Gå til innhold

iDrive bytte


Kaimalen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 320D e90 2006

jeg har en død iDrive enhet i bilen, koster litt å bytte denne til en ny, så kikker på muligheten for å kaste ut denne å heller kjøpe ny spiller med GPS og slikt. Er jo billigere det. MEN.... det er jo en del man bruker iDrive til, som feks; nullstille når man har byttet dekk for å unngå punkteringsvarselet. Som forøvrig lyser i dashbordet nå. Er det noen muligheter til å gå rundt iDrive for å nullstille slike varsler? Det er det eneste jeg har brukt iDrive til siden jeg fikk bilen, bortsett fra navigasjon og radio.

Eller har noen en rimelig iDrive enhet jeg kan kjøpe? Selv på eBay koster jo iDrive enhet fort opp mot 3-4 lapper.

blei fortalt av en kompis at jeg kunne bytte til android spiller, men ser når jeg søker så står det på alle «do not fit cars with iDrive» noen som vet om det er noen spillere som passer?

Endret av Kaimalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller jo ikke det mest vesentlige, hvilken idrive har du?

Tar i utganspunkt at du har CCC som har mest feil på seg, dør, starter ikke opp osv.
3- lapper for det er jo ikke dyrt engang. Men finnes jo utallige slike på nett som en kan by på fra for eks. delebiler.
 

En annen spiller med eks. android programvare beholder de vanlige idrive innstllingene som før, som oftest er det menu knappen som må holdes nede for å komme tilbake til den originale idriven/bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Reef89 skrev:

Du forteller jo ikke det mest vesentlige, hvilken idrive har du?

Tar i utganspunkt at du har CCC som har mest feil på seg, dør, starter ikke opp osv.
3- lapper for det er jo ikke dyrt engang. Men finnes jo utallige slike på nett som en kan by på fra for eks. delebiler.
 

En annen spiller med eks. android programvare beholder de vanlige idrive innstllingene som før, som oftest er det menu knappen som må holdes nede for å komme tilbake til den originale idriven/bildet.

Ja det glemte jeg å skrive... men er ccc enheten jeg har ja. Totalt død....

men som du sier så er jo ikke 3lapper så dyrt, men tenker litt på at dette er brukte enheter og man vet jo ikke hvor lenge de vil holde. Er litt skeptisk siden jeg har lest at det er så mye feil med disse enhetene. Så derfor vurderer jeg å bytte ut til en ny spiller. jeg kikket litt på noen spillere med android, men var usikker på om man kunne bruke iDrive innstillingene om man setter inn en slik. 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, vegard89 skrev:

Hvorfor ikke gå over til cic? Er jo mye bedre og har ikke disse feilene som CCC

Ja hvorfor ikke.... 

er det noe spesielt jeg må tenke på her?

har lest den må omkodes til min modell... men utenom det, vil alle typer gå overens med bilen min? Jeg har ikke super peiling på dette. Så setter pris på all hjelp. Kikker litt på eBay nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo en annen mulighet som han over nevner.
Men ja det trengs koding, litt kabling, ramme for enheten og litt små plukk. Det er flere brukere her inne som kan hjelpe deg med alt dette, både deleliste, montering koding osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp. Tror jeg lager et nytt innlegg hvor jeg spør om litt mere detaljert hjelp til å gå fra ccc til cic 👍🏻

For å legge om til android spiller legger jeg fra meg. Leste en plass at det var myyye jobb pga idrive’n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kaimalen skrev:

 

For å legge om til android spiller legger jeg fra meg. Leste en plass at det var myyye jobb pga idrive’n

Tja, alt er plug and play. Jeg gjorde på min.

Før:
01-Anzeige-Menue.jpg.8996156de6c10ddcec2039938aa74c29.jpg

Nå:
46CC56E1-7E87-4F11-8B63-9E5B71BC42ED.thumb.JPG.986cba0364952e63e078daadd9f6155e.JPG
C2A5776F-4EC7-45A4-A12B-F7112426B0C1.thumb.JPG.25656c1031cbfa6b7e2ad4df0711dca7.JPG

Ser mye bedre ut. Ikke CIC, men NTB look (den nyeste) ..samt bluetooth musikk (med sang info og naturligvis bytte av sang på rattet) , internett, GPS, og alt annet dilldal. Samt jeg monterte ryggekamra i baklukebryteren.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Reef89 skrev:

Tja, alt er plug and play. Jeg gjorde på min.

Før:
01-Anzeige-Menue.jpg.8996156de6c10ddcec2039938aa74c29.jpg

Nå:
46CC56E1-7E87-4F11-8B63-9E5B71BC42ED.thumb.JPG.986cba0364952e63e078daadd9f6155e.JPG
C2A5776F-4EC7-45A4-A12B-F7112426B0C1.thumb.JPG.25656c1031cbfa6b7e2ad4df0711dca7.JPG

Ser mye bedre ut. Ikke CIC, men NTB look (den nyeste) ..samt bluetooth musikk (med sang info og naturligvis bytte av sang på rattet) , internett, GPS, og alt annet dilldal. Samt jeg monterte ryggekamra i baklukebryteren.

Ja NBT look vil det si cic enhet eller noe? Har sett en del bygge om til cic på e60/61 men aldri NBT :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kaimalen skrev:

Det der så lekkert ut. Har du byttet skjerm også her? Så litt bredere ut. Ser også dyrt ut, gjerne utdyp litt hva du gjorde her, hva slags enhet satte du inn her?

Ja, må ha ny skjerm, er den vanlige store 8,8". Alt en trenger følger med i pakken så kan en kjøpe tilbehør utenom som for eks. ryggekamera som jeg gjorde.
Koster rundt 400 dollar.

Men understreker at dette ikke er originalt vare, bare look like. Uansett bedre en gamle mask og ccc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...