Gå til innhold

F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [2024 Update]


 Share

Anbefalte innlegg

@Saltkjelen Stemmer! Selgeren sa det var mange som hadde vist interesse for felgene :P Trodde kanskje han overdrev, men tydeligvis ikke. 

@danskiii @BimmerFan! Ble en kjapp testfit idag :D

Bilen føles mye lettere på tærne med disse felgene. Kan være den drastiske vektforskjellen fra GS felgene. Synes også bilen svelger ujevnheter bedre, noe som åpenbart henger sammen med den uavfjærede vekta. 

275 dekk med 35 profil har godt med plass i hjulbuen, så vil tro 285/30 kommer til å gå kjempefint selv med senk og eventuell tung last. 348mm bremseskiver var ikke helt krise på så åpne felger. Har lenge vært fristet på å slenge 374mm skiver fra 50i/d, men å øke uavfjæret vekt kun for syns skyld er kanskje litt som å pisse i buksa for å holde seg varm. Spesielt med tanke på at bilens effekt er såpass moderat at det blir mer showoff, enn funksjon. Kjenner jeg meg selv rett, så er det mulig det skjer noe på bremsefronten lenger i fremtiden når man ikke har stort annet å gjøre på bilen :P 

Synd dekkene er livsfarlig slitte, for det blir en sann nedtur å ta av 343m felgene 😭

DSC_0398-2.thumb.jpg.7c51521cd1f03b85be9db075b1ce3480.jpg
DSC_0405-2.thumb.jpg.2f13fba06cf5312de59a344c2747971f.jpg

DSC_0406-2.thumb.jpg.7c2d88bc91b5e193301a042827dc5884.jpg

DSC_0417-2.thumb.jpg.ff75d28b8bfa3e73d3b79e07ddb91128.jpg

DSC_0411.thumb.jpg.6e87b4a57cf19e9a7ef350b901b1dc6f.jpg

DSC_0419-2.thumb.jpg.2e4274717658ceb81123a14461d84f3a.jpg

DSC_0423.thumb.jpg.10a339c3f6ff646e7c92027853c9a39b.jpg

DSC_0424.thumb.jpg.cb9b3c5692c9aaf3eb991b5587d49e39.jpg

DSC_0425.thumb.jpg.611c15d311e110aa24a11f9aae2ab6d0.jpg

DSC_0427.thumb.jpg.efc2e47dc79a35a44ccabc3659e93da6.jpg

 

Definitivt prikken over i`en på denne bilen! 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ///M-ini95 changed the title to F10 525d #Alpinweiss 3 [Style 343m testfit S.19]

Ja, dette ble jo ikke annet enn vanvittig bra. Det er rart med det, men det er noe eget med originale felger! Selv synes jeg det å ha et hakk høyere profil ikke gjør noe, så jeg tror helt klart jeg ville kjørt på med dette. Vurderer å gå opp til M5-dimensjoner selv på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Ja du sier noe der. OEM felger har det lille ekstra, spesielt om man er litt fantasifull og bruker fra ulike modellserier osv :)

@BimmerFan! @Daniel. @papertiger @sveigis @Reef89 Takk boys! :D

 

Var en skikkelig nedtur å ta av 343 felgene og ikke godt for ryggen og sette GS felgene på plass. Har alltid visst at de veide en del, men har aldri kjent forskjellen på en slik måte. Jeg er veldig fristet til å gå til innkjøp av nye sommerdekk til tross for 1 mnd igjen av sessongen, men det er andre ting som egentlig burde vært fikset før felgene. 

I sommer la jeg merke til at setevarmeren på sjåførsiden oppførte seg annerledes. Bruker egentlig aldri setevarmere, men en kald juli morgen ble jeg fristet. Resultatet var varm rygg, kald rompe - og et stykk pissed off eier. Men etter noen dager kom varmen i rompa tilbake, dog på en merkelig måte. Den brukte veldig lang tid på å aktivere seg, og kan ha en sammenheng med hvordan jeg satt å gjøre. Testet sete igår, og hverken rompedelen eller lårstøtta varmer seg opp. Sidene av nedre sittepute derimot har varme. 

