Gå til innhold

Norbakken's E23 728i


norbakken
 Share

Anbefalte innlegg

Den glavabiten der overrasker meg ikke, så sinnsykt mye rare løsninger tidligere eier har gjort 😅

Kan nevne at han har en Porsche 944 som han har rullemala og spraybokslakkert 4-5 ganger. 

Heldigvis der det ut til bilen fremdeles er solid under alt makket og det er jo veldig bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få ut glavaen 😊 tror ikke husisolasjon er spesielt godt egnet i bil. Bygget hus for endel år siden og da vi flyttet inn var det vannlekkasje rundt pipa,  da de var å fikset dette så var endel av isolasjonen inni knevegg blitt våt. Denne ble bytta ut fordi den aldri ble tørr igjen husker jeg snekkeren sa. Dette var Rockwoll vel å merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Den glavabiten der overrasker meg ikke, så sinnsykt mye rare løsninger tidligere eier har gjort 😅

Kan nevne at han har en Porsche 944 som han har rullemala og spraybokslakkert 4-5 ganger. 

Heldigvis der det ut til bilen fremdeles er solid under alt makket og det er jo veldig bra! 

Haha, nei det kan du si, skal ikke stå på kreativiteten hvert fall 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hpi skrev:

Godt å få ut glavaen 😊 tror ikke husisolasjon er spesielt godt egnet i bil. Bygget hus for endel år siden og da vi flyttet inn var det vannlekkasje rundt pipa,  da de var å fikset dette så var endel av isolasjonen inni knevegg blitt våt. Denne ble bytta ut fordi den aldri ble tørr igjen husker jeg snekkeren sa. Dette var Rockwoll vel å merke. 

Glava har ingenting i bil å gjøre nei, og når den først blir fuktig/våt så skal det mye til for at den blir tørr igjen! Greit å få vekk potensielle vannsamlere, det trenger jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke like spennende å se på noen som vasker bestandig, men gleden jeg opplever ved å fornye et slitent interiør må deles! 😀

Demonterte dørpanelene i dag. De var generelt skitne, spesielt foran og førerdøra, naturlig nok. Var også mengder løs tobakk i lomma på døra, og røyklukta slo imot meg når jeg tok av trelistene. Godt å få vaska skikkelig under der.

Har vasket alt av vinyl med såpevann og kost + klut. Stoffpanelene er vasket to ganger med samme såpevann og kost og støvsugd passelig tørre. Forskjellen er påtakelig, men også her er det falmet og patina. Slenger med noen bilder i ymse rekkefølge... 😎

 

8C32518C-F4AD-4994-8409-6BC298FFE6E5.jpeg

32D94655-6D82-4431-A2F6-D6ECB166199F.jpeg

A3D713F4-CA8B-439A-80F8-6C80CE8AAFFD.jpeg

1A036077-A425-4F4D-BCA8-650E529C2E74.jpeg

1F67A0F3-9C0D-4E5C-9F46-AED2AEAC6F45.jpeg

1B4EF087-C172-40CB-8DF8-A45970857529.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk søsteren min som er maler til og fikse mine. Hun smørte på noe lakkfjerner men hun måtte ta det i flere omganger. Det var den kraftigste lakken hun hadde vært borti. Etterpå var det bare og spraye på ny klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg fikk søsteren min som er maler til og fikse mine. Hun smørte på noe lakkfjerner men hun måtte ta det i flere omganger. Det var den kraftigste lakken hun hadde vært borti. Etterpå var det bare og spraye på ny klarlakk.

Takk for tips, skal prøve lakkfjerner før jeg går på med sandpapir, er redd for å pusse for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, mer vask! I dag var det duket for vask av seter. En smule spent på akkurat dette da stoffet er gammelt og stedvis fryktelig solbleika og tørt. 

Gikk på med godt mot og må si meg veldig fornøyd med resultatet. Demonterte alt av understell, tok av seterygg og plastdeler og gav alt en rundt i vaskebøtta. Det verste setet, førersetet, står fortsatt i bilen, men blir tatt så fort jeg har tid.

 

523B5EEA-98C2-43FC-9B16-06E8469CF475.jpeg

F9884B53-5128-43F6-8AD1-B523624AFDD9.jpeg

E4BCBF99-29CA-4E42-BB22-C2A5F2F237CA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg ut førersetet og dermed var gulvteppet løst og tilgjengelig. 

Så også at begge framsetene er fóret under i bakkant for å heve setet, kan virke som tidligere eier følte han satt litt lavt 😜

Gulvteppet er skrekkelig skittent, men lar seg rengjøre..., men det lå en oljedunk under passasjersetet som har dryppet i nye og ne, så har en ganske stor flekk der gulvteppet er innsausa i olje. Tips til rens av dette? Tenkte såpe og høyttrykksspyler? 

 

FF9E78B2-A17C-4795-B61A-C4EA4A952A1F.jpeg

2C496DD4-B20F-4DAB-8D78-EF3D079964FE.jpeg

4D258735-6271-426A-91DB-64301DB12E67.jpeg

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...