Gå til innhold

Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # lakkering av kalippere og vask av hjulbuer. salg av bil vurderes s. 16


 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil du har, med meget flott motorisering. :)

Liker både det du har gjort og det du gjør, som ratt og nytt iDrive-hjul. Akkurat rattoppgraderingen burde jeg gjort i min også, da det "gamle" ikke er noe å hoppe i taket for akkurat. 🙃

Har du forsøkt å trekke skiboksen lengre bak? Vil tro det kanskje hadde sett enda litt bedre ut. Altså slik du akkurat får klaring til luken slik @larserso nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, larserso skrev:

Du kan flytte den ganske mye fram og tilbake. Men, der det tidligere gikk ned et midtre feste på gammeldagse rails der det av en eller annen grunn fortsatt tykkere gods slik at du må plassere takstativet foran eller bak denne. Jeg kjøpte Skiguard med deksel til kanalene (de nye har vel kun hull og ikke deksler). De hadde vært brukt på F11 før, men satt såpass langt fram at jeg snudde dekslene og borret nye hull i boksen til å feste takstativet slik at jeg fikk akkurat klaring til bakluka :)  Bare å innse at hvertfall her i innlandet er skiboks så praktisk med vintrene vi har at det er ingen vei utenom. Funker helt greit visuelt med lavtsittende boks, synes det ser helt ok ut og lever godt med det gjennom vinteren. :) 

Joda, kjører selv med skiboks på taket fra ca desember og til etter påske. Som du sier er det vanskelig å unngå dersom en liker å bruke ski gjennom vinteren. Kjører daglig på E18 og det blir nå unektelig litt ekstra lyd og vindfang med boks på når en ligger i 100 + mva... Så er alltid fornøyd når boksen kan fjernes, hehe...     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. takboksheis har Skiguard en fin en - fungerer meget bra :) blir nok skiboks på oss til vinteren og, har hatt skistativ denne sesongen men både ski og snowboard ser ikke ut etter en langtur på taket så er vel verdt investeringen. Og når det ser så bra ut som på din bil er det jo ikke noe å lure på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, awt skrev:

Flott bil du har, med meget flott motorisering. :)

Liker både det du har gjort og det du gjør, som ratt og nytt iDrive-hjul. Akkurat rattoppgraderingen burde jeg gjort i min også, da det "gamle" ikke er noe å hoppe i taket for akkurat. 🙃

Har du forsøkt å trekke skiboksen lengre bak? Vil tro det kanskje hadde sett enda litt bedre ut. Altså slik du akkurat får klaring til luken slik @larserso nevner.

Mange takk @awt. Gleder meg til å få montert disse to tingene. 

Det var forhandler som monterte boksen slik jeg fikk den hjem. Men tenkte ikke på å trekke den lenger bak. Det går sikkert. Den ligger veldig lavt på, ca. 30mm klaring mellom panorama taket. Så er det utsparing til tak antenne spørs hvor mye man har og gå på dær. Jeg skal prøve dette når jeg får meg en takheis :) 

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Skiguard sin heis - var derfor jeg anbefalte den. Fungerte ypperlig når vi hadde takboks på E91’en vi hadde tidligere. Jeg kunne ta av og på takboksen helt alene. 

Ps: vel verdt kronene - det koster vel så mye å kjøpe løse deler og bygge den selv.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Jeg har Skiguard sin heis - var derfor jeg anbefalte den. Fungerte ypperlig når vi hadde takboks på E91’en vi hadde tidligere. Jeg kunne ta av og på takboksen helt alene. 

Ps: vel verdt kronene - det koster vel så mye å kjøpe løse deler og bygge den selv.

Da fikk jeg bestilt meg en takheis. Skal få lagt ut noen bilder når ting er montert. Satser på smooth takboks demontering og montering med denne😊👌🏻

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blev det en handel til hos Biltreff. Vi bestemte oss for å skifte ut 1-Serien F20 114D mot denne. Helt ny 17 modell Mini Clubman Cooper D LR91/ F54. 150 HK diesel (forhjulstrekk) Automatgir.Rullet 70 mil så den er nesten ikke brukt. Melting silver med Stoff firework Carbonblack interiør. Bilen hadde ikke Mørke ruter, så det legges på 15% sol film før levering. Min eldste datter som disponerer bil nr. 2 mest, så her har hun vært med å bidratt. :-) Bilen er godt utstyrt, og har norske garantibestemmelser. 5 år/200.000km. Serviceavtale 3 år/ 40.000. 17" sommer og 17" vinter.

Personlig aldri prøvd disse bilene. Men det sies at man får go-kart følelsen når man kjører den. Så med 150 HK diesel og mini drive mode, steptronic automat burde den dra greit på med en egenvekt på bare 1360kg. Blir spennende. Håper vi liker den :-) 

Utstyrsliste:

01CB CO2 CONTENT
0205 AUTOMATIC TRANSMISSION
0230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
0249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
0255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
02HU 17" VENT SPOKE
02PA LOCKING WHEEL BOLTS
02VB TYRE PRESSURE INDICATOR
0322 COMFORT ACCESS SYSTEM
0329 BLACK BONNET STRIPES
0345 CHROME LINE INTERIOR
0346 CHROME-LINE EXTERIOR
0383 ROOF AND MIRROR CAPS IN BLACK
0386 ROOF RAIL
0423 FLOOR MATS, VELOUR
0428 WARNING TRIANGLE
0431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
0450 HEIGHT ADJUSTMENT F FRONT PASSENGER SEAT
0470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT
0473 ARMREST, FRONT
0493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE
0494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
04AA ROOF LINING ANTHRACITE
04BD INTERIOR SURFACES PIANO BLACK
04V9 MINI EXCITEMENT PAKAGE
04VA MINI DRIVING MODES
0507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC), REAR
0521 RAIN SENSOR
0534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
0544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
0548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
0550 ON-BOARD COMPUTER
0563 LIGHTS PACKAGE
05A1 LED-FOG LIGHTS
05A2 LED HEADLIGHTS
05AA REAR FOG LAMP
05AV ACTIVE GUARD
0654 DAB TUNER
06FP RADIO MINI VISUAL BOOST
06NE ENHANCED BLUETOOTH MOBILE PREPARATI
06NM MINI CONNECTED
0785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
07Y1 PEPPER II
0842 COLD CLIMATE VERSION
0850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT
08A7 LANGUAGE VERSION NORWEGISCH
08AW NORWEGIAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
08KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS
08SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE
08TG ANTI-THEFT SYSTEM
0993 MODEL YEAR CODE
0999 ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS
09AA EXTERNAL SKIN PROTECTION

IMG_1242.JPG

IMG_1243.JPG

IMG_1244.JPG

IMG_1245.JPG

IMG_1246.JPG

IMG_1247.JPG

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Grattis!

Mange takk @Gabz og @E.H.D

Fikk dette bildet tilsendt av selger i går kveld. Ser ut for at solfilmen er montert. Det syns jeg satte prikken over i’en.

FB33ECB8-0904-41CF-A636-E662D74E94E5.jpeg

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med Mini! Tipper du kommer til å få mye glede av denne, den lille raude me har framkaller smil over en lav sko vertfall :) 

Takk @papertiger! Jeg så at du hadde en Cooper. Dem sier at bilen smiler til deg:) 

Møte en isted, dro litt på smilebåndene da😂.

Jeg stoler på deg her, med tanke på smilene😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chris A changed the title to Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # XENON pære tips S. 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...