Jeg velger å tro at jeg kanskje slipper å kjøpe nytt trekk ettersom ødelagt varmeelement skulle vært ødelagt hele tiden, og ikke fungere i ny og ne. Har også snakket med en annen F10 eier som opplevde samme problem på to av sine F10, og begge gangene var det ledningsnsbrudd i ledningen som gikk fra lårstøtta og til varmeelementet i sitteputa. Ledningsbrudd kan forklare hvorfor setevarmeren noen ganger har funket og andre ganger ikke. 

Neste uke har jeg heldigvis en uke ferie fra jobb, så forhåpentligvis sender jeg lampa til reparasjon, får tatt en enkel runde detailing på bil og rive sete litt i stykker for å se om det faktisk er ledningsbrudd. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk denne bilen hjulene den fortjener, vanvittig bra. Så selv disse felgene med en gang de kom ut, så hadde jeg ikke hatt 373 allerede så hadde jeg nok snappet de foran nesa på deg :P Kan for øvrig bekrefte at M5-dimensjoner går fint med senket bil, er kliss like dimensjoner på 343 som 601 og der kjører jeg med 295/30 bak og 265/35 foran. Om du vil ha null avvik i rulleomkrets så er jo 255/295 et alternativ som tar seg bra ut. 

Høres dessverre ut som du har brudd i setevarmen i rumpa. Var akkurat slik på min også, med varme i sidene på sitteputa med ikke i rumpe eller lårstøtte. Så noen som solgte et komfortsete på Finn her om dagen for et par tusen kroner bare, hvor jeg mener at ryggvarmen var gåen (om det ikke var omvendt), så kanskje noe å sjekke ut? Setetrekk nedre del koster vel en drøye 8000 kroner bare for delen, også kommer jobben i tillegg... Så det er ikke akkurat billige saker. På min har både varmen i rumpa og i ryggen røket, så det har gjort et godt femsifret innhugg i kontoen (selv med litt halvveis goodwill og forsikringsdekning) :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout Jeg var egentlig drittreg med å i det hele tatt vise interesse, så med tanke på hvor mange som tydeligvis så annonsen, er det flaks at de havna hos meg 😅 Noted! Har en hel vinter å fundere på dekkstrl :P

Så annonsen. Skal ha det i bakhue om det skulle vise seg at det ikke er ledningsbrudd, men selve varmeelementet som er ødelagt. Jeg tror også det er sistnevnte, men velger å sjekke det første før jeg punger ut. Nytt trekk skjer uansett ikke, 8k er helt sjukt mye å putte inn i sete når ryggen tydeliyvis ikke er ukjent for å gå til helsikke. Nesten så det frister å heller putte et par tusen til for brukt sett med stoler i nappa skinn ell lignende for den prisen.

Fant et utrolig pent eksemplar på ebay (kun nedre pute) i sommer, men den er jo ofc solgt nå 🙃 Ikke særlig imponert over kvaliteten på flere av delene på disse bilene... 

21 minutter siden, papertiger skrev:

Er dette med ødelagt varmeelement i komfortsete en gjenganger på facelift også eller er det bare på de første årene av F1x? 

Jeg vet iallefall at facelift har litt andre delenummer. Puta/skummet innvendig på pre lci har ikke samme delenummer som lci. Lov å håpe at det ikke skjer med dem.

Det skal dog sies, setene på LCI har jo et sånt mønster i skinnet og skinnene hvor man bolter setene fast er også annerledes. Vet ikke om delenummer er annerledes grunnet ting som det eller fordi det er andre "skjulte forbedringer". 

Har heller aldri hørt om noen med sportsstoler hvor dette har skjedd? Nesten så jeg er litt keen på å lage et bastardsete ved å bruke de "bedre" delene fra sportsstolen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er helt nytt design på sitteputen på LCI, så sannsynligvis er det nok en forbedret konstruksjon rundt det med setevarmen.

Tror du det passer på pre lci? Hadde jo vært bedre å finne et brukt eksemplar fra LCI og montere dette på pre lci. Eventuelt bare legge farge på de hvite stingene så det ikke ser totalt malplassert ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ///M-ini95 changed the title to F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [2024 Update]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...