Gå til innhold

Norbakken's E23 728i


norbakken
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, norbakken skrev:

Takk for det! De er ikke akkurat i utstillingsstand noen av dem, men E28’n brukes hver dag nå og ser ut til å trives med det 😊

Ikke vært på Rena på en stund nei...

Er overbevist om at disse bilene bare har godt av å bli brukt. Dessuten gir det, ihvertfall meg, mye glede å kunne bruke bilen til daglige gjøremål. 

Har du planer om å delta på noen treff til sommeren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eselfjes skrev:

Er overbevist om at disse bilene bare har godt av å bli brukt. Dessuten gir det, ihvertfall meg, mye glede å kunne bruke bilen til daglige gjøremål. 

Har du planer om å delta på noen treff til sommeren? 

Helt enig! Hentet E28’ fra vinterlagring på tirsdag og den startet kjappere enn F30’n min! Men en 33 år gammel bil vil kreve litt ekstra ved mye bruk, men det er verd det! Smiler hver dag på vei til jobb 😜 

Hadde tenkt meg til Bjerke neste helg, men må nordover en tur... resten av sommeren har jeg ikke sett på enda. Men skal kjøre E28’n til Goodwood Revival i England i september 😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld folkens!

Som nevnt så skiftet jeg en del slanger i innsuget denne uka og tomgangen på kald motor ble betydelig bedre. 
Gleden er derimot kortvarig, for jo varmere motoren blir jo mer jager den og dermed stopper til slutt. Er dette et LMM-problem eller vil det kunne hjelpe å bytte tomgangsregulator, tror dere? Vet ikke hva som er "vanlige" utfordringer på M30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har skrudd litt mer e23 i dag! Gikk løs på frontfangeren som helt tydelig hadde fått seg en smell en gang. Etter langt om lenge klarte jeg å få den av og demontert alt av skruer og klips. Tok en kjapp vask på delene og så får vi se om jeg klarer å rette noe av det ut uten at det blir seende helt grusomt ut...

Men legg merke til frontplata: vi snakker 35 år gammel bil med 370k på telleren! Jeg er imponert 😎

 

93807791-2FC7-4C10-8E77-6EEA046DA83D.jpeg

0A3301A8-ECCC-4F0B-93A3-C5BF8B7E4513.jpeg

58130EE2-A50F-4EB7-A69D-C4AAB8A821C6.jpeg

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdens mest spennende tråd det her, men er gøy å holde på med denne gamle skuta! Prøvde meg på våtstøvsuger i går, ikke prøvd før, men fytti det var gøy! Tok for meg noe av bekledningen i bagasjerommet og forskjellen var betydelig. Det er altså håp for resten av interiøret også 😜😎

8ECFF8BF-8E58-48B4-9A6D-9FA4C5BC7580.jpeg

192F47D4-9ADA-400F-8F3C-0C1218A73EC8.jpeg

4B3648A2-A7FD-4278-9028-8EA516308869.jpeg

A2A68736-76F9-4E12-BA79-958A27025B17.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta var et koselig prosjekt :)

Litt kostmetisk arbeid her så kommer du langt! Jeg såg på bilde tatt fra siden med e38 felgene....har ikke tenkt på å senke den foran? Den stailer litt liksom. Jeg gjorde jo den megatabben da jeg byttet fjører foran på en e28 jeg hadde å bestille originalfjører. Tok ikke hensyn til siget bak som disse bilene får med årene. Det ble rallycross stuk på den for å si det slik 😛

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Detta var et koselig prosjekt :)

Litt kostmetisk arbeid her så kommer du langt! Jeg såg på bilde tatt fra siden med e38 felgene....har ikke tenkt på å senke den foran? Den stailer litt liksom. Jeg gjorde jo den megatabben da jeg byttet fjører foran på en e28 jeg hadde å bestille originalfjører. Tok ikke hensyn til siget bak som disse bilene får med årene. Det ble rallycross stuk på den for å si det slik 😛

Hei du!

Det er litt å gjøre ja, men har foreløpig ikke planer om at det skal bli en utstillingsbil, så jeg tar det verste er planen. Og jeg er helt enig at den er altfor høy foran, så det blir sikkert senk en gang, men først skal jeg prøve å få den gjennom EU...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eselfjes skrev:

E28-en min hadde sikkert hatt godt av en runde med en våtstøvsuger den også :P Kjøpte du støvsuger eller leide du en?

Hehe, det har E28’min og! Lånte den av brodern, men det er nok en god investering uansett tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eselfjes skrev:

Ja, en sånn en har jo flere bruksområder. Hva gjenstår for å få denne gjennom EU da? 

Har allerede utbedret 8 av 11 feil, mye lys-tull og en liten oljelekkasje. Det som gjenstår er en støtdemper og en bærebro, men det verste er egentlig at den har for høyt utslipp og jeg sliter litt med å få den til å gå helt rent..., men det finner jeg vel ut av 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...