Gå til innhold

BMW Connecteddrive - Importbil - NYTT SYSTEM?


Anbefalte innlegg

18 minutter siden, SteinarH skrev:

Hei.

Ser det ikke har vært aktivitet på denne tråden på en stund, så jeg tar sjansen på å kuppe litt, og sette liv i den igjen. Jeg er også ny på forumet her, så om jeg overtrår noen regler, så får dere si fra.

Jeg kjøpte meg min første BMW i fjor, og har lett etter muligheter for å få bilen opp på ConnectedDrive. Bilen er en 2011-modell, importert fra Tyskland, samme år.

Jeg har forstått det slik, at om bilen har vært registrert i Tyskland, og lagt til i systemene der, så er det ikke mulig å legge den til i det norske systemet. Nå er det også slik, at det norske systemet, ikke tar biler eldre enn 2013-modeller. Jeg opprettet derfor en konto i det tyske systemet, og håpet da at det skulle gå greit. Men gjennom mange samtaler, hvor håp var høyt belyst, fikk i går et skjema for erklæring om at bilen var min, som jeg skulle returnere signert. Jeg sendte også ved kopi av legitimasjon og etterspurt registreringsdokument (vognkort, del 1). Jeg trodde da alt skulle gå greit, men i dag fikk jeg en e-post om at de ikke kunne legge til bilen til min konto uten et tysk registreringsbevis. Dette forstår jeg ikke.. og heller ikke hvordan jeg skal kunne få tak i noe slikt.

Er det noen av dere som har erfaring med mitt dilemma, eller på annen måte kan gi meg noen gode råd om veien videre til en oppkoblet BMW-verden?

Har du prøvd å opprette profil på https://www.bmw.no/no/topics/tjenester/digitale-tjenester/bmw-connected-drive-oversikt.html

registrer din profil, legg til bil, hent kode i bilen. Etter at de oppdaterte til ny app, har de problemer å kommunisere med bil. Det som fungere er, låse og åpne bil, sende destinasjoner til bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ampera skrev:

Har du prøvd å opprette profil på

Ja, jeg har også laget en konto i det norske systemet, og også prøvd å legge til bilen der. Der får jeg feilmelding. Jeg har vært i kontakt med norsk kundeservice, som har sendt meg til Tyskland. De supporterer uansett ikke biler fra før 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...