Gå til innhold

Active steering og antispinn lampe.


Raymond86
 Share

Anbefalte innlegg

Plutselig en dag fekk eg feilmelding i headup displayet og i speedo om at active steering malfunction og drive control deactivated.

Feilsøker med inpa og DIS.

Finner ut at rattvinkel sensor trøbbler. Men ved hjelp av livedata ser eg at sensorene med rattet virka. Så bestilte eg sensoren som kan bestilles til tannstanga. Bytta den og ingen forskjell. Forsto denne måler på motoren sin posisjon. Så ser eg på forskjellige forumer at de er er en total steering angel sensor som står i enden på tannstanga. Men denne finner eg ikkje noe delenr på. Noen som har noe erfaring med detta greiene her som vil dele. De vanlige resett prosedyrene har eg prøvd uten hjelp. Batteri er bra. Synkronisering med dis,delphi og inpa krasjer på akkurat de samme tidspunktet. Helt til slutt når alle vinkler skal sammenlignes. Bilen er en e60 530d 04mod. Den har både active steering og dynamic drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å kjøre diagnose gjennom ista/d? Eller sett på data i inpa der du ser versjon/sw/vin på styreenheter? Min afs enhet klikka så jeg måtte skifte den 💸

Nå sliter jeg bare med en feil på eco-valve som jeg ikke finner ut av enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikkje kjørt diagnose med Ista/d. Eg har oppdatert styreenhet til dsc, og ASR for å være sikker på at de har rett vin nr og at ikkje softwaren har klikka. 

Følgende feilkoder kommer igjen :
5EBA

F1E4

6140

614A

CE93

CE96

CE9C

CE99

CE97

 

Eg får ikkje initialisert motorvinkel (sensoren på tannstanga som eg HAR BYTTA) 

Når eg resetter ASR ecu så blir den mykje lettere på rattet men feil indikatorene er fremdeles i speedo. 

Viss active steering modulen er ødelagt skulle eg vell ikkje klart å fullføre software oppdatering på den ? Eg får også full tilgang på modulen når eg leser ut feilkoder og livedata.

(har forstått at dei modulene er festa i gulvet under førersete og er utsatt for fukt, men eg har ikkje skrudd ut sete for å inspisere den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den styremodulen til AS , er den under fører sete eller passasjer sete denne sitter på en venstre styrt bil ? Leser på forskjellige forumer og nåken seie venstre side og nåken seie høgre side.

Endret av Raymond86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Får se om eg får skrudd ut setene i helgo og sett etter den. 

Han Jacek solgte meg overhalt CCC unit idag. Veldig seriøs og grei kar. Kan annbefales om andre trenger skifte ut ccc. Han tok min deffekte i innbytte og ga meg en han allerede hadde fiksa. Ferdig koda med vin nr og AUX :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På den modulen som de står control module fault på, da er eg inne på SZL modulen. Denne koden har ikkje komt fram før. På skjermbilde der det står summation steering angle så hopper verdien ifra 0, til 1.58 og til - 1.58. Uavhengi om rattet står i ro. Skjer ikkje noe om eg beveger rattet. På steering angle beveger den seg fint når eg svinger på rattet. Denne klarer eg også å kalibrere uansett i hvilken vinkel rattet står. 

Etter feilen kom står rattet ca. 20 grader mot venstre når eg kjører beint fram. Det gjorde den ikkje før feilen kom. da var rattet beint og alt var i skjønneste orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...