må jeg nesten se på når jeg får tatt de av. og de skal selges hvertfall, og jeg gidder ikke ta noe blodpris for de siden de er gamle. har også papirene til de (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NeonMuffler skrev:

stemmer det:)

 

de som står på min er FK coilovers jeg kjøpte i 2009, de holder enda men begynner å dra på åra etter å ha blitt brukt noen vintere også. litt usikker på om justeringa fungerer lengre, må jeg nesten se på når jeg får tatt de av. og de skal selges hvertfall, og jeg gidder ikke ta noe blodpris for de siden de er gamle. har også papirene til de (Y)

Da svarer far og si ifra til oss først ,er det greit Mr Pedersen ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Mini Sveigis sin 525 TdsA.Da var dagen her .The last goodbye…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...