Gå til innhold

Bmw e34 540i / 6 Individual /motorbygg / Rustsveising /oppdatering / og litt e34 m5


Børvis
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Børvis skrev:

20+1 , bmw behold 1 bil selv.

Slikt som det der forundrer meg :P

Hver av bilene får et nummer fra 1-20, og det gis inntrykk av at det kun er 20 laget.. Også står det én til hos de som laget dem.. Det er jo villedende, ettersom det  ikke stemmer at bilen er 1/20

På samme måte som Ferrari Enzo var det vel, 399 laget. Men plutselig var det satt sammen en til og det var 400, som ble gitt til paven eller hva det var..

La ved et bilde under jeg fant som illustrerer poenget mitt, da det er fra 1 av de 20.. Nei 21

tumblr_db16d227c1814fd3d3726755c7529970_3ba920f5_540.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, StigJ skrev:

Men for salg var det vel 20. Kall gjerne da den de beholdt nr. 0 :) 

Det er et veldig bra poeng 👍

Men om de en dag selger denne feks på Barrett Jackson, da faller det argumentet litt gjennom.. Siden det er 21 i "publikums" hender :P

Men det er vel slik med flere biltyper, vet feks Acura NSX Zanardi Edition hadde 50 laget, men det eksisterer både 1 og 2 "prototyper" eller "pre-produksjonsmodeller" tror jeg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Slikt som det der forundrer meg :P

Hver av bilene får et nummer fra 1-20, og det gis inntrykk av at det kun er 20 laget.. Også står det én til hos de som laget dem.. Det er jo villedende, ettersom det  ikke stemmer at bilen er 1/20

På samme måte som Ferrari Enzo var det vel, 399 laget. Men plutselig var det satt sammen en til og det var 400, som ble gitt til paven eller hva det var..

La ved et bilde under jeg fant som illustrerer poenget mitt, da det er fra 1 av de 20.. Nei 21

tumblr_db16d227c1814fd3d3726755c7529970_3ba920f5_540.jpg

Skal si deg en ting, det er veldig mye bmw har laget som ingen i verden veit om enda.. bare sjå på bmw m8 som plutselig dukket opp i media for 2-3 år sia.. dem har laget veldig mye og står at dem har " solgt 20 stk " og beholdt 1 til seg selv. Bmw selger ikkje biler dem har i samlingen sin, for det er nok bare prototyper..  enzo ferrari laget jo flere enn hva han hadde oppgit i media og han er nok ikkje den eneste. 

Men føler dette sporer litt utav prosjekt tråden min 😅 angående 20 jahre pluss 1 er noe eg har lest og kan kje love at det stemmer.. men det burde gi menining si det er 20 års suksessfulle år med bmw motorsport i 1992 så ville no eg iallefall beholdt 1 bil til seg selv pga historie ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Det blir veldig fint ,rett og slett noe helt annet .

Gjør så mye med helhetsinntrykket og spesielt på Touring .

Der er taket stort og man ser alt .

Ja her går eg " all inn " så sparer ikkje så veldig mye på denne bilen... taktrekket er gjort av noen andre da eg ikkje har talmodighet å få det så pent som dem proffe gjør det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fått gjort litt siden sist.. stakk på jobb den 25 januar. 5 veke. Berre 2.5 veke igjen.. 

Snapchat-1730096297.thumb.jpg.ccb1164ebc6867b2e1bf7252ebb45300.jpg

Fått sveist en del. Kommer seg på ene siden. Har litt igjen på innerkanal og litt bakant. Og 1 forsterkning plate.. så kan man vel sveise på kanaler.. må si dette er ganske tid krevende.. og finner fort meir og meir rust.. men må bare ta alt man ser og kan siden man er så godt i gang😅

Snapchat-771805026.thumb.jpg.9af1c61a6dc292e005da5573ef238d9f.jpg

Finner en liten rust flekk.. sku bare sjekke hvor langt det gikk... 

Ignorere sveiene på venstre side da det ikke er ferdig slipt...

 

Snapchat-561065042.thumb.jpg.31d7831822974154cbb22594c81d35a3.jpg

Bilde sier sitt... fikk hentet 30min før eg sko på jobb fikk ikke åpnet engang.. men er en del håndsydde deler til intriør blant annet sydd dashbord å midtkonsoll å del anna fra utvida skinnpakke fra m5.

Håper å være på plass rundt 10 mars og få begynt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Børvis changed the title to Bmw e34 540i / 6 Individual / Rustsveising /oppdatering 9.02.22
1 minutt siden, Bimmerlorris skrev:

Jøss, hvordan kom du over sydde godbiter fra Russland ? 😳😅 Håper det er tipp topp 🤞☺️ 

Fikk tips fra e34 folket i utlandet.. kan ikke si er noe billigt da😂 jada er som nytt.. skal ta bilder for å gjøre alle mesunnelige😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Børvis changed the title to Bmw e34 540i / 6 Individual /motorbygg / Rustsveising /oppdatering / og litt e34 m5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